Ελλάδα

Έλληνας, οδηγός και… απείθαρχος! Κούραση και αλκοόλ δεν μας σταματούν, μόνο τα φάρμακα

Αποκαλυπτική για τη συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών είναι έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, που έγινε σχετικά με την οδηγική ασφάλεια, σε συνεργασία με το ίδρυμα Fondation Vinci Autorontes στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η έρευνα, πάντως, αφορά στοιχεία του 2019.

Οι Έλληνες οδηγοί, λοιπόν, είναι απείθαρχοι τα τελευταία χρόνια. Επίσης, πιάνουν τιμόνι και όταν είναι κουρασμένοι και όταν έχουν πιεί αλκοόλ πάνω από το επιτρεπόμενο όριο. Αντίθετα, εμφανίζουν υποδειγματική συμπεριφορά όταν κάνουν χρήση φαρμάκων, καθώς δεν επιλέγουν να βρεθούν πίσω από το τιμόνι.

Click4more Δήμος Αθηναίων: Ειδική σήμανση στις ράμπες αναπήρων για το παράνομο παρκάρισμα

Το 48% των Ελλήνων οδηγών απάντησε καταφατικά ότι οδηγεί ακόμη και όταν είναι κουρασμένος, είτε πρόκειται να κάνει μακρινά ταξίδια είτε κοντινά. Φυσικά, το συγκεκριμένο ποσοστό είναι μειωμένο κατά 7% σε σχέση με την αντίστοιχη νοοτροπία που είχε το 2017, όμως υπολείπεται πολύ σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι Ολλανδοί δείχνουν ότι σέβονται τους συνοδηγούς, αφού μόλις το 23% απάντησε θετικά ότι οδηγεί όταν νιώθει κουρασμένος. Το ίδιο κάνουν και οι Γερμανοί σε ποσοστό 27%, ενώ απείθαρχοι εμφανίζονται οι Πολωνοί με 47% και οι Βέλγοι με 41%.

Αρνητικά πρωτεία έχουμε και στην οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε ποσοστό μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο όριο. Σε ποσοστό 24% οι Έλληνες οδηγοί αναφέρουν ότι είναι διατεθειμένοι να οδηγήσουν μετά από κατανάλωση αλκοόλ, ποσοστό -όμως- μειωμένο κατά 4% από αυτό που ίσχυε το 2017.

Απείθαρχοι εμφανίζονται και οι Βέλγοι, οι οποίοι -με τη σειρά τους- οδηγούν μετά από χρήση αλκοόλ σε ποσοστό 23%, ενώ υποδειγματικοί σε αυτόν τον τομέα εμφανίζονται οι Σλοβάκοι σε ποσοστό 3%, οι Ολλανδοί και οι Σουηδοί σε ποσοστό 4%.

police apagoreusi

Επικίνδυνες συμπεριφορές εμφανίζουν οι Γάλλοι, οι Βέλγοι και οι Ισπανοί, οι οποίοι απάντησαν θετικά (11%) στην ερώτηση εάν οδηγούν εφόσον έχουν λάβει φάρμακα που μπορεί να επηρεάσουν την προσοχή τους. Οι Έλληνες οδηγοί σε αυτόν τον τομέα καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις μεταξύ των χωρών της ΕΕ, καθώς μόλις το 7% απάντησε θετικά (μαζί με τους Άγγλους, τους Σουηδούς και τους Πολωνούς), έχοντας σε ακόμη καλύτερη θέση τους Ολλανδούς σε ποσοστό 5%.

Τέλος, μεγάλη αύξηση γνώρισε το ποσοστό των Ελλήνων που οδηγεί εφόσον έχει καπνίσει κάνναβη ή έχει κάνει χρήση ναρκωτικών, αφού το 4% απάντησε ότι είναι διατεθειμένο να οδηγήσει μετά από χρήση ναρκωτικών, ενώ στην ίδια θέση βρίσκονται και οι Ισπανοί. Αντίθετα, μόλις το 1% των Γάλλων απάντησε θετικά στη συγκεκριμένη ερώτηση.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
«Πυρά» Καρυστιανού κατά Κασσελάκη για τα Τέμπη - «Ποιόν εξυπηρετείτε;»
«Για ποιον λόγο κύριε Κασελάκη, μιλάτε για ενδεχόμενο συσχετισμό των ελαιών σιλικόνης μετασχηματιστών της Siemens με την Πυρόσφαιρα που στέρησε το οξυγόνο και κατέκαψε τα παιδιά μας;» γράφει η Μαρία Καρυστιανού
Η Μαρία Καρυστιανού και ο Στέφανος Κασσελάκης 3
Χτύπησαν τον 36χρονο γιατρό μπροστά στον γιο του για ένα κόκκινο φανάρι - Η στιγμή του ξυλοδαρμού στην Θεσσαλονίκη
Η αιτία της επίθεσης, ήταν γιατί οι 4 άντρες θεώρησαν πως ο 36χρονος οδηγούσε αργά, με συνέπεια να τους καθυστερήσει και να τους «πιάσει» το κόκκινο φανάρι
Η στιγμή της επίθεσης στον 36χρονο γιατρό 2
Στα ύψη η αγωνία για τον 43χρονο Σπύρο Σέββο που εξαφανίστηκε από το Κερατσίνι - Στο σκοτάδι ακόμα οι έρευνες για τον εντοπισμό του
Σύμφωνα με το περιβάλλον του, ο 43χρονος φέρεται να ήταν ιδιαίτερα αγχωμένος με την εγχείρηση, που επρόκειτο να κάνει, καθώς είχε υποστεί ρήξη του ώμου του
Ο 43χρονος από το Κερατσίνι