Παρασκευή, 26 Απρ.
22oC Αθήνα

Έκθεση ΟΟΣΑ για την ψηφιακή εποχή: Λίγες οι ευκαιρίες, αλλά λίγοι και οι κίνδυνοι στην Ελλάδα

Έκθεση ΟΟΣΑ για την ψηφιακή εποχή: Λίγες οι ευκαιρίες, αλλά λίγοι και οι κίνδυνοι στην Ελλάδα
φωτό αρχείου Reuters

Ο ΟΟΣΑ χωρίζει τις χώρες σε τέσσερις κατηγορίες όσον αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους. Η Ελλάδα εντάσσεται στην τελευταία, μαζί με την Πολωνία, την Τσεχία, τη Λετονία, τη Σλοβακία και το Ισραήλ.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Ελλάδας την ωφελεί λιγότερο σε σχέση με άλλες χώρες του ΟΟΣΑ, όμως της δημιουργεί και σχετικά λιγότερους κινδύνους. Αυτό αναφέρει μια νέα έκθεση του διεθνούς Οργανισμού με θέμα «Πώς είναι η ζωή στην ψηφιακή εποχή;».

Οι χώρες χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες όσον αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους: «υψηλές ευκαιρίες-χαμηλοί κίνδυνοι», «υψηλές ευκαιρίες-υψηλοί κίνδυνοι», «χαμηλές ευκαιρίες-υψηλοί κίνδυνοι» και «χαμηλές ευκαιρίες-χαμηλοί κίνδυνοι». Σε αυτή την τελευταία κατηγορία εντάσσεται και η Ελλάδα, μαζί με την Πολωνία, την Τσεχία, τη Λετονία, τη Σλοβακία και το Ισραήλ.

Τι αναφέρει η έκθεση για την Ελλάδα

Για την Ελλάδα η έκθεση του ΟΟΣΑ επισημαίνει ότι η πρόσβαση στο Ίντερνετ και η χρήση του, καθώς και η ποικιλία των online δραστηριοτήτων των πολιτών, είναι χαμηλές σε σχέση με άλλες χώρες. Παράλληλα, το επίπεδο ψηφιακής ανισότητας στις χρήσεις του διαδικτύου κρίνεται ότι είναι στη χώρα μας από τα υψηλότερα στις χώρες του ΟΟΣΑ.

Η έκθεση αναφέρει, επίσης, ότι στην ελληνική αγορά εργασίας οι βιομηχανίες πληροφορικής δεν συμβάλλουν σημαντικά στην απασχόληση, ενώ παράλληλα πολλές θέσεις εργασίας κινδυνεύουν με εξαφάνιση λόγω αυτοματοποίησης, σε σχέση με άλλες χώρες του ΟΟΣΑ. Από την άλλη, λόγω του μικρού σχετικά ποσοστού εργασιών που γίνονται με τη βοήθεια υπολογιστή, αναλογικά λίγοι Έλληνες δηλώνουν ότι υποχρεώνονται να εργασθούν πέραν των συμβατικών ωρών εργασίας.

Επισημαίνεται ακόμα ότι οι ψηφιακές δεξιότητες του ενήλικου πληθυσμού είναι στην Ελλάδα ανάμεσα στις χαμηλότερες στον ΟΟΣΑ, ενώ οι μαθητές έχουν πρόσβαση σε λιγότερα ψηφιακά μέσα στα σχολεία τους. Από την άλλη, μόνο το 4% των μαθητών παραπονιούνται στην Ελλάδα ότι έχουν βιώσει πρόβλημα κυβερνοεκφοβισμού, ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά στον ΟΟΣΑ.

Τέλος, ενώ οι άνθρωποι στην Ελλάδα δεν χρησιμοποιούν πολύ το Ίντερνετ για κατανάλωση, υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (online συναλλαγές με τις δημόσιες υπηρεσίες) ή για εύρεση εργασίας, αναφέρουν συγκριτικά υψηλά ποσοστά έκθεσης τους σε online παραπληροφόρηση.

Τεχνολογία Τελευταίες ειδήσεις