Θα μπορούσαμε να μαδάμε μαργαρίτες, αν ήταν η εποχή τους, για να δούμε ποιος θα πάρει το πρωτάθλημα φέτος στη Formula 1, σε μια σεζόν που εξελίσσεται εντυπωσιακά.
Στη Βραζιλία θα κριθούν αρκετά, ανάλογα την έκβαση του αγώνα Sprint του Σαββάτου και του Grand Prix της Κυριακής.
Οι καιρικές συνθήκες θα παίξουν επίσης τον ρόλο τους, τόσο σε θέσεις στο γκριντ εκκίνησης, όσο και στους αγώνες.
Η McLaren θέλει να συνεχίσει τις επιτυχίες μετά το Μεξικό, όχι για τον τίτλο κατασκευαστών, αλλά για να δει ποιος από τους δύο οδηγούς της θα πάρει τον τίτλο. Ο Νόρις πέρασε επικεφαλής με έναν μόλις βαθμό διαφορά από τον Πιάστρι και η κόντρα καλά κρατεί.
Από την άλλη, η πονηρή αλεπού και 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν, είναι τρίτος με τη Red Bull και έτοιμος για όλα και είναι σίγουρο ότι θα το προσπαθήσει. Αν κερδίσει μειώνει τη διαφορά των 36 βαθμών από τον Πιάστρι. Αν είναι μπροστά του οι δύο οδηγοί της McLaren, τότε θα είναι δύσκολη η συνέχεια, στους 3 τελευταίους αγώνες.
Το βραζιλιάνικο Σαββατοκύριακο περιλαμβάνει τον προτελευταίο αγώνα Sprint, πριν από τον τελευταίο της σεζόν στο Κατάρ. Η Βραζιλία διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με το άθλημα, με μια πλούσια αγωνιστική κληρονομιά. Είναι η πατρίδα πολλών σπουδαίων πρωταθλητών που έχουν αφήσει ανεξίτηλο σημάδι στην ιστορία της Formula 1. Η πίστα του Interlagos, έχει έναν ενδιαφέροντα συνδυασμό από ευθείες και διάφορους τύπους στροφών, συνήθως προσφέρει φανταστικό θέαμα και αμφίρροπες μάχες.
Η πίστα
Πήρε το όνομα, προς τιμήν του Βραζιλιάνου οδηγού José Carlos Pace και έχει μήκος 4.309 μέτρα. Κατασκευάστηκε μεταξύ του 1938 και του 1940 και η σχεδίασή της επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τρεις κλασικές πίστες: το Brooklands στην Αγγλία, το Roosevelt Raceway στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Montlhery στη Γαλλία. Η χάραξη του Interlagos είναι ενδιαφέρουσα, με στοιχεία μιας αριστερόστροφης οβάλ πίστας, την οποία οι οδηγοί αντιμετωπίζουν 71 φορές στον αγώνα. Διαθέτει 15 στροφές με σχετικά ισορροπημένες πλευρικές και διαμήκεις δυνάμεις, οι οποίες δεν επιβαρύνουν υπερβολικά τα ελαστικά, καθώς υπόκεινται σε φορτία που κατανέμονται εξίσου μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.
Ο συνδυασμός αρκετών ευθειών και πολύ πιο σφιχτών τμημάτων προσφέρει πολλές ευκαιρίες για προσπέρασμα, αν και αυτό σημαίνει επίσης ότι υπάρχει υψηλότερος κίνδυνος για αυτοκίνητο ασφαλείας και ατυχήματα. Αυτή την εποχή του χρόνου, ο καιρός και η θερμοκρασία μπορούν να έχουν έντονες διακυμάνσεις, με κίνδυνο για συχνές βροχοπτώσεις και την αναπόφευκτη χρήση βρόχινων ελαστικών. Μια επιπλέον ιδιαιτερότητα του Interlagos είναι η ανώμαλη φύση της πίστας, ως αποτέλεσμα της κατασκευής της σε σχετικά ασταθές έδαφος: αυτή είναι μία ακόμα πρόκληση για τους οδηγούς και τις ομάδες όσον αφορά στο στήσιμο του μονοθεσίου και στη διαχείριση των ελαστικών.
Οι πολυνίκεις
Μέχρι σήμερα, η Βραζιλία έχει φιλοξενήσει 51 Grand Prix της Formula 1, εκ των οποίων τα 47 ήταν GP Βραζιλίας. Τα τελευταία τέσσερα έχουν το όνομα της πόλης του Σάο Πάολο. Το Interlagos έχει φιλοξενήσει 41 αγώνες, ξεκινώντας με την εναρκτήρια διοργάνωση το 1973. Το 1978 και από το 1981 έως το 1989, ο αγώνας διεξήχθη στην πίστα Jacarepagua του Ρίο ντε Τζανέιρο. Στους αγώνες που διεξήχθησαν στην πίστα José Carlos Pace, πιο επιτυχημένος οδηγός είναι ο Μίκαελ Σουμάχερ με 4 νίκες και δέκα τερματισμούς στο βάθρο. Εάν ο Μαξ Φερστάπεν ή ο Λιούις Χάμιλτον κερδίσει φέτος, θα ισοφαρίσει το ρεκόρ του Γερμανού πρωταθλητή στην πίστα των Παουλίστα. Όσον αφορά στις ομάδες, η Ferrari προηγείται με 9 νίκες, μόλις μία μπροστά από τη McLaren. Το Interlagos ήταν επίσης η πίστα που πήρε ο Τζορτζ Ράσελ την πρώτη του νίκη στη Formula 1, το 2022.
