Σε μια εποχή που η ανάγκη για περιβαλλοντική δράση γίνεται όλο και πιο επιτακτική, η ΑΒ Βασιλόπουλος αποδεικνύει έμπρακτα πως οι μεγάλες αλλαγές ξεκινούν από τα πιο απλά πράγματα της καθημερινότητας μας. Η εταιρία που έχει συνδεθεί στο μυαλό και τις συνειδήσεις μας με την αγαπημένη βόλτα στο σούπερ μάρκετ, η πιο αναγνωρίσιμη επιγραφή των παιδικών μας χρόνων, η στιγμή που τα ψώνια γινόντουσαν – και είναι ακόμα – διασκέδαση, κοιτάει πάντοτε μπροστά, αφουγκραζόμενη τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του σήμερα. Τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας είναι φανερά στον Απολογισμό Βιωσιμότητας για το 2024, εκεί όπου γίνεται ξεκάθαρος ο τρόπος με τον οποίο η ΑΒ Βασιλόπουλος καταφέρνει να ενισχύσει αυτό που ονομάζουμε βιώσιμη ανάπτυξη. Με όραμα ένα βιώσιμο μέλλον για όλους, η εταιρεία επενδύει στη μετάβαση προς μια πιο πράσινη οικονομία – όχι με λόγια, αλλά με πράξεις.
Ενέργεια με σεβασμό στο περιβάλλον
Ρίχνοντας μια ματιά στα στοιχεία του Απολογισμού Βιωσιμότητας 2024 διαπιστώνει κανείς πως η εξοικονόμηση ενέργειας αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής της ΑΒ για το περιβάλλον. Μάλιστα, μόλις σε έξι χρόνια, η εταιρεία πέτυχε να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας κατά 12,4%, σε σύγκριση με το 2018, θέτοντας τις καλύτερες βάσεις για ένα ενεργειακά αποδοτικό και πιο βιώσιμο μέλλον. Φυσικά, η επίτευξη αυτού του στόχου δεν είναι απλώς ένα τυχαίο αποτέλεσμα. Είναι ένας από τους πιο κρίσιμους στόχους της εταιρείας, που έγινε πραγματικότητα μέσα από μία σειρά τεχνολογικών επενδύσεων και άλλων σημαντικών πρακτικών που εφαρμόζει εδώ και χρόνια η ΑΒ. Από τη χρήση φωτοβολταϊκών και λαμπτήρων χαμηλής κατανάλωσης, μέχρι την εγκατάσταση έξυπνων μετρητών ενέργειας που παρακολουθούν την κατανάλωση ενέργειας σε πραγματικό χρόνο, 24 ώρες το 24ωρο.
Σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν, φυσικά, και οι υπόλοιπες καινοτομίες που η εταιρεία εφαρμόζει σταθερά εδώ και χρόνια. Από τους αισθητήρες κίνησης, και τα φωτιστικά με δυνατότητα dimming, μέχρι τα συστήματα Inverter στις κυλιόμενες σκάλες και την αξιοποίηση της θερμότητας από τα ψυκτικά μηχανήματα για τη θέρμανση νερού – όλα αυτά αποτελούν τεχνολογίες που έχουν ενσωματωθεί στην καθημερινή λειτουργία των καταστημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος. Αν και πολλές φορές περνούν απαρατήρητες, είναι ακριβώς εκείνες οι λεπτομέρειες που συνθέτουν το σύγχρονο, «πράσινο» προφίλ της εταιρείας. Επιπλέον, η ορθολογική διαχείριση του κλιματισμού και η αντικατάσταση παλαιών συστημάτων με ενεργειακά αποδοτικότερες λύσεις ενισχύουν ακόμη περισσότερο τη συνολική περιβαλλοντική απόδοση. Καθοριστικό ρόλο παίζει και η συνεχής επιμόρφωση των εργαζομένων, ώστε να διατηρούν υψηλό επίπεδο ενημέρωσης και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.
Ανακύκλωση με τη δύναμη της συλλογικότητας
Η επιθυμία για ένα πιο βιώσιμο μέλλον είναι κοινή σε όλους μας. Όμως, στην πράξη, δεν είναι πάντα εύκολο να ξέρουμε από πού να ξεκινήσουμε. Η ΑΒ Βασιλόπουλος το αναγνωρίζει αυτό και κάνει κάτι περισσότερο από το να ενθαρρύνει την αλλαγή – την καθοδηγεί. Με πρακτικές λύσεις και δράσεις, εμπλέκει ενεργά τους πελάτες της στην ανακύκλωση και την κυκλική οικονομία.
Το 2024, περισσότερες από 3 εκατομμύρια συσκευασίες ανακυκλώθηκαν μέσω των Κέντρων Ανακύκλωσης ΑΒ. Παράλληλα, πάνω από 7.800 μαθητές συμμετείχαν σε διαδραστικές δράσεις του Κινητού Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης, μαθαίνοντας από νωρίς την αξία της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Γιατί οι νέες γενιές είναι το κλειδί για μια ουσιαστική αλλαγή – και η ΑΒ επενδύει σε αυτό το μέλλον.
Στις γειτονιές μας, οι χαρακτηριστικοί μωβ κάδοι για ρούχα και παπούτσια υπενθυμίζουν μια απλή, αλλά ουσιαστική ιδέα: αυτό που εμείς δεν χρειαζόμαστε, μπορεί να είναι πολύτιμο για κάποιον άλλον. Η ΑΒ, σε συνεργασία με τη Recycom, συγκέντρωσε 6.540 κιλά ρούχων και παπουτσιών, δίνοντάς τους μια δεύτερη ζωή – αντί να καταλήξουν στις χωματερές. Πρόκειται για μια πράξη που δεν περιορίζεται στην ανακύκλωση, αλλά προάγει την επαναχρησιμοποίηση, την αλληλεγγύη και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Και οι δράσεις δεν σταματούν εκεί.
• Περισσότεροι από 8 τόνοι λαμπτήρων ανακυκλώθηκαν σε συνεργασία με το σύστημα Φωτοκύκλωση.
• Μέσω της καινοτόμου συνεργασίας με την ΑΜΚΕ Cigaret Cycle, συγκεντρώθηκαν 74,32 κιλά αποτσίγαρων από τις εγκαταστάσεις της ΑΒ, αποτρέποντας τη ρύπανση 148.640 κυβικών μέτρων νερού, ενώ τα απόβλητα μετατράπηκαν σε λίπασμα και πρώτη ύλη για βιομηχανικό πλαστικό.
Γιατί για την ΑΒ Βασιλόπουλος, η ανακύκλωση δεν είναι απλώς μια υποχρέωση. Είναι πράξη ευθύνης, συνεργασίας και έμπρακτης φροντίδας για τον πλανήτη.
Η δύναμη της κυκλικής οικονομίας
Για την ΑΒ Βασιλόπουλος, η επαναχρησιμοποίηση δεν είναι μια μελλοντική φιλοδοξία, αλλά μια καθημερινή πρακτική. Τα βήματα προς μια κοινωνία που ενσωματώνει τη βιωσιμότητα στις συνήθειές της συνεχίζονται σταθερά – μέχρι τη στιγμή που τέτοιες πράξεις θα γίνουν για όλους μας δεύτερη φύση.
Αξιοσημείωτη είναι και η συμβολή της ΑΒ στη διαχείριση κρίσιμων υλικών:
• 21,29 τόνοι μαγειρικού λαδιού
• 25,34 τόνοι μπαταριών
• 15,98 τόνοι ηλεκτρονικού εξοπλισμού1.585 παλιές συσκευές μεταπωλήθηκαν και 700 κινητά ανακυκλώθηκαν μέσω των Panda ATMs
συλλέχθηκαν και διαχειρίστηκαν υπεύθυνα, μέσα από εξειδικευμένες συνεργασίες. Έτσι, κάθε πράξη ανακύκλωσης συμβάλλει στη μείωση της ρύπανσης, αλλά και στην παράταση του κύκλου ζωής των υλικών.
Ηλεκτροκίνηση: Το μέλλον είναι ήδη εδώ
Η μετάβαση προς ένα πιο πράσινο αύριο απαιτεί νέες μορφές κινητικότητας. Η συνεργασία της ΑΒ με τη ΔΕΗ, για τη δημιουργία του μεγαλύτερου δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ΔΕΗ Blue, αποτελεί σταθμό για τη βιωσιμότητα στις μετακινήσεις.
Μέχρι το τέλος του 2024, είχαν ήδη εγκατασταθεί 762 σημεία φόρτισης σε 168 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Πλέον, κάθε επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ μετατρέπεται σε ευκαιρία για έξυπνη, καθαρή μετακίνηση – χωρίς καμία επιβάρυνση στον χρόνο του καταναλωτή. Όση ώρα κάνουμε τα ψώνια μας, το ηλεκτρικό όχημα φορτίζει, εξοικονομώντας ενέργεια και ενισχύοντας την προσωπική μας συμβολή στην οικολογική μετακίνηση.
Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλώς μια τεχνολογική πρόοδος. Είναι μια δήλωση πρόθεσης: η ΑΒ δεν περιμένει τις αλλαγές – τις δημιουργεί.
Πάντα δίπλα στην κοινωνία, πάντα με σεβασμό στον πλανήτη
Η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν είναι απλώς ένα σούπερ μάρκετ. Είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Από το «πετάγομαι για κάτι που λείπει» μέχρι τη μεγάλη εβδομαδιαία αγορά. Έχει χτίσει σχέση εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή, γιατί υπάρχει εκεί που ζούμε, με ένα δίκτυο σχεδόν 600 καταστημάτων και περισσότερους από 2,2 εκατομμύρια πελάτες.
Με αξίες όπως η φροντίδα, η ομαδικότητα και η προσβασιμότητα, η ΑΒ είναι πάντα δίπλα στο νοικοκυριό, αλλά και στην κοινωνία συνολικά. Και καθώς ο κόσμος εξελίσσεται, εξελίσσεται και η ίδια – με ευελιξία, κοινωνική ευθύνη και περιβαλλοντική συνείδηση.
Το σημαντικότερο; Η στρατηγική βιωσιμότητας που ακολουθεί δεν είναι απλώς μέρος ενός εταιρικού σχεδίου. Είναι μια σταθερή δέσμευση απέναντι στον άνθρωπο και τον πλανήτη. Γιατί η φροντίδα δεν είναι μια επιλογή. Είναι αναγκαιότητα.
Και το καλύτερο είναι πως ενώ ο κόσμος αλλάζει, η ΑΒ βρίσκει τον τρόπο να προσαρμόζεται και να εξελίσσεται διαρκώς. Με περιβαλλοντική ευθύνη, κοινωνική συνείδηση και στρατηγική βιωσιμότητας που αγκαλιάζει το παρόν και επενδύει στο μέλλον. Γιατί, όπως αποδεικνύει με κάθε της δράση, η φροντίδα για τον άνθρωπο και τον πλανήτη δεν είναι επιλογή. Είναι δέσμευση και αναγκαιότητα.