Επιχειρήσεις

«Πληθωριστικό» το ρεκόρ 5ετίας στις πωλήσεις ρούχων το 2023

«Πληθωριστική» ήταν κατά κύριο λόγο η αύξηση των πωλήσεων το 2023 στην ένδυση πάνω από το επίπεδο που είχε φτάσει προ της πανδημίας (2019), βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ.

Αυτό σημαίνει πως το υψηλότερο σε σχέση με το επίπεδο τζίρου στην ένδυση οφείλεται ιδίως στην εκτίναξη των τιμών. Συνοπτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης κύκλου εργασιών (δηλαδή ο τζίρος ο οποίος προκύπτει από το γινόμενο των τιμών επί των μονάδων προϊόντων που πωλήθηκαν) επί μεταξύ 2019 – 2023 αυξήθηκε κατά 14,8%.

Ωστόσο, κατά την ίδια περίοδο, ο δείκτης όγκου (δηλαδή οι μονάδες των προϊόντων) στην ένδυση – υπόδηση το 2019 – 2023 αυξήθηκε μόλις κατά 4,4%, ενώ ο δείκτης τιμών κατά 10,8%. 

Με άλλα λόγια, ο δείκτης όγκου αυξήθηκε με ρυθμό σχεδόν υποτετραπλάσιο σε σχέση με το ρυθμό αύξησης του δείκτη κύκλου εργασιών (τζίρου), γεγονός που «δείχνει» πως ήταν κυρίως η αύξηση των τιμών εκείνη που συμπαρέσυρε το τζίρο προς τα πάνω και όχι η αύξηση του πλήθους των προϊόντων που πωλήθηκαν.

Αναλυτικότερα, ο δείκτης κύκλου εργασιών (τζίρου) το 2019 έφθανε τις 104,6 μονάδες, αλλά το 2020 σημείωσε σημαντική πτώση λόγω της πανδημίας covid-19 στις 80,4 μονάδες.

Το 2021 ο δείκτης αυξήθηκε στις 104,3 μονάδες, το 2022 αυξήθηκε στις 112,4 μονάδες, ενώ γηκτο 2023, όταν ο δείκτης έφθασε τις 120,1 μονάδες.

Το 2019 ο δείκτης όγκου βρισκόταν στις 110,4 μονάδες, αλλά το 2020 μειώθηκε (λόγω της πανδημίας) στις 86,4 μονάδες. Το 2021 ο δείκτης εκτοξεύθηκε στις 110,9 μονάδες, ενώ τα επόμενα έτη, 2022 και 2023, παρατηρήθηκε μικρή αύξηση στις 113,7 και 114,8 μονάδες αντίστοιχα.

Το 2023 ο δείκτης τιμών του κλάδου ένδυσης και υπόδησης ανήλθε στις 109,97 μονάδες έναντι 99,09 μονάδων το 2019 ή αλλιώς αυξήθηκε κατά 10,8 μονάδες.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα
Η μαγεία του θεάτρου, δώρο για τα παιδιά
Στα τέσσερα χρόνια υλοποίησης της πρωτοβουλίας, η Τράπεζα έχει διαθέσει περίπου 6.000 εισιτήρια για παιδιά και εφήβους, ενώ οι συμμετέχοντες, μαζί με τους συνοδούς τους, έχουν παρακολουθήσει συνολικά 128 εξαιρετικές χριστουγεννιάτικες παραστάσεις
O Μιχάλης Βλασταράκης, Γενικός Διευθυντής Marketing & Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου Eurobank, η Έλενα Ράπτη, Υφυπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας
και ο Κωνσταντίνος Γλούμης, Γενικός Γραμματέας Δημογραφικής & Στεγαστικής Πολιτικής
Ο ΑΔΜΗΕ προκηρύσσει τον διαγωνισμό για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω
Ο προϋπολογισμός για το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης ανέρχεται σε 1,35 δισ. ευρώ και η ανάθεση του έργου θα πραγματοποιηθεί με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά
Ο ΑΔΜΗΕ προκηρύσσει τον διαγωνισμό για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω
Τράπεζα Πειραιώς: Από σήμερα σε διαπραγμάτευση οι 1,23 δισ. νέες μετοχές στο Χρηματιστήριο Αθηνών
Στην κύρια αγορά του ΧΑ επέστρεψε σήμερα η Τράπεζα Πειραιώς, με τον CEO να χτυπά το καμπανάκι της έναρξης της συνεδρίασης, σηματοδοτώντας τη μετάβαση σε μια νέα εποχή για τον Όμιλο
Το logo της Τράπεζας Πειραιώς