Διεθνή

Ώρα μηδέν για τις αποφάσεις των Βρυξελλών για την αύξηση των δασμών στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Σήμερα (4.10.2024) πρόκειται να αποφασίσουν τα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) σχετικά με το αν θα επιβάλουν δασμούς έως και 45% στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα, μια απόφαση που θα μπορούσε να απειλήσει με περαιτέρω αύξηση των εντάσεων με το Πεκίνο.

Η ψηφοφορία πραγματοποιείται αφού η Κομισιόν, ο εκτελεστικός βραχίονας της ΕΕ, διαπίστωσε ότι η Κίνα επιδοτεί άδικα τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της και πρότεινε τους δασμούς για την προστασία των ευρωπαϊκών εταιρειών.

Εάν περάσουν, τα μέτρα κινδυνεύουν να προκαλέσουν αντίποινα από την Κίνα, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά εξαγωγών του μπλοκ. Το Πεκίνο καταδίκασε την κίνηση αυτή ως προστατευτισμό και απείλησε με δασμούς στα ευρωπαϊκά γαλακτοκομικά προϊόντα, το κονιάκ, το χοιρινό κρέας και τα αυτοκίνητα.

Οι μετοχές των Κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων έχουν σημειώσει άνοδο τις τελευταίες εβδομάδες χάρη στα κίνητρα της Κίνας και τα ισχυρά στοιχεία παραδόσεων του Σεπτεμβρίου, με τις XPeng και Li Auto α έχουν αυξηθεί περισσότερο από 30% τις τελευταίες δύο εβδομάδες στο Χονγκ Κονγκ. Παρόλα αυτά, είναι πτωτικές για το έτος, δεδομένων των ανησυχιών για τους επικείμενους δασμούς και τον αυξημένο ανταγωνισμό.

Η Ένωση των 27 μελών διχάστηκε ως προς το αν θα προχωρήσει στην εφαρμογή του επιθετικού εμπορικού μέτρου. Η Γερμανία κάλεσε την ΕΕ να εγκαταλείψει το σχέδιο δασμών, με τον υπουργό Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ να προειδοποιεί ότι θα μπορούσε να οδηγήσει σε εμπορικό πόλεμο. Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν επαναβεβαίωσε την Τετάρτη (2.9.2024) την υποστήριξή του για τις εισφορές, λέγοντας ότι το επίπεδο των κινεζικών επιδοτήσεων είναι «αφόρητο».

Οι κανόνες της ΕΕ προβλέπουν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να επιβάλει τους νέους δασμούς για τα επόμενα πέντε χρόνια, εκτός εάν 15 κράτη μέλη που εκπροσωπούν το 65% του πληθυσμού του μπλοκ ψηφίσουν εναντίον τους.

Εάν εφαρμοστούν οι δασμοί, οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να αποφασίσουν εάν θα τους απορροφήσουν ή θα αυξήσουν τις τιμές, σε μια εποχή που η επιβράδυνση της ζήτησης στην πατρίδα τους συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους τους. Η προοπτική των δασμών έχει ωθήσει ορισμένες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να εξετάσουν το ενδεχόμενο να επενδύσουν σε εργοστάσια στην Ευρώπη, γεγονός που θα μπορούσε να τις βοηθήσει να αποφύγουν τους δασμούς.

Παρόλα αυτά, ο αναλυτής της Daiwa Securities, Kevin Lau, δήλωσε ότι οι αυξήσεις των δασμών της Ευρώπης θα έχουν «μικρό αντίκτυπο» στους κινέζους κατασκευαστές, επειδή η περιοχή αντιπροσωπεύει μόνο ένα κλάσμα των συνολικών τους πωλήσεων. Η Ευρώπη συνεισέφερε μεταξύ 1% έως 3% των συνολικών πωλήσεων για τις εταιρείες BYD, Zhejiang Geely Holding Group και SAIC Motor κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους, εκτίμησε.

Η ΕΕ και η Κίνα θα συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις για την εξεύρεση εναλλακτικής λύσης στους δασμούς παρά την επικείμενη ψηφοφορία. Οι δύο πλευρές διερευνούν κατά πόσον μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία σχετικά με έναν σύνθετο μηχανισμό ελέγχου των τιμών και του όγκου των εξαγωγών που χρησιμοποιείται για την αποφυγή των δασμών κατά των επιδοτήσεων.

Μια κλιμάκωση της εμπορικής διαμάχης θα έπληττε περισσότερο τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Volkswagen και BMW, οι οποίες πούλησαν συνολικά 4,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Κίνα το 2022.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Διεθνή
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Διεθνή: Περισσότερα άρθρα
Η καταναλωτική δαπάνη στις ΗΠΑ επιβραδύνεται τον Σεπτέμβριο καθώς οι τιμές παραμένουν υψηλές
Η έκθεση του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ, που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή (5.12.25), έδειξε επίσης ότι ο ετήσιος πληθωρισμός αυξήθηκε τον Σεπτέμβριο με τον ταχύτερο ρυθμό των τελευταίων περίπου 18 μηνών
Shops at the shopping center - retail concepts
Αύξηση τιμών φυσικού αερίου στη Γερμανία αντανακλά ανησυχίες για τα αποθέματα
Τα γερμανικά συμβόλαια μήνα παράδοσης (front-month), γνωστά ως THE, σημείωσαν μικρότερες απώλειες αυτή την εβδομάδα σε σύγκριση με τα πιο ρευστά ολλανδικά συμβόλαια, με το χάσμα μεταξύ τους να διευρύνεται στα 1,7 ευρώ ανά μεγαβατώρα
Σωλήνες φυσικού αερίου
G7 και ΕΕ διαπραγματεύονται για την κατάργηση του πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο – Τι αναφέρει το Reuters
Το πλαφόν είχε επιβληθεί στο πλαίσιο των κυρώσεων κατά της Μόσχας μετά την εισβολή στην Ουκρανία, με στόχο τον περιορισμό των ρωσικών εσόδων από τις πετρελαϊκές εξαγωγές
Ρωσικό διυλιστήριο πετρελαίου
Η Γαλλία πιέζει την ΕΕ για ενίσχυση της ευρωπαϊκής παραγωγής στο πακέτο στήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας
H κυβέρνηση του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν θέλει τα ηλεκτρικά οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ το 75% ανταλλακτικών τους να είναι τοπικής προέλευσης, σύμφωνα με τα τρέχοντα επίπεδα περιεκτικότητας για οχήματα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης
A lot of cars in a rows. Used car sales.