Site icon NewsIT
21:35 Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025

Ford: Οδήγηση «χωρίς χέρια» με τα Puma, Puma Gen-E, Kuga και Ranger PHEV

Η τεχνολογία hands-free οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο BlueCruise

ford-bluecruise
Δημήτρης Μπαλής

Ένα ακόμα βήμα προς την εφαρμογή της πλήρως αυτόνομης οδήγησης κάνει η Ford, με την τεχνολογία BlueCruise.

Ήταν το πρώτο σύστημα του είδους του που έλαβε έγκριση στην Ευρώπη το 2023, στη Μεγάλη Βρετανία, και πλέον αποτελεί το πιο ευρέως διαθέσιμο «hands-free, eyes on» προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού.

Έκτοτε, το BlueCruise έχει λάβει έγκριση για χρήση σε 16 ευρωπαϊκές αγορές. Το σύστημα εξασφαλίζει πρόσβαση σε περισσότερα από 135.000 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων, οι οποίοι αποκαλούνται Blue Zones, δίνοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να πραγματοποιούν οδικά ταξίδια διασχίζοντας πολλές χώρες.

Μάλιστα, πάνω από 1 εκατομμύριο οχήματα εξοπλισμένα με το BlueCruise κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους παγκοσμίως, με τους οδηγούς τους να έχουν διανύσει περισσότερα από 888 εκατομμύρια χιλιόμετρα χωρίς να κρατούν το τιμόνι, χάρη στη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Τώρα, μετά τη νέα Mustang Mach-E, που διέθετε την τεχνολογία αυτή, ακόμα τέσσερα μοντέλα της Ford θα τη διαθέτουν από την άνοιξη του 2026.

Πρόκειται για τα Puma, Puma Gen-E, Kuga και Ranger PHEV.

Το BlueCruise βασίζεται στις δυνατότητες του συστήματος Intelligent Adaptive Cruise Control (IACC) της Ford και βοηθά στον έλεγχο του τιμονιού, της επιτάχυνσης, της πέδησης, της θέσης του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας και της απόστασης ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, παρακολουθώντας τις διαγραμμίσεις του δρόμου, τις πινακίδες ορίων ταχύτητας και τις μεταβαλλόμενες συνθήκες κυκλοφορίας – κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο ή ακόμα και σε περιβάλλοντα με συνεχή σταμάτα/ξεκίνα.

Όταν το BlueCruise ενεργοποιείται σε εγκεκριμένους αυτοκινητόδρομους, που αποκαλούνται Blue Zones, ο οδηγός μπορεί να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι μόνο αν συνεχίσει να έχει στραμμένη την προσοχή του στον δρόμο – προσφέροντας ένα επιπλέον επίπεδο άνεσης στα μακρινά ταξίδια.

Προτού ενεργοποιηθεί η hands-free οδήγηση, τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με BlueCruise ελέγχουν ότι οι διαγραμμίσεις των λωρίδων κυκλοφορίας είναι ορατές, ότι ο οδηγός έχει τα μάτια του στραμμένα στο δρόμο και ότι συντρέχουν οι υπόλοιπες προϋποθέσεις.

Το BlueCruise χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό ραντάρ και καμερών προκειμένου να εντοπίζει και να παρακολουθεί τη θέση και την ταχύτητα των άλλων οχημάτων στο δρόμο. Μία κάμερα που είναι στραμμένη προς τα εμπρός ανιχνεύει τις διαγραμμίσεις των λωρίδων κυκλοφορίας και τις πινακίδες ορίων ταχύτητας. Για να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στο δρόμο ενώ τα χέρια τους δεν είναι στο τιμόνι, μια κάμερα που «κοιτά» τον οδηγό ελέγχει το βλέμμα και τη θέση του κεφαλιού του, ακόμη και όταν φοράει γυαλιά ηλίου.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version