Τεχνολογία

Μαρκ Ζούκερμπεργκ: Νέα πτώση εσόδων, κερδών και μετοχής για τη Meta του Facebook

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ και το όνειρό του για ένα μέλλον επαυξημένης πραγματικότητας (metaverse) για το Facebook, μάλλον πρέπει να περιμένει αφού η μετοχή της εταιρίας του καταγράφουν πτώση. Όπως ανακοίνωσε η μητρική εταιρεία Meta, του μεγαλύτερου στον κόσμο μέσου κοινωνικής δικτύωσης, στο τρίτο τρίμηνο του 2022 κατέγραψε νέα πτώση εσόδων.

Η μετοχή της meta του Facebook δεν ακολουθεί όσα θα ήθελε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, αφού είχε πολύ αρνητικό αντίκτυπο στο αμερικανικό χρηματιστήριο, όπου έκανε «βουτιά» σχεδόν 20%.

Από την άλλη, έγινε γνωστό ότι συνολικά 3,71 δισεκατομμύρια άνθρωποι ήταν μηνιαίως ενεργοί σε μία τουλάχιστον από τις τρεις πλατφόρμες της (Facebook, Instagram, WhatsApp).

Οι ημερήσιοι ενεργοί χρήστες του Facebook έφτασαν παγκοσμίως τα 1,98 δισεκατομμύρια. Οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες του Facebook έφτασαν τα 2,96 δισεκατομμύρια (αύξηση 2% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021), του Instagram περίπου τα 2 δισεκατομμύρια, ενώ του WhatsApp ξεπέρασαν τα 2 δισεκατομμύρια. Συνολικά οι ξεχωριστοί μηνιαίοι χρήστες στην «οικογένεια» των πλατφορμών της (ο χρήστης σε περισσότερες από μία πλατφόρμες υπολογίζεται μία φορά) αριθμούν πλέον 3,71 δισεκατομμύρια.

Παρόλο που το Facebook δεν προσθέτει πια νέους χρήστες στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ, συνεχίζει να μεγεθύνεται σε άλλα μέρη του κόσμου. Όμως αρκετοί επενδυτές εμφανίζονται μάλλον ανήσυχοι ότι η εταιρεία έχει χάσει τον δρόμο της.

Κατά την περίοδο Ιουνίου – Σεπτεμβρίου φέτος η Meta εμφάνισε μείωση εσόδων κατά 4% σε σχέση με πριν ένα έτος, στα 27,7 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ τα κέρδη της περιορίστηκαν σε λιγότερα από τα μισά έναντι του περυσινού τρίτου τριμήνου (4,4 δισεκατομμύρια δολάρια από 9,19 δισ. δολ.).

Η πτώση οφείλεται κυρίως στο ότι, εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας και διαφαινόμενης ύφεσης, οι επιχειρήσεις περικόπτουν τα έξοδα τους για ηλεκτρονικές και άλλες διαφημίσεις, κάτι που πλήττει τα έσοδα της Meta. Παράλληλα, ενισχύεται ο ανταγωνισμός από εταιρείες όπως το Tik-Tok.

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ αναγνώρισε ότι η εταιρεία του αντιμετωπίζει «βραχυπρόθεσμες προκλήσεις», αλλά τόνισε ότι εστιάζει στο να γίνει πιο αποτελεσματική, υπαινισσόμενος περικοπές προσωπικού, καθώς είπε ότι το 2023 θα είναι πιθανώς “ένας μικρότερος οργανισμός” (οι εργαζόμενοι της από 17.000 στο τέλος του 2016 ξεπέρασαν τους 87.000 στο τέλος του 2021).

Ο ίδιος δήλωσε αισιόδοξος ότι «όσοι έχουν υπομονή και επενδύουν σε μας, στο τέλος θα ανταμειφθούν». Παρά τις συνεχώς αυξανόμενες ζημιές (3,7 δισ. δολ. στο τρίτο τρίμηνο φέτος) στη θυγατρική μονάδα Reality Labs που έχει αναλάβει να υλοποιήσει τη μετάβαση του Facebook στο metaverse, μέσω επενδύσεων της τάξης των 10 δισ. δολ. περίπου ετησίως, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ καθησύχασε ότι «αντιλαμβάνομαι πως πολλοί άνθρωποι μπορεί να διαφωνούν με αυτή την επένδυση, αλλά νομίζω ότι πρόκειται να αποδειχτεί κάτι πολύ σημαντικό. Κάνουμε ιστορικό έργο. Οι άνθρωποι θα ανατρέχουν σε αυτό μετά από δεκαετίες και θα μιλάνε για τη σημασία αυτού που γίνεται τώρα».

Η εμπιστοσύνη των επενδυτών άρχισε να υποσκάπτεται, όταν φέτος τον Φεβρουάριο η εταιρεία αποκάλυψε ότι έχασε για πρώτη φορά ημερήσιους χρήστες, ενώ τον Ιούλιο ανέφερε επίσης για πρώτη φορά μείωση κατά σχεδόν 1% στα τριμηνιαία έσοδα της. 

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Τεχνολογία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Τεχνολογία: Περισσότερα άρθρα
Νέο AI μοντέλο της Anthropic εκβίασε μηχανικό: «Θα αποκαλύψω την εξωσυζυγική σου σχέση αν με αντικαταστήσεις»
Το ΑΙ μοντέλο Claude Opus 4 της επιχείρησε να εκβιάσει τους προγραμματιστές του, σε ποσοστό 84% ή και υψηλότερο, κατά τη διάρκεια δοκιμών σε διάφορα υποθετικά σενάρια
Λάπτοπ 12
Δύο νέες εφαρμογές από την Rakuten Viber είναι εδώ - Ανακοινώθηκαν το Viber Dating και το Viber Ads Manager
Πρόκειται για μία ασφαλή και ελεγχόμενη εμπειρία γνωριμιών εντός της εφαρμογής, και για μία αυτοδιαχειριζόμενη διαφημιστική πλατφόρμα σχεδιασμένη για μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Viber