Site icon NewsIT
08:50 | 07.10.25

Dacia: Με το Hipster Concept θέλει να επανεφεύρει το αυτοκίνητο του λαού

dacia-hipster-concept7
Δημήτρης Μπαλής

Ένα πρωτότυπο εναλλακτικό όραμα που κάνει την ηλεκτρική κινητικότητα προσβάσιμη σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους

Η Dacia ξεκινά από το μηδέν με ένα φιλόδοξο εγχείρημα για να εφεύρει «το» δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο του αύριο.

Ουσιαστικά θέλει να επανεφεύρει το αυτοκίνητο του λαού, ένα μοντέλο με χώρους, ελαφρύ σχετικά, που να προσφέρει πολλά και βέβαια οικονομικό.

Το Dacia Hipster Concept θέλει να κάνει την κινητικότητα προσβάσιμη σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους, προσφέροντας τέσσερα πραγματικά καθίσματα και πορτ-μπαγκάζ σε ένα όχημα μήκους μόλις τριών μέτρων.

Κόντρα στο ρεύμα του 21ου αιώνα, που θέλει ολοένα και μεγαλύτερα, βαρύτερα και πιο εξελιγμένα αυτοκίνητο, που επομένως είναι ολοένα και πιο ακριβά (η μέση τιμή των νέων οχημάτων στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 77% μεταξύ 2010 και 2024), έρχεται η Dacia, θυγατρική της Renault να αλλάξει κατεύθυνση.

Δεν γνωρίζω τι θα καταφέρει η Dacia, διότι όλα θα κριθούν από το αποτέλεσμα, εντούτοις μένουμε στις προθέσεις.

Το Dacia Hipster Concept, έχει μήκος μόλις 3 μέτρα, ύψος 1,53 μ. και πλάτος 1,55 μ., τέσσερα κανονικά καθίσματα και ένα πορτ-μπαγκάζ 70 λίτρων που με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει έως 500 λίτρα.

Με συμπαγείς διαστάσεις λοιπόν, και 20% ελαφρύτερο από το Spring (!), με λιγότερα υλικά κατασκευής και λιγότερη απαιτούμενη ενέργεια, η Dacia θέλει να μειώσει στο μισό το αποτύπωμα άνθρακα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του οχήματος, σε σύγκριση με τα καλύτερα ηλεκτρικά οχήματα που διατίθενται σήμερα.

Το Dacia Hipster Concept ξεχωρίζει για τον πολύ απλό και στιβαρό σχεδιασμό του: ένα μπλοκ που κάθεται σταθερά σε τέσσερις τροχούς στις τέσσερις γωνίες. Δεν υπάρχει προεξοχή ούτε μπροστά ούτε πίσω.

Το μπροστινό μέρος είναι εντελώς οριζόντιο και ενσωματώνει κομψούς προβολείς. Η πίσω πόρτα καλύπτει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου και ανοίγει σε δύο μέρη για να πρακτική πρόσβαση στο πορτ-μπαγκάζ.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι ότι τα πίσω φώτα είναι ενσωματωμένα στο γυαλί του παραθύρου της πίσω πόρτας, για εξοικονόμηση χώρου και υλικών.

Σύμφωνα με αυτήν την προσέγγιση, το Dacia Hipster Concept έχει σχεδιαστεί με ένα μόνο χρώμα αμαξώματος και μόνο τρία βαμμένα μέρη: το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου και τα στοιχεία εισόδου στις πλαϊνές πόρτες.

Η πλευρική προστασία προέρχεται εν μέρει από ανακύκλωση, και η εξωτερική λαβή της πόρτας έχει αντικατασταθεί από έναν ιμάντα.

Το εσωτερικό ακολουθεί πιστά τα πολύ κυβικά σχήματα του αμαξώματος, ιδιαίτερα με τα πολύ κάθετα παράθυρα και το παρμπρίζ, για να αξιοποιήσει στο έπακρο τον διαθέσιμο χώρο. Το γυάλινο μπροστινό τμήμα της ηλιοροφής, που αγγίζει σχεδόν το παρμπρίζ, παρέχει φως, συμβάλλοντας στην αίσθηση του χώρου. Για τη μείωση του κόστους και του βάρους, τα πλαϊνά παράθυρα είναι συρόμενα.

Τέσσερις ενήλικες μπορούν να καθίσουν άνετα, με τις θέσεις για τον οδηγό και τον συνοδηγό να είναι ίδια με αυτή του Dacia Sandero. Η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα διευκολύνεται από το φαρδύ άνοιγμα της πόρτας και το κάθισμα του συνοδηγού που γέρνει προς τα εμπρός.

Επίσης, τα μπροστινά καθίσματα σχηματίζουν ένα ενιαίο κάθισμα, ένα απλό και φιλόξενο χαρακτηριστικό που αποτελεί άλλη μια αναφορά στα εμβληματικά δημοφιλή αυτοκίνητα του παρελθόντος. Αλλά και τα ανοιχτά προσκέφαλα βοηθούν στη βελτιστοποίηση του βάρους.

Για την ενίσχυση της ασφάλειας, το ταμπλό ενσωματώνει δύο αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό.

Εξοπλισμένο μόνο με τα απολύτως απαραίτητα ως στάνταρ, η Dacia έχει αναπτύξει τη γκάμα αξεσουάρ YouClip με 11 σημεία στο ταμπλό, τα πάνελ των θυρών και το εσωτερικό του πορτ-μπαγκάζ. Μπορούν να φιλοξενήσουν διάφορα αξεσουάρ, όπως ποτηροθήκες, υποβραχιόνια, φώτα οροφής κ.λπ.

Καταλήγοντας, η συνδεσιμότητα και η ψηφιακή τεχνολογία ανήκουν στα βασικά χαρακτηριστικά του πρωτότυπου μοντέλου. Το smartphone γίνεται ακόμη και ψηφιακό κλειδί για το ξεκλείδωμα και την εκκίνηση του αυτοκινήτου. Μόλις ο οδηγός καθίσει, το smartphone, τοποθετημένο στη βάση σύνδεσης, λειτουργεί ως οθόνη πολυμέσων και εμφανίζει την αγαπημένη του εφαρμογή πλοήγησης.

Χρησιμεύει επίσης ως ηχοσύστημα του οχήματος, συνδεδεμένο με ένα φορητό ηχείο Bluetooth που είναι συμβατό με το YouClip.

Περισσότερες πληροφορίες για ισχύ, μπαταρία και αυτονομία, δεν έχει δώσει ακόμα η Dacia.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version