Μάλιστα κάποιες φορές θα γίνεται rewind του τύπου «δεν έγινε έτσι, έγινε αλλιώς» οπότε και θα ξαναπαίζεις κάποιες σκηνές με διαφορετικό τρόπο. Σε άλλη περίπτωση αυτό θα ήταν σπαστικό, όμως εδώ είναι ένα από τα καλύτερα στοιχεία του παιχνιδιού!
Σκοτώνοντας εχθρούς, γεμίζεις τον μετρητή «συγκέντρωσης», οπότε μπορείς να ενεργοποιείς ένα ειδικό mode, όπου οι εχθροί τονίζονται με κόκκινο χρώμα, ο χρόνος επιβραδύνεται, ενώ μπορείς ακόμα και να αποφεύγεις σφαίρες. Ένα εκπληκτικό στοιχείο είναι πως ενώ ο Silas αφηγείται την ιστορία, η κάθε περιοχή αλλάζει δυναμικά.
Ακούς π.χ. «βρήκα κάτι σκαλιά που δεν είχα δει πριν» και ξαφνικά βλέπεις τα σκαλιά να «φυτρώνουν» μπροστά σου από το πουθενά! Στο τέλος κάθε αποστολής αντιμετωπίζεις από ένα διάσημο πιστολέρο, όπως τον Τζόνι Ρίνγκο, σε μεξικάνικη μονομαχία.
Ξέρεις, όποιος τραβήξει πρώτος πιστόλι… Μάλιστα το gameplay σε αυτές τις φάσεις γίνεται επαρκώς περίπλοκο και αγωνιώδες. Επίσης, κερδίζοντας εμπειρία ξεκλειδώνεις πολλές και χρήσιμες ειδικές ικανότητες. Αν είχε και κάποιο μηχανισμό πυροβολισμού από κάλυψη, θα ήταν το τέλειο shooter.
Ο δε φωτισμός είναι εκπληκτικός, είτε βλέπεις τις έντονες ηλιαχτίδες μέσα από πανύψηλα δέντρα, είτε το ασημένιο φως του γεμάτου φεγγαριού το βράδυ. Το καλύτερο βέβαια είναι να βλέπεις γέφυρες να σχηματίζονται, βράχους να… μεριάζουν κτλ., δυναμικά, σύμφωνα με τη διήγηση, που λέγαμε πριν, σαν από το αόρατο χέρι του Θεού!