Επιτυχής ήταν η πρώτη διηπειρωτική πτήση αεροσκάφος που κινείται με ηλιακή ενέργεια.
Το Solar Impulse απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Μπάραχας της Μαδρίτης τα ξημερώματα της Τρίτης και προσγειώθηκε στο Ραμπάτ 19 ώρες μετά, στη 01:30 (ώρα Ελλάδας, 23:30 τοπική).
Το, το οποίο είχε απογειωθεί από την Μαδρίτη χθες στις 05:22 τοπική ώρα [06:22 ώρα Ελλάδας], προσγειώθηκε στο Ραμπάτ στις 23:30 τοπική ώρα [01:30, ώρα Ελλάδας], με τον να βγαίνει χαμογελώντας από το πιλοτήριο.
Το σχέδιο για την κατασκευή του πρώτου αεροσκάφους ικανού να πετά μόνο με ηλιακή ενέργεια άρχισε το 2003, με 10ετή προϋπολογισμό 90 εκατ. ευρώ, και σε αυτό συμμετέχουν μηχανικοί από την ελβετική εταιρία Schindler και την βελγική Solvay.
Το Solar Impulse με κυβερνήτη τον Μπερτράντ Πικάρ πέρασε τα στενά του Γιβραλτάρ σε ένα από τα πιο στενά του σημεία. Η πτήση ήταν κρίσιμη για τους συμμετέχοντες, αφού αποτελεί το πρώτο βήμα για το γύρο του κόσμου, το 2013 ή το 2014.
Το ηλιακό αεροπλάνο, που κινείται χάρη σε 12.000 ηλιακές κυψέλες, είχε κάνει την πρώτη του πτήση τον Απρίλιο του 2010 και ολοκλήρωσε μια πτήση διάρκειας 26 ωρών –παγκόσμιο ρεκόρ για αεροσκάφος κινούμενο με ηλιακή ενέργεια– τρεις μήνες αργότερα. Έκανε την πρώτη του διεθνή πτήση, διάρκειας 13 ωρών, από την Ελβετία στο Βέλγιο τον περασμένο μήνα.
Με μέση ωριαία ταχύτητα πτήσης τα 70 χλμ., το Solar Impulse δεν μπορεί να θεωρηθεί απειλή για τα σύγχρονα εμπορικά αεροσκάφη, που μπορούν εύκολα να πετούν με 10πλάσια ταχύτητα και να ολοκληρώνουν την πτήση από την Μαδρίτη στο Ραμπάτ σε λιγότερο από μια ώρα.
Οι σχεδιαστές του παραδέχονται ότι θα ήταν τεράστια πρόκληση η ενσωμάτωση ενός αεροσκάφους που κινείται με μικρή ταχύτητα στο διεθνές σύστημα των αερομεταφορών.
Το αεροπλάνο, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα κινείται χάρη σε τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες 10 ίππων, που τροφοδοτούνται από τις κυψέλες. Διαθέτει μπαταρίες για την αποθήκευση ενέργειας, ώστε να μπορεί να πετά και στην διάρκεια της νύχτας.