Site icon NewsIT
21:13 Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025

Ford Explorer 77kWh 286 PS – Δοκιμή: Πισωκίνητο, επιβλητικό, αποδοτικό

Ο εξερευνητής της Ford με χαρακτηριστικές αρετές αμιγούς ηλεκτρικής οδήγησης

ford-explorer-77kwh-286ps
Δημήτρης Μπαλής

Κάθε φορά που έβγαινα από το Ford Explorer, έχοντας οδηγήσει για αρκετά χιλιόμετρα, ένιωθα ότι μάλλον δεν έκανα καλά.

Τόσο πολύ ήθελα να το οδηγώ, να εξερευνώ μαζί του -όπως λέει και το όνομά του-, να δοκιμάζω τα συστήματα που φέρει και να διαπιστώνω ότι ναι, μπορεί να πάει μακριά.

Μακρύ και το ίδιο ως αμάξωμα 4,468 μ. μήκους (πλάτος 1,87μ., ύψος 1,63μ.), δυναμικό SUV, που μολονότι έχει συγγενική σχέση με μοντέλα της VW, χρησιμοποιώντας ίδια πλατφόρμα και ηλεκτρομοτέρ, εντούτοις οδηγικά έχει αρκετές διαφορές και στο στήσιμο της ανάρτησης.

Με επιβλητικό παρουσιαστικό, μαύρα περιμετρικά, σκούρα πίσω παράθυρα και κλειστή μάσκα, το -πράγματι βαρύ με 2.100 κιλά και λόγω της μεγάλης μπαταρίας- αμάξωμα, είναι ιδιαίτερα ευέλικτο με 9,7 μέτρα κύκλο στροφής.

Οι 19άρες ζάντες και τα 19,3 εκ. απόσταση από το έδαφος, προσδίδουν δυναμισμό σε μια σιλουέτα που δεν περνά απαρατήρητη στο δρόμο.

Στην καμπίνα δεσπόζει το πολύ μεγάλο τιμόνι με παχιά στεφάνη, η μεγάλη οθόνη αφής για τα πολυμέσα των 14,6 ιντσών, που μετακινείται και σε επικλινή θέση, κρύβοντας ένας αποθηκευτικό χώρο, οι διάσπαρτοι χώροι για μικροαντικείμενα και εν γένει το φινίρισμα. Η δερμάτινη καπιτονέ ταπετσαρία σε αγκαλιάζει από την πρώτη στιγμή, και το φινίρισμα συμπληρώνεται από πλαστικά που ορισμένα έχουν σκληρή υφή.

Οι χώροι είναι πλούσιοι για 5 ενήλικες με 2,767 μέτρα μεταξόνιο, και τα 530 λίτρα όγκου στο πορτ-μπαγκάζ σε κάνουν να σκέφτεσαι αν άφησες κάτι στο σπίτι ή τα πήρες όλα (κι έφυγες που λέει και το τραγούδι. Η δε πόρτα που ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά, διευκολύνει τη φόρτωση.  

Το μοντέλο δοκιμής με τους 286 ίππους και τα 545 Nm ροπής δεν χρειάζεται συστάσεις ισχύος και εκρηκτικότητας, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 6 δευτ., ενώ με κόφτη η τελική ταχύτητα σταματά στα 180 χλμ./ώρα. Άλλωστε τι να την κάνεις παραπάνω;

Είναι θέμα ασφάλειας, Κώδικα Οδική Κυκλοφορίας και μπαταρίας, διότι με 82 kWh ονομαστική χωρητικότητα, αν οδηγείς φυσιολογικά, χωρίς συνέχεια στα κόκκινα, τότε θα πιάσεις περίπου 450 χλμ. και ακόμα παραπάνω στην πόλη έχοντας πάνω το Β ως επιλογή στον μοχλό, διότι έτσι επιτυγχάνεται μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας και ουσιαστικά έχεις την αίσθηση του one pedal drive, μόνο με το πεντάλ του γκαζιού.

Με Eco πρόγραμμα θα τα βγάλεις αυτά τα χιλιόμετρα, στο Normal θα έχεις λιγότερα και στο Sport ακόμα πιο λίγα, όμως παίρνεις το μέγιστο των επιδόσεων.

Δυναμικό στο δρόμο, με πολλαπλούς συνδέσμους στην πίσω ανάρτηση, άμεσο σύστημα διεύθυνσης και καλά φρένα, με κίνηση στους πίσω τροχούς που σου φτιάχνει τη διάθεση χωρίς να νιώθεις ότι μπορείς να πας με πλαγιολίσθηση και λόγω ηλεκτρονικών συστημάτων, το Ford Explorer εφοδιάζεται με πλούσιο εξοπλισμό και ηλιοροφή, ακόμα και από τη βασική έκδοση που κοστίζει 32.701 ευρώ (μπαταρία 52 kWh και 172 ίπποι ισχύ) και καλύπτεται από 8 χρόνια εγγύηση για μπαταρία και αμάξωμα. Η έκδοση δοκιμής κοστίζει από 37.700 ευρώ.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version