Ελλάδα

Τρένα – Λάρισα: Ο «βούρκος» των Τεμπών κατέστρεψε και το σιδηροδρομικό δίκτυο, άγνωστος ο χρόνος αποκατάστασης

Κανείς δεν φαίνεται να γνωρίζει σε πόσο χρόνο θα αποκατασταθούν τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας, καθώς η κακοκαιρία Daniel κατέστρεψε 50 χλμ του οδικού δικτύου από Λειανοκλάδι – Λάρισα – Λιτόχωρο.

Μόλις εφτά μήνες από την τραγωδία των Τεμπών, οι κάτοικοι είδαν και πάλι το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Λάρισα κατεστραμμένο. Δεκάδες χιλιόμετρα είναι βυθισμένα στη λάσπη, ενώ σε άλλα σημεία οι γραμμές έχουν καταστραφεί από καθιζήσεις. 

Άνθρωποι του σιδηροδρόμου αναλύουν στο Thesstoday.gr το μέγεθος της ζημιάς και εξηγούν πως ο χρόνος αποκατάστασης εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από τα αντανακλαστικά των αρμοδίων.

O γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ και επί σειρά ετών πρόεδρος των εργαζόμενων στον ΟΣΕ Νίκος Κιουτσούκης τονίζει ότι εφόσον υπάρξει η ίδια εγρήγορση όπως μετά την πανδημία, οι διαδικασίες θα ολοκληρωθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα, με την αρχή να γίνεται πιθανότατα με τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες, μετά από έναν μήνα, όπως και ανακοινώθηκε.

«Αν πάρει το υπουργείο την απόφαση να κινηθεί με ταχύτητα λόγω του επείγοντος της κατάστασης, με απευθείας αναθέσεις για την επισκευή των υποδομών, τότε σίγουρα θα κινηθούν τα έργα. Ωστόσο, αν ακολουθήσουν διαγωνισμοί αναμένοντας τις καλύτερες προσφορές και έπειτα διαδικασίες, δικαστήρια και γραφειοκρατία, το τρένο δε θα κυκλοφορήσει σύντομα, μπορεί να περάσει ακόμη και ένας χρόνος. Αν όντως αποκατασταθεί σε ένα μήνα, ενδέχεται η αρχή να γίνει με τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες που κινούνται με ντίζελ και όχι με ηλεκτροκίνηση» σημείωσε.

Από την πλευρά του ο μηχανοδηγός της Hellenic Train, Αλέξανδρος Ιορδανίδης, σημειώνει πως «το χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση για τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες δεν περιλαμβάνει τα συστήματα ασφαλείας που απαιτούνται για τις επιβατικές και η κυκλοφορία θα περικλείεται από όρους και οι ταχύτητες θα είναι σαφώς χαμηλότερες», ενώ υπογραμμίζει πως «αυτό θα λειτουργήσει για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα μέχρι να γίνει η αποκατάσταση των συστημάτων. Από την πλευρά μας οι μηχανοδηγοί θα πιέσουμε για την αποκατάσταση των συστημάτων ασφαλείας».

Οι καταστροφές εκτείνονται σε μήκος περίπου 50 χιλιομέτρων από τον Δομοκό μέχρι και έξω από τη Λάρισα, ενώ η αρχική εκτίμηση του κόστους επισκευής αγγίζει τα 50 εκατομμύρια ευρώ, καθώς αφορούν σημαντικές υποδομές του δικτύου, μαζί και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό.

«Οι ζημιές είναι τεράστιες, έχουν παρασυρθεί σκύρα από τα ορμητικά νερά, πάνω στα οποία στηρίζονται οι ράγες και επίσης έχουν χαλάσει τα μηχανήματα ηλεκτροδότησης των τρένων», σημειώνει ο κ. Κιουτσούκης και εξηγεί πως «έχουν πλημμυρίσει υποσταθμοί, έχουν καταστραφεί οι κολώνες που μεταφέρουν καλώδια ρεύματος και όλα αυτά καθιστούν το έργο αποκατάστασης δύσκολο και ακριβό, ενώ το κόστος επισκευής ενδέχεται να είναι μεγαλύτερο από την πρώτη εκτίμηση. Ακόμη και τώρα, σε ορισμένα σημεία το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι πλημμυρισμένο».

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Νταλίκα χωρίς εισιτήριο μπλόκαρε την αναχώρηση πλοίου από την Ηγουμενίτσα για την Κέρκυρα
Το πλήρωμα ζήτησε από τον οδηγό της νταλίκας να βγει ώστε να συνεχιστεί η φόρτωση των υπόλοιπων οχημάτων που είχαν εισιτήριο, όμως εκείνος αρνήθηκε, ισχυριζόμενος λόγους υγείας
Το πλοίο Αλκίνοος 2
Αύριο Παρασκευή η κλήρωση για τα Πειραματικά σχολεία - Το Σαββατοκύριακο οι εξετάσεις για τα Πρότυπα
«Οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν φέτος για τα Πειραματικά, τα Πρότυπα και τα Δημόσια Ωνάσεια σχολεία ήταν περισσότερες από κάθε φορά, καθώς άγγιξαν τις 25.000», τόνισε η Σοφία Ζαχαράκη
Σχολική αίθουσα