Κόσμος

Άνοιξε μετά από δέκα μέρες απεργίας το Μετρό του Μπουένος Αϊρες

Κανονικά εκτελούνται από την Τρίτη όλα τα δρομολόγια του πολυσύχναστου Μετρό του Μπουένος Αϊρες, μετά από δέκα μέρες απεργιακών κινητοποιήσεων, που βύθισαν την πρωτεύουσα της Αργεντινής στο κυκλοφοριακό χάος.

Επιπλέον δρομολόγια εκτελούνταν καθημερινά από τα λεωφορεία, όμως οι σκηνές που εκτυλίσσονταν καθημερινά, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής, ήταν τραγικές: εκατοντάδες εργαζόμενοι περίμεναν καρτερικά στις ουρές μέχρι να καταφέρουν να μπουν σε ένα λεωφορείο.
 
Και όλα αυτά σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, αφού στην Αργεντινή είναι χειμώνας.
 
Τεράστιο ήταν και το κυκλοφοριακό πρόβλημα στις κυριότερες οδικές αρτηρίες, αφού πολύς κόσμος προτίμησε το  αυτοκίνητο του.
Εργαζόμενοι και διοίκηση ήλθαν σε μερική συμφωνία για τις αυξήσεις των μισθών, γεγονός που δεν απομακρύνει το ενδεχόμενο νέας ταλαιπωρίας.
 
Χαρακτηριστική όσο και αινιγματική η δήλωση ενός από τους εκπροσώπους των εργαζομένων: «Δεν είμαστε χαρούμενοι, απλά ανακουφισμένοι».
 
Ακόμα και η ίδια η εταιρεία που διαχειρίζεται το Μετρό δηλώνει ότι δεν θα μπορέσει να τηρήσει τη συμφωνία, αν δεν υπάρξει κρατική χρηματοδότηση.
 
Σημειώνεται ότι οι τιμές των εισιτηρίων είναι χαμηλές κατά συνέπεια η λειτουργία του Μετρό στηρίζεται στις κρατικές επιδοτήσεις.
 
Για να συμβεί αυτό, πρέπει να συνεννοηθούν δύο ορκισμένοι εχθροί: η πρόεδρος της Αργεντινής, Κριστίνα Φερνάντες, και ο συντηρητικός επιχειρηματίας και δήμαρχος της πρωτεύουσας, Μαουρίσιο Μάκρι.
 
Τον περασμένο Ιανουάριο, λίγους μόνο μήνες μετά τη θριαμβευτική της επανεκλογή με 54%, η πρόεδρος ανακοίνωσε ότι ο έλεγχος και η διαχείριση του Μετρό περνά στο Δήμο. Ο Μάκρι συμφώνησε, αλλά στη συνέχεια έκανε πίσω, θεωρώντας ότι η πρόεδρος δεν τήρησε τη συμφωνία για τη χρηματοδότηση του συστήματος.
 
Η Φερνάντες απάντησε ότι τα χρήματα είναι στην τράπεζα προς διάθεση, κατηγορώντας τον δήμαρχο ότι δεν θέλει να αναλάβει καμία ουσιαστική ευθύνη για τη λειτουργία της πόλης.
 
Ο Μάκρι ξεκαθάρισε ότι δεν θα δεχόταν τη διαχείριση του συστήματος με μοναδικό σκοπό την οικονομική εξόντωση του Δήμου, πίσω από την οποία κρύβεται -όπως ο ίδιος ισχυρίζεται- η απόπειρα πολιτικής του εξόντωσης.
 
Κάθε λεπτομέρεια της κόντρας μεταξύ των δύο πολιτικών γίνεται πρωτοσέλιδο. Στον «πόλεμο» των δύο έχουν μπει ασφαλώς και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προσπαθώντας να προ(σ)βάλουν όσο περισσότερο μπορούν τον αντίπαλο.
 
Οι κάτοικοι του Μπουένος Αϊρες προς το παρόν είναι ανακουφισμένοι που μπορούν να μπουν στο Μετρό και να αποφύγουν την ταλαιπωρία σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες.
 
Για την ιστορία, το Μετρό του Μπούενος Αϊρες -subte όπως αποκαλείται στη χώρα- είναι ένα από τα παλαιότερα στη Νότιο Αμερική. Ο πρώτος σταθμός άνοιξε το 1913 και η ανάπτυξή του υπήρξε ραγδαία τα χρόνια της οικονομικής ευημερίας.
 
Οι ρυθμοί έπεσαν μετά τη δεκαετία του 1950, ακολουθώντας την ταραγμένη πολιτική και οικονομική ζωή της Αργεντινής.
 
Στη δεκαετία του 1990 τα πράγματα άλλαξαν και το δίκτυο άρχισε να επεκτείνεται. Όχι όμως με τους ρυθμούς που όλοι επιθυμούσαν για το μέγεθος και τις ανάγκες μιας μεγαλούπολης.
 
Το δίκτυο έχει 6 γραμμές (η τελευταία εγκαινιάστηκε το 2007), ενώ υπάρχουν φιλόδοξα σχέδια για τη δημιουργία και νέων γραμμών.
 
Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Σουηδία: Ολόκληρη ιστορική εκκλησία μετακινείται πάνω σε ρυμουλκούμενη πλατφόρμα – Εντυπωσιακές εικόνες
Η εκκλησία είναι ένα από τα 23 μνημεία που έχουν ήδη μετακινηθεί στην Κιρούνα, με την LKAB να χαρακτηρίζει τη μετακίνηση αυτή «μοναδικό γεγονός στην παγκόσμια ιστορία»
Ξύλινη εκκλησία στη Σουηδία μεταφέρεται πάνω σε πλατφόρμα
Νέες φωτογραφίες από τη συνάντηση του Τραμπ με Ζελένσκι και Ευρωπαίους ηγέτες – «Σαν δάσκαλος και μαθητές»
Στα νέα καρέ φαίνεται ο πρόεδρος των ΗΠΑ να κάθεται στην προεδρική καρέκλα και απέναντί του να έχει τους Ευρωπαίους ηγέτες και τον πρόεδρο της Ουκρανίας, που είναι ο ένας δίπλα στον άλλον
Ντόναλντ Τραμπ / Τζόρτζια Μελόνι / Φρίντιρχ Μερτς / Εμανουέλ Μακρόν / Βολοντίμιρ Ζελένσκι 1