Ιστορική ανακάλυψη στον Άρη – Το τρεχούμενο νερό και η ύπαρξη ζωής – Ο πλανήτης ήταν σαν τη Γη αλλά άλλαξε

– Μία ανακοίνωση που περίμενε ολόκληρος ο πλανήτης για τον πλανήτη Άρη!
– Η NASA αποκάλυψε πως υπάρχουν ενδείξεις για ροή νερού στον “κόκκινο πλανήτη”!
– Δείτε τις ιστορικές φωτογραφίες που αποδεικνύουν πως το νερό υπάρχει σε υγρή μορφή, κάτι που μέχρι τώρα θεωρούνταν πως ίσχυε μόνο στο μακρινό παρελθόν
– Ο Άρης μπορεί να αποτελεί ένα περιβάλλον φιλόξενο για κάποιες μορφές ζωής, κατά πάσα πιθανότητα μικροβιακές, λένε οι επιστήμονες
– Η ανακάλυψη… ενθουσιάζει όσους πιστεύουν πως υπάρχει ζωή και εκτός του πλανήτη μας!

Το περίμεναν όλοι πως και πως. Γι’ αυτό άλλωστε είχε φροντίσει και η ίδια η NASA, με ένα αινιγματικό tweet λίγες ημέρες πριν. “Mars mystery solved?” αναφέρονταν στο “τιτίβισμα” και τελικά οι απαντήσεις δόθηκαν στην αποψινή, ιστορική συνέντευξη Τύπου.

Η σημασία της ανακάλυψης εποχικής ροής νερού στον ‘Αρη – κάτι που έως τώρα πιστευόταν ότι συνέβαινε μόνο στο μακρινό παρελθόν – είναι ότι ο κόκκινος πλανήτης μπορεί ακόμη και τώρα να αποτελεί ένα περιβάλλον φιλόξενο για κάποιες μορφές ζωής, κατά πάσα πιθανότητα μικροβιακές!
Προς το παρόν πάντως, οι επιστήμονες δεν έχουν δει με τα μάτια τους, ούτε το νερό να κυλάει, ούτε κάποιο αρειανό μικρόβιο.
Όμως αυξάνεται πλέον η πιθανότητα αυτό να συμβεί στα επόμενα χρόνια.
Δείτε το ιστορικό tweet της NASA για την αποψινή ανακοίνωση:

Δείτε το βίντεο με την ανακοίνωση:

Τα “σημάδια” που “μιλάνε”

Οι ερευνητές της NASA, με επικεφαλής τον Lujendra Ojha του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Τζόρτζια στην Ατλάντα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γεωεπιστημών “Nature Geoscience”, βασίστηκαν στις φωτογραφίες που έχει τραβήξει ο δορυφόρος MRO σε τροχιά γύρω από τον Άρη, και δείχνουν τα σημάδια που φαίνεται να έχουν αφήσει τα περιοδικά ρυάκια.

Τα ίχνη από τα ρυάκια έχουν πλάτος από μισό έως πέντε μέτρα και μήκος εκατοντάδες μέτρα.
Βρίσκονται τόσο στον ισημερινό, όσο και σε μεσαία γεωγραφικά πλάτη.

Η δεύτερη σημασία της ροής νερού στον Άρη, είναι ότι αυτό θα μπορούσε να αξιοποιηθεί από μελλοντικές αποστολές αστροναυτών που θα επιχειρούσαν να ζήσουν στον πλανήτη.
Οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν ακόμη, πόσο νερό μπορεί να κυλά σήμερα στην επιφάνεια του ‘Αρη και σε πόσα σημεία. Είναι πιθανό ότι σε διαφορετικές περιοχές του πλανήτη, δημιουργείται ρέον νερό από διαφορετικές πηγές, είτε του υπεδάφους, είτε της ατμόσφαιρας.
Ο ‘Αρης είχε ένα σαφώς ζεστό και υγρό απώτερο παρελθόν, πριν από δισεκατομμύρια χρόνια. Σήμερα όμως είναι ξηρός και κρύος, ενώ το όποιο νερό έχει απομείνει, βρίσκεται κυρίως σε μορφή πάγου.
Το υγρό νερό, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ρέει όταν η θερμοκρασία στην επιφάνεια του πλανήτη ανεβαίνει πάνω από τους μείον 23 βαθμούς Κελσίου (επειδή αυτό περιέχει πολλά άλατα, δεν παγώνει παρόλο που η θερμοκρασία του είναι κάτω από το μηδέν).
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ