Ελλάδα

Τέμπη: «Τυφλός» ο ρυθμιστής κυκλοφορίας – Δεν παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τα τρένα, δεν επικοινωνεί με τους μηχανοδηγούς

Για κενά ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο κάνει λόγο ο υπάλληλος του ΟΣΕ που εργαζόταν τη μοιραία νύχτα της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη

Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ δεν έχει δυνατότητα να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την κίνηση των συρμών, ούτε να επικοινωνούν με τους μηχανοδηγούς των τρένων, αναφέρει μάρτυρας μιλώντας για τα κενά ασφαλείας του σιδηρόδρομου τόσο πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη όσο και μετά. 

Ο συγκεκριμένος υπάλληλος του ΟΣΕ εκτελούσε υπηρεσία τη νύχτα της τραγωδίας στα Τέμπη. Μάλιστα, ακούγεται στα ηχητικά που έχουν συμπεριληφθεί στη δικογραφία να ρωτάει τον σταθμάρχη Λάρισας σχετικά με το από πού «έδιωξε» την επιβατική αμαξοστοιχία, όπως αναφέρει δημοσίευμα της Καθημερινής.

Τα συγκεκριμένα στοιχεία προκύπτουν από την κατάθεση του εν ενεργεία ρυθμιστή κυκλοφορίας νότιου Ελλάδος του οργανισμού που έδωσε τον Οκτώβριο του 2024 στον ανακριτή με την ιδιότητα του μάρτυρα.

«Δεν υπάρχει η δυνατότητα θέασης της κίνησης σε πραγματικό χρόνο, ούτε της κίνησης σε συγκεκριμένη γραμμή», απάντησε σε σχετική ερώτηση του ανακριτή. 

Παράλληλα, ο μάρτυρας αποκάλυψε στην κατάθεσή του πως «ο ρυθμιστής ακόμα και σήμερα δεν έχει τη δυνατότητα να μιλήσει κατευθείαν με μηχανοδηγούς»

Η πρώτη του κατάθεση στον εφέτη ειδικό ανακριτή Λάρισας, Σωτήρη Μπακαΐμη, έγινε τον Μάιο του 2023, 2,5 μήνες μετά το δυστύχημα, σύμφωνα με την «Καθημερινή». 

Τον Οκτώβριο του 2024 ο ίδιος μάρτυρας κλήθηκε να δώσει συμπληρωματική κατάθεση στον ανακριτή. «Δεν υπάρχει η δυνατότητα ακρόασης από το γραφείο ρυθμιστή κυκλοφορίας στην Αθήνα σε πραγματικό χρόνο των συνομιλιών (…) ο ρυθμιστής ακόμη και σήμερα δεν έχει επικοινωνία με τον μηχανοδηγό», κατέθεσε. 

Ερωτηθείς αν υπάρχει στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ στην Αθήνα επί 24ώρου βάσεως άτομο να ακούει αυτές τις συνομιλίες και τι ειδικότητας είναι, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας απάντησε:

«Όχι, δεν ακούμε συνομιλίες, οποιαδήποτε ειδικότητα (…) εμείς παρακολουθούμε επί τις 24ώρου βάσεως τα τρένα με βάση τις πληροφορίες που μας δίνουν οι σταθμάρχες, για τις οποίες δεν έχουμε εικόνα. Μας λένε τον πραγματικό χρόνο αναχώρησης και άφιξης των αμαξοστοιχιών από και στον σταθμό τους και τυχόν προβλήματα που ανακύπτουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο»

Συγκεκριμένα, για το μοιραίο βράδυ κατέθεσε ότι δεν άκουσε καμία από τις συνομιλίες μεταξύ των σταθμαρχών Λάρισας και Νέων Πόρων με τους μηχανοδηγούς των δύο αμαξοστοιχιών που ενεπλάκησαν στο δυστύχημα.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Καιρός αύριο: Έντονα φαινόμενα σε Αττική και Θεσσαλονίκη – Καταιγίδες σε πολλές περιοχές της Ελλάδας
Η θερμοκρασία θα φτάσει στα βόρεια ηπειρωτικά τους 10 με 13 βαθμούς, στο Ιόνιο, τα υπόλοιπα ηπειρωτικά και το βόρειο Αιγαίο τους 14 με 17 και στην ανατολική νησιωτική χώρα τους 17 με 19 βαθμούς Κελσίου
καιρός
Ταλαιπωρία δίχως τέλος για τους εκδρομείς των Χριστουγέννων: Τα μπλόκα, οι εκτροπές και οι ουρές χιλιομέτρων - Νέες εικόνες από drone
Χαρακτηριστική είναι η μαρτυρία οδηγού που ξεκίνησε λίγο μετά τις 11 το πρωί από το Ηράκλειο Αττικής με προορισμό την Καβάλα και στις 16.30 το απόγευμα ήταν ακόμα πριν την Λαμία
Μπλόκα αγροτών: Ταλαιπωρία δίχως τέλος για τους εκδρομείς των Χριστουγέννων – Οι εκτροπές και οι ουρές χιλιομέτρων
Ανανεώθηκε πριν 13 λεπτά
131