Μακρο-οικονομία

Στουρνάρας για ναυτιλία: Περισσότερα πλοία υπό ελληνική σημαία θα σήμαιναν βελτίωση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών

Προτροπή για να υπαχθούν περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία, εξέφρασε ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) σε ομιλία του με θέμα την ελληνική ναυτιλία.

Ο διοικητής της ΤτΕ υπενθύμισε τα στοιχεία του ΟΗΕ τα οποία αναφέρουν πως η ελληνική ναυτιλία είναι η πρώτη δύναμη του παγκόσμιου κλάδου αντιπροσωπεύοντας το 17% του παγκόσμιου στόλου. Ωστόσο, μόνο το 13% του ελληνόκτητου στόλου είναι νηολογημένο υπό ελληνική σημαία, αν και η διαχείριση σημαντικού μέρους αυτού πραγματοποιείται από την Ελλάδα.

Με βάση τα στοιχεία του υποδείγματος για την εκτίμηση της ελληνικής ναυτιλιακής δραστηριότητας που έχει αναπτύξει η Τράπεζα της Ελλάδος, το 2023 πραγματοποιήθηκε από τη χώρα η εμπορική διαχείριση σχεδόν 3.000 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 188 εκατ. τόνων (dwt) με μέση σταθμισμένη ηλικία 12 έτη.

Ως εκ τούτου, ο κ. Στουρνάρας επισημαίνει την ανάγκη προσέλκυσης περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία, καθώς παρά τη σημαντική συνεισφορά της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας, μεγάλο μέρος των εισροών της προέρχεται από το εξωτερικό.

O κεντρικός τραπεζίτης τονίζει πως η περαιτέρω ανάπτυξη των συνδεόμενων με τη ναυτιλία δραστηριοτήτων στη χώρα μπορεί να έχει διττό αποτέλεσμα: αφενός να αυξήσει τη συμμετοχή των εγχωρίως παραγόμενων εισροών στο τελικό προϊόν της ναυτιλίας και αφετέρου να ενισχύσει τις εξαγωγές αυτών των εισροών προς άλλα ναυτιλιακά κέντρα.

Μια τέτοια εξέλιξη θα αύξανε περαιτέρω το αποτύπωμα του κλάδου στην ελληνική οικονομία και θα περιόριζε το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών.

Εν κατακλείδι, ο Γιάννης Στουρνάρας αναφέρει πως απαιτούνται μέτρα πολιτικής για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία καθώς και στην εμπορική τους διαχείριση από την Ελλάδα. Επιπροσθέτως, η επέκταση και διεύρυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών της ναυτιλιακής συστάδας (maritime cluster), συμπεριλαμβανομένων αυτών των ναυπηγείων και των νέων τεχνολογιών, θα μπορούσαν να αυξήσουν τη συμβολή της ναυτιλίας στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν και να ενισχύσουν την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Μακρο-οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Μακρο-οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Παπαθανάσης: Νέο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης στα 22,4 δισ. ευρώ για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Ο Αναπληρωτής Υπουργός αναφέρθηκε και στην πορεία υλοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης, τονίζοντας ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις απορρόφησης μεταξύ των 27 κρατών - μελών της ΕΕ.
Ο Νίκος Παπαθανάσης
Κύκλοι υπουργείου Ενέργειας: Δικαίωση Μητσοτάκη η πρόταση της Κομισιόν για αναβάθμιση των ενεργειακών υποδομών με σκοπό τη μείωση των λογαριασμών και την ενίσχυση της ανεξαρτησίας
Η ραχοκοκαλιά του ευρωπαϊκού ενεργειακού συστήματος, η υποδομή δικτύων, θα εκσυγχρονιστεί και θα επεκταθεί ώστε να αξιοποιηθεί πλήρως το δυναμικό της
Σημαίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Bloomberg για υποψηφιότητα Πιερρακάκη στο Eurogroup: Η Ελλάδα περνάει από την κρίση στην ηγεσία
Σε ψηφοφορία την Πέμπτη (11.12.25) ο Κυριάκος Πιερρακάκης θα αναμετρηθεί με τον Βέλγο Βίνσεντ βαν Πέτεγκεμ για τη θέση του προέδρου του Eurogroup - του συμβουλίου των υπουργών Οικονομικών της ευρωζώνης
ΑΠΕ-ΜΠΕ 17