Ηλεκτρικό, προσθιοκίνητο, καλό σε επιδόσεις, αλλά η μικρή μπαταρία το περιορίζει
Η BYD σε λίγο πάνω από ένα χρόνο παρουσίας στην ελληνική αγορά, ομολογουμένως εκπλήσσει με τις επιδόσεις πωλήσεων, βασισμένη, κυρίως, στις αμιγώς ηλεκτρικές της εκδόσεις.
Ένα μοντέλο που ήρθε στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της αγοράς, τη Β, δηλαδή των supermini και δη των Β-SUV, το αμιγώς ηλεκτρικό ΑΤΤΟ 2, φιλοδοξεί να γράψει τη δική του πορεία, απέναντι σε σκληρούς αντιπάλους.
Οδηγώντας την έκδοση με τους 177 ηλεκτρικούς ίππους, εφοδιασμένο με μπαταρία 45,12 kWh, είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω όλα όσα διαθέτει το κινεζικό μοντέλο, ως «όπλα», αλλά υπάρχει και η «αχίλλειος πτέρνα».
Οι μηχανικοί χρησιμοποίησαν μια πλατφόρμα ειδική για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την οποία αξιοποιούν και για άλλα μοντέλα της μάρκας.
Με 4,31 μέτρα μήκος, 1,83 μ. πλάτος και 1,675 μ. ύψος, είναι αρκετά συμπαγές σε διαστάσεις, κάτι που χρειάζεται για να κινηθείς στην πόλη.
Σχεδιαστικά, οι Κινέζοι φιλοτέχνησαν ένα μοντέλο με φουσκωμένα χαρακτηριστικά, μπροστά, αλλά και στους πίσω ώμους. Οι γραμμές είναι καμπύλες παντού, με ιδιαίτερο κόψιμο στις πίσω πόρτες.
Τα φώτα ημέρας LED και οι προβολείς δένουν με το σήμα της μάρκας σε μαύρο πλαίσιο και οι δυναμικοί αεραγωγοί χαμηλά, ενισχύουν την εμφάνιση και την αεροδυναμική απόδοση.
Στο κάτω μέρος των θυρών, ξεχωρίζουν τα περίτεχνα μαρσπιέ, η υπογραφή BYD Design στην ένωσης της μπροστινής πόρτας με το φτερό και οι ράγες οροφής.
Στο πίσω μέρος η κυματοειδής αεροτομή ψηλά, παραπέμπει σε σπορ έκδοση, αλλά δεν είναι, ενώ τα φώτα σε σχήμα απείρου είναι μια όμορφη λεπτομέρεια.
Το τελείωμα του προφυλακτήρα με απομίμηση αλουμινίου, ταιριάζει με το αντίστοιχο μπροστά, αλλά και με τα πλαϊνά μαρσπιέ και με τα ένθετα στους θόλους των τροχών σε 17άρες ζάντες.
Οι τροχοί είναι στις άκρες του αμαξώματος, και με τους σχετικά κοντούς προβόλους, αντιλαμβανόμαστε ότι υπήρξε άριστη εκμετάλλευση κάθε διαθέσιμου χώρου.
Το σύνολο του BYD ATTO 2 χαρακτηρίζεται ως καλόγουστο, αλλά μέχρι εκεί.
Στην καμπίνα, όπου κυριαρχούν τα σκούρα χρώματα, η κατάσταση είναι αρκετά καλή.
Με ξένισαν πολύ τα πλαστικά πατάκια εμπρός και πίσω, αντί για υφασμάτινα που υπάρχουν σε όλα τα αυτοκίνητα, όμως είναι μια λεπτομέρεια που μπορεί να φανεί χρήσιμη όταν βρέχει ή όταν κινείσαι σε χώμα. Όταν λερωθούν πλένονται εύκολα και στεγνώνουν αμέσως. Γούστα είναι αυτά.
Το vegan (άλλη πάλι κι αυτή η έκφραση) δερμάτινο τιμόνι, τα vegan δερμάτινα καθίσματα, που όλα φέρουν κίτρινες ραφές, τα μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και στις πόρτες, ανήκουν στα θετικά του φινιρίσματος και μου άρεσαν πολύ τα καθίσματα που είναι σπορ και με θαυμάσια πλευρική στήριξη.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 8,8 ιντσών TFT LCD, παίζει με χρωματικές ενδείξεις σε πράσινο, κόκκινο και γαλάζιο, ενώ η οθόνη αφής των 12,8 ιντσών (στην έκδοση δοκιμής) είναι περιστρεφόμενη σε οριζόντια ή κάθετη θέση. Σε διαγώνια θέση δεν έχουν βγάλει ακόμα οι κατασκευαστές!
Μπορείς να τη στρέψεις είτε από την οθόνη είτε από διακόπτη στο τιμόνι.
Απουσιάζουν οι φυσικοί διακόπτες και όλα γίνονται με αφή από την οθόνη, μέχρι και ο έλεγχος του κλιματισμού.
Θέση ασύρματης φόρτισης smartphone από ένα αυτοκίνητο μάρκας που ενστερνίζεται τον όρο «νέα τεχνολογία», δεν θα μπορούσε να λείπει, ενώ οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί.
Ο λεβιές για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι πλαστικός, σε απομίμηση κρύσταλλου, και πέριξ αυτού είναι ο διακόπτης εκκίνησης και, μεταξύ άλλων, ο διακόπτης του Drive Mode με τα προγράμματα οδήγησης ECO, Comfort, Sport και Snow.
Οι πλάτες των μπροστινών καθισμάτων έχουν θήκες και στα πίσω καθίσματα θα βολευτεί άνετα και τρίτος ενήλικας. Το επίπεδο πάτωμα εξυπηρετεί, όπως και τα 2,62 μ. μήκος του μεταξονίου που χαρίζουν πραγματικά μεγάλους χώρους –για την κατηγορία του- σε 5 ενήλικες.
Στο πορτ-μπαγκάζ τα 400 λίτρα όγκου είναι πλούσια για τις αποσκευές, και αυξάνουν με την ασύμμετρη αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων.
Μου άρεσε πολύ η ευκρίνεια της οθόνης, από τις κάμερες που καλύπτουν περιμετρικά το αυτοκίνητο, η εργονομία και οι γυάλινες επιφάνειες, με το φινιστρίνι που υπάρχει στην πίσω κολόνα να δίνει μια έξτρα πινελιά.
Με 177 ίππους και 290 Nm ροπής, έχεις στα χέρια σου ένα πολιτισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που δεν πετάει σπίθες με 7,9 δευτ. επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα, όμως είναι ροπάτο και τραβάει τα 1570 κιλά βάρος του αμαξώματος. Μη διανοηθείς να πιάσεις τα 160 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, πρώτον διότι υπάρχει η Τροχαία και δεύτερον διότι θα ψάχνεις για φορτιστή.
Θα ήθελα και λειτουργία Β, ειδικά στην πόλη, για να έχω μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας και να βγάλω περισσότερα χιλιόμετρα από τα 340 χλμ. που μου είχε η ένδειξη με 100% φορτισμένη μπαταρία. Αυτό θα εξυπηρετούσε ώστε να έχεις και περισσότερη ενέργεια διαθέσιμη στον αυτοκινητόδρομο, ώστε να μη χρειαστείς να κάνεις κοντινή στάση για φόρτιση κι αυτό θέλει προσοχή στο ταξίδι, διότι η διαθέσιμη αυτονομία κατεβαίνει εύκολα.
Παίζεις με τα προγράμματα οδήγησης και ειδικά στο Sport έχεις καλύτερες επιδόσεις.
Η ανάρτηση είναι καλοστημένη και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω μπήκε αφενός για να μειωθεί το κόστος και αφετέρου για τους περισσότερους χώρους.
Τα φρένα δεν θα σε προδώσουν, ενώ δουλειά έχει γίνει στην ηχομόνωση, εκτός του ότι είναι αθόρυβο το αυτοκίνητο.
Με 16,5 εκ. απόσταση από το έδαφος, το προσθιοκίνητο ΑΤΤΟ 2 είναι σαφώς on και πολύ λιγότερο off road, χωρίς να σημαίνει ότι δεν θα πατήσει χώμα.
Η BYD έχει ένα ικανό αυτοκίνητο για πωλήσεις, όμως η μικρή μπαταρία, για το στυλ του αυτοκινήτου, το περιορίζει σε αστικό περιβάλλον, εκτός κι αν σου αρέσουν οι συχνές στάσεις στον αυτοκινητόδρομο.