Σε ηλικία 74 ετών έφυγε από τη ζωή ο επιχειρηματίας Πάνος Μαρινόπουλος, ένας από τους βασικούς εκπροσώπους της τρίτης γενιάς της οικογένειας που συνέδεσε το όνομά της με τα σούπερ μάρκετ Μαρινόπουλος και τη φαρμακοβιομηχανία ΦΑΜΑΡ.
Η αιτία θανάτου του επιχειρηματία Πάνου Μαρινόπουλου ήταν ανοξαιμική εγκεφαλοπάθεια. Ανήκε στην επόμενη γενιά της οικογένειας που ξεκίνησε τη διαδρομή της το 1893 με ένα φαρμακείο στην Αθήνα και στη συνέχεια επεκτάθηκε στη φαρμακοβιομηχανία μέσω της ΦΑΜΑΡ και αργότερα στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων με τη Μαρινόπουλος Α.Ε. Υπήρξε μέλος διοικητικών συμβουλίων εταιρειών του ομίλου και συμμετείχε ενεργά στη διεύρυνση των δραστηριοτήτων, στις διεθνείς συνεργασίες και στη διαμόρφωση της εικόνας του brand στην ελληνική αγορά.
Στην προσωπική του ζωή ήταν παντρεμένος με την Ιωάννα Μαρινόπουλου, με την οποία απέκτησαν δύο παιδιά, ενώ δραστηριοποιήθηκε και σε πολιτιστικούς και κοινωνικούς φορείς, διατηρώντας διακριτή παρουσία πέρα από το αυστηρά επιχειρηματικό πεδίο.
Η οικογένεια Μαρινόπουλου υπήρξε για χρόνια από τις ισχυρότερες οικονομικές δυνάμεις της χώρας, με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Μαρινόπουλος» να αναπτύσσει εκτεταμένο δίκτυο εκατοντάδων καταστημάτων και να ταυτίζεται με την έννοια του οργανωμένου λιανεμπορίου. Η οικονομική κρίση, οι πιέσεις στην αγορά, οι συσσωρευμένες οφειλές και οι αδιέξοδες ισορροπίες στην αναχρηματοδότηση οδήγησαν στην κατάρρευση του ομίλου στα μέσα της δεκαετίας του 2010 και στην τελική μεταβίβαση του δικτύου στον Σκλαβενίτη το 2017, εξέλιξη που άλλαξε τον χάρτη του λιανεμπορίου τροφίμων και σήμανε το τέλος μιας εποχής για μία από τις πιο εμβληματικές ελληνικές επιχειρηματικές οικογένειες.
Τα τελευταία χρόνια πριν από εκείνη την κρίσιμη καμπή, ο Πάνος Μαρινόπουλος είχε απομακρυνθεί από τον σκληρό πυρήνα της επιχειρηματικής διαχείρισης, παραμένοντας ωστόσο ενεργός σε θεσμικές και κοινωνικές δραστηριότητες. Όσοι συνεργάστηκαν και συναναστράφηκαν μαζί του κάνουν λόγο για μια προσωπικότητα με έντονο αποτύπωμα, παρουσία που ξεπερνούσε τα στενά όρια της οικογένειας και διασταυρωνόταν με τα δίκτυα της επιχειρηματικής, πολιτιστικής και κοινωνικής ζωής της πρωτεύουσας.
Ο θάνατός του έρχεται να προστεθεί σε μια μακρά επιχειρηματική διαδρομή που ακολούθησε τη διαδρομή της σύγχρονης Ελλάδας: από την περίοδο όπου το όνομα «Μαρινόπουλος» κυριαρχούσε στα ράφια των σούπερ μάρκετ μέχρι τη θεαματική πτώση του ομίλου, που αποτέλεσε σημείο αναφοράς για το τέλος μιας ολόκληρης οικονομικής εποχής.
