Κόσμος

Αυξήθηκαν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2017 στην ΕΕ

Δύο νέες τάσεις στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων παρατηρήθηκαν πέρσι στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η πρώτη είναι ότι αυξήθηκαν οι εκπομπές CO2 και δεύτερη είναι ότι παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση των πωλήσεων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων. Αυτό αναφέρει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος ο οποίος όλο το προηγούμενο διάστημα είχε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) για να ανακοινώσει τα στοιχεία.

Σύμφωνα με αυτά οι μέσες εκπομπές CO2 από τα καινούργια αυτοκίνητα στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 0,4% αγγίζοντας τα 118,5 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Αυτή η αύξηση σημειώθηκε και στις 17 χώρες μέλη της ΕΕ σε σχέση με τις αντίστοιχες εκπομπές του 2016. Συγκεκριμένα η Μ. Βρετανία σημείωσε αύξηση των εκπομπών κατά 0,8%, η Γαλλία + 0,6%, η Ισπανία + 0,5% και η Γερμανία + 0,1%. Αύξηση σημείωσε η επίσης η Πολωνία (+ 1,43%) και οι χώρες της Νότιας Ευρώπης συμπεριλαμβανομένου και της Ελλάδας (μέσος όρος + 2,27%).

Αυστηρότερα όρια στις εκπομπές CO2 από το 2020

Φυσικά να θυμίσουμε και το γεγονός ότι από το 2020 θα ισχύσουν αυστηρότερα όρια στις εκπομπές CO2 με αυστηρά πρόστιμα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν θα συνετιστούν. Από την άλλη τα βενζινοκίνητα οχήματα όλο το 2017 γνώρισαν μεγάλη αύξηση, ξεπερνώντας μετά από χρόνια τα πετρελαιοκίνητα τα οποία γνώριζαν μεγάλη άνοδο από το 2009. Τα τελευταία στοιχεία της ACEA δείχνουν ότι το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκινητήρων μειώθηκε κατά πέντε εκατοστιαίες μονάδες πέρυσι (από 49,9% σε 44,8%). Την πτώση αυτή αντικατέστησαν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.

«Όπως δείχνουν τα στοιχεία η μετάβαση από το ντίζελ στη βενζίνη έχει τώρα απτό αντίκτυπο στην απόδοση CO2 των νέων αυτοκινήτων», δηλώνει μεταξύ άλλων ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Eρικ Τζοναερτ. Τέλος, παρά την αύξηση των πωλήσεων το 2017 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε ελάχιστα από το 1,1% στο 1,5%. Ένας ανασταλτικός παράγοντας για τις πωλήσεις τους είναι ότι ακόμη δεν υπάρχει η ανάλογη υποδομή για τη φόρτιση των αυτοκινήτων, έχουν θεωρητικά μικρή αυτονομία και δεν δίνονται ισχυρά κίνητρα για την απόκτησή τους.

Φυσικά, οι περαιτέρω μειώσεις του CO2 εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις πωλήσεις ηλεκτρικών και άλλων εναλλακτικών οχημάτων, προκειμένου να πέσει ο μέσος όρος των εκπομπών σε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία.

πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Ρωσία: Το Κρεμλίνο διαβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει «τίποτα νέο» σχετικά με ένα ενδεχόμενο ειρηνευτικό σχέδιο για την Ουκρανία
Παρά τις συνεχιζόμενες επαφές με την Ουάσινγκτον, η Μόσχα υποστηρίζει ότι δεν έχει σημειωθεί καμία πρόοδος από τη σύνοδο του Αυγούστου μεταξύ Βλαντίμιρ Πούτιν και Ντόναλντ Τραμπ
Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Ντμίτρι Πρέσκοφ
ΗΠΑ: Μυστήριο γύρω από την εξαφάνιση της 9χρονης Μέλοντι – Η μητέρα αρνείται να συνεργαστεί με τις αρχές
Ξεκίνησαν μαζί για ένα οδικό ταξίδι, όμως η μητέρα επέστρεψε χωρίς το παιδί και παραμένει σιωπηλή εδώ και πάνω από έναν μήνα, ενώ το FBI προσπαθεί να ανασυνθέσει τις κρίσιμες ώρες του ταξιδιού
Στιγμιότυπο από βίντεο παρακολούθησης που δείχνει τη Μέλοντι και τη μητέρα της στις ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ πιέζουν την Ουκρανία να αποδεχθεί σχέδιο που προβλέπει εδαφικές παραχωρήσεις για την λήξη του πολέμου
Oι Ηνωμένες Πολιτείες φέρονται να ενημέρωσαν τον Βολοντίμιρ Ζελένσκι ότι ένα πιθανό πλαίσιο ειρήνης θα απαιτούσε από την Ουκρανία να παραχωρήσει εδάφη και να περιορίσει μέρος της στρατιωτικής της ισχύος
Ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι
Ανανεώθηκε πριν 2 ώρες
15