Site icon NewsIT
08:16 | 16.05.25

DS: Το No4 μπορεί να σας ταιριάζει

DS N°4

Σχεδόν πανομοιότυπες οι εκδόσεις DS Nο4 HYBRID και PLUG-IN HYBRID

Δημήτρης Μπαλής

Η γαλλική φίρμα παρουσίασε ένα ακόμα μοντέλο με νούμερο, πλήρως εξηλεκτρισμένο

Κι εκεί που χρησιμοποιούσε απλά με αριθμούς η DS Automobiles στα μοντέλα της, DS3, DS4, DS5, DS7, DS9, τώρα μας μαθαίνει με νούμερα!

Η αρχή έγινε με το αμιγώς ηλεκτρικό Νο8, που αποτελεί τη ναυαρχίδα της μάρκας και τώρα η συνέχεια ονομάζεται Νο4.

Παραγγελία με νούμερο, δηλαδή, μια ακόμα καινοτομία που θα γίνει συνήθεια.

Το Νο4 είναι ένα -πράγματι- καλοσχεδιασμένο σύνολο, ένα πολύ κομψό αυτοκίνητο που παίζει με το μάτι στο δρόμο. Με έντονες ακμές παντού, μπροστά, στο καπό, στις πόρτες, στους πίσω ώμους, θα βρούμε αιχμηρές γραμμές.

Η μαύρη μάσκα, φιλοξενεί μια χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή εμπνευσμένη από το πρωτότυπο DS E-TENSE PERFORMANCE και από το Nο8. Η φωτεινή δέσμη εκτείνεται από τα άκρα του προφυλακτήρα και συγκλίνει προς το φωτιζόμενο λογότυπο DS στο κέντρο.

Εχοντας μήκος 4,40 μ., πλάτος 1,87 μ. και ύψος 1,47 μ., και με μεγάλους τροχούς 72 εκ. σε ζάντες 19 ιντσών, το DS Nο4 με αναδυόμενες χειρολαβές για τις πόρτες, εντάσσεται στην κατηγορία των premium hatchback, με 100% LED πίσω φωτιστικά σώματα.

Στο εσωτερικό, η ατμόσφαιρα ενισχύεται από τα ανάγλυφα ένθετα «Clous de Paris», ένα φινίρισμα εμπνευσμένο από την υψηλή ωρολογοποιία.

Η ψηφιακή τεχνολογία απαντάται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων υψηλής ευκρίνειας 10,25 ιντσών, που συνδυάζεται με το σύστημα DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY με διαγώνιο 21 ιντσών, ενώ μια δεύτερη οθόνη 10 ιντσών εξυπηρετεί τη λειτουργία του infotainment μέσω του συστήματος DS IRIS SYSTEM.

Αν ψάχνετε για αεραγωγούς είναι σχεδόν αόρατοι και εξαιρετικά λεπτοί, ενώ ανάλογα την έκδοση θα βρούμε ύφασμα ή Alcantara.

Το μεγάλο μεταξόνιο των 2,67 μ. χαρίζει χώρους για 5 ενήλικες, με τα μπροστινά καθίσματα να φέρουν λειτουργίες θέρμανσης, ψύξης και μασάζ στις εκδόσεις με δερμάτινη επένδυση.

Ανάλογα το κινητήριο σύστημα διαμορφώνεται και ο χώρος αποσκευών στα 430 λίτρα για την έκδοση HYBRID, στα 360 λίτρα για το PLUG-IN HYBRID και στα 390 λίτρα για το 100% ηλεκτρικό N°4 E-TENSE, με την πόρτα του πορτ-μπαγκάζ να ανοίγει με ηλεκτρική λειτουργία hands-free.

Nο4 E-TENSE

Τρία κινητήρια συστήματα

Το Nο4 E-TENSE είναι η 100% ηλεκτρική έκδοση, με αυτονομία 450 χλμ. από μπαταρία 58,3 kWh, ισχύ 213 hp και 343 Nm ροπής. Διαθέτει τρεις λειτουργίες επιβράδυνσης που ρυθμίζονται από τα paddles πίσω από το τιμόνι: D για χαμηλή ανάκτηση ενέργειας, B για μέτρια ανάκτηση ενέργειας και B+ για αυξημένη ανάκτηση ενέργειας.

Το Nο4 PLUG-IN HYBRID συνδυάζει έναν turbo 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 180 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 125 ίππων, ενσωματωμένο σε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη eDCT7. Με συνδυασμένη ισχύ 225 ίππων και ροπή 360 Nm, επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δευτερόλεπτα. Χάρη στη νέα μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 14,6 kWh, μπορεί να διανύσει έως και 81 χλμ. ηλεκτρικά.

Η τρίτη έκδοση είναι η HYBRID, που συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2lt απόδοσης 136 hp με έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (29 hp), ενσωματωμένο απευθείας στο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η συνδυασμένη ισχύς φτάνει του 145 ίππους, με 230 Nm ροπής, και μπορεί να κινείται πλήρως ηλεκτρικά έως και 50% του χρόνου αστικής χρήσης. Είναι αυτοφορτιζόμενο και ανακτά ενέργεια για να τροφοδοτήσει την μπαταρία του από την επιβράδυνση και πέδηση.

Αυτό το κινητήριο σύνολο το γνωρίζουμε από άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis (Citroen, Peugeot, Opel κλπ.).

Εξοπλισμός ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού

Οι μηχανικοί της DS τοποθέτησαν στο Νο4 το DS DRIVE ASSIST 2.0, προσφέροντας εμπειρία ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Το σύστημα υποστηρίζει  ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας και προσπέραση, καθώς και σύσταση ταχύτητας βάσει της αναγνώρισης οδικών σημάτων.

Διαθέτει και το DS DRIVER ATTENTION MONITORING, που αναλύει συνεχώς την προσοχή και την κόπωση του οδηγού, μέσω υπέρυθρης κάμερας τοποθετημένης στην εμπρός κολώνα του αμαξώματος καθώς και προβολείς DS MATRIX LED VISION που αποτελούνται από τρεις LED μονάδες που προσαρμόζονται αυτόματα στις κυκλοφοριακές συνθήκες, τη γωνία του τιμονιού, την ταχύτητα και τον καιρό. Οι προβολείς επιτρέπουν συνεχή χρήση μεγάλης σκάλας χωρίς να θαμπώνουν τους άλλους οδηγούς και έχουν εμβέλεια 300 μέτρων.

Καταλήγοντας, το Νο4 εφοδιάζεται με το DS IRIS SYSTEM, που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη SoundHound, ενώ περιλαμβάνει μια σειρά ειδικών συνδεδεμένων υπηρεσιών που στοχεύουν στη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη και προσφέρουν απλοποιημένο έλεγχο της φόρτισης του αυτοκινήτου.

Θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, από το φθινόπωρο του 2025.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version