Πολιτική

Κεραμέως – ΟΗΕ: “Φρένο” στην κλιματική αλλαγή μέσω της Εκπαίδευσης

Στον ρόλο της εκπαίδευσης στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, αναφέρθηκε η Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, στην ομιλία της στον ΟΗΕ.

Η κ. Κεραμέως, στην ομιλία της αναφέρθηκε στον ρόλο της εκπαίδευσης στην προστασία των μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς από την κλιματική αλλαγή.

“Από τη δική μας οπτική, η Εκπαίδευση αποτελεί βασικό στοιχείο ανταπόκρισης στην κλιματική αλλαγή. Μπορεί και πρέπει να συμβάλλει στην προστασία της πολιτιστικής και φυσικής μας κληρονομιάς”, σημείωσε η υπουργός, απαριθμώντας τέσσερις τρόπους συμβολής της Εκπαίδευσης.

Κεραμέως: “Εργαλείο” κατά της κλιματικής αλλαγής

“Πρώτον: Με την παροχή πληροφοριών στους μαθητές και την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κινδύνους που συνεπάγεται η κλιματική αλλαγή. Μέσω προγραμμάτων σπουδών πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

“Δεύτερος τρόπος, με την υπογράμμιση της σημασίας και της ευαλωτότητας της παγκόσμιας κληρονομιάς, η οποία σύμφωνα με την UNESCO, “είναι το κληροδότημά μας από το παρελθόν, με το οποίο ζούμε σήμερα και το οποίο θα μεταφέρουμε στις μελλοντικές γενιές”.

“Τρίτος τρόπος: Με τη δια βίου κατάρτιση των υπευθύνων για τη λήψη αποφάσεων, των διαχειριστών των ιστορικών χώρων, των εκπαιδευτικών και άλλων φορέων, προκειμένου να καλλιεργηθεί η ευαισθησία και η ικανότητα πρόληψης και προσαρμογής στα φυσικά φαινόμενα και να διαδοθεί αυτή η γνώση στην κοινή γνώμη.

Και τέταρτος τρόπος: Τελευταίος αλλά εξίσου σημαντικός. Με την προετοιμασία της νέας γενιάς, για να αντιμετωπίσει τις μελλοντικές προκλήσεις και να βοηθήσει στην αντιστροφή της ζημιάς. Το πιο σημαντικό είναι να εξοπλίσουμε τους νέους με τα απαιτούμενα εκπαιδευτικά εργαλεία, όπως η τεχνολογία αιχμής, η επιστημονική καλλιέργεια, οι δεξιότητες και οι γνώσεις προκειμένου να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, αλλά και να αντιστρέψουν αυτή την καθοδική σπείρα”.

“Για να συμβεί αυτό”, κατέληξε η υπουργός, “πρέπει να αναδείξουμε τον παγκόσμιο αντίκτυπο των τοπικών δράσεων, να διαμορφώσουμε τις μελλοντικές συμπεριφορές και συνήθειες και να μεταδώσουμε στους νέους ακόμα περισσότερο ηθικές αξίες, όπως η διαγενεακή αλληλεγγύη, ο αλτρουισμός, η υπευθυνότητα και η κριτική σκέψη”.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Άδωνις Γεωργιάδης από Λαμία: «Δεν έγινα υπουργός για να είναι ευχαριστημένοι οι συνδικαλιστές της Αριστεράς αλλά οι ασθενείς»
Αναφερόμενος σε προηγούμενη επίσκεψή του στο νοσοκομείο Λαμίας, έκανε λόγο για «τη μέρα που η γνωστή συμμορία της μιζέριας, έκανε τόσο μεγάλα επεισόδια ώστε στο τέλος επενέβη η ΕΛΑΣ»
Άδωνις Γεωργιάδης από Λαμία: «Δεν έγινα υπουργός για να είναι ευχαριστημένοι οι συνδικαλιστές της Αριστεράς αλλά οι ασθενείς»
Παρέμβαση Σαμαρά για το κλείσιμο 204 υποκαταστημάτων του ΕΛΤΑ - «Αποδυναμώνει την παρουσία του κράτους, η απόφαση να επανεξεταστεί»
«Να καταλάβουν λοιπόν οι υπεύθυνοι, ότι μια τέτοια απόφαση αποδυναμώνει σε όλη τη χώρα την αίσθηση της αναγκαίας παρουσίας του κράτους, πολύ περισσότερο ανάμεσα στους πιο αδύναμους»
Ο Αντώνης Σαμαράς 50