Site icon NewsIT
10:45 | 06.10.25

Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD – Δοκιμή: Με αυτονομία έως 960 χλμ. και το κεφάλι μας ήσυχο!

Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD – Δοκιμή: Με αυτονομία έως 960 χλμ. και το κεφάλι μας ήσυχο!

Το Honda CR-V e:HEV είναι το μεγαλύτερο σε μέγεθος SUV της Honda και ανήκει στην κατηγορία D-SUV.

Ελένη Λυκίσα

Μεγάλοι χώροι, χαμηλή κατανάλωση και σύγχρονη τεχνολογία είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του υβριδικού Honda CR-V

Το Honda CR-V e:HEV αποδεικνύει ότι το μέλλον δεν είναι μόνο ηλεκτρικό, αλλά και έξυπνα υβριδικό. Το CR-V, το μεγαλύτερο σε μέγεθος SUV της Honda, κλείνει 30 χρόνια επιτυχημένης εμπορικής πορείας και από την πρώτη κιόλας γενιά αποτέλεσε σημαντικό μέλος της οικογένειας των Honda.

Η 6η γενιά του best seller της Honda έχει αυξημένες διαστάσεις (μήκος 4,7 μ., πλάτος 1,86 μ. και ύψος 1,68 μ.) συγκριτικά με τους προκατόχους, και είναι ένα από τα μεγαλύτερα D-SUV της κατηγορίας. Αυτό σημαίνει ευρυχωρία, πρακτικότητα και άνεση, που συνοδεύονται από ποιότητα, ασφάλεια και τεχνολογία, όλα σε υπερθετικό βαθμό.

Εξωτερικά το CR-V είναι επιβλητικό και παράλληλα διακριτικό, χωρίς εξεζητημένα στοιχεία στην εμφάνιση. Δεν είναι το κλασικό head-turner μοντέλο, αλλά εκείνο που θα το κοιτάξεις λόγω της αυτοπεποίθησης που αποπνέει. Καθαρές γραμμές, στιβαρό εμπρός μέρος με δυναμική μάσκα με στενόμακρους προβολείς και πίσω μέρος με εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα.

Αντίστοιχα, στο εσωτερικό η εικόνα είναι premium και ποιοτική. Η ευρυχωρία έχει τον πρώτο λόγο και τα υψηλής ποιότητας και ανθεκτικότητας υλικά. Ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,2 ιντσών, ο οποίος ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, και παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα, την κατανάλωση, κ.λπ.

Στο μέσο της κονσόλας συναντάμε την οθόνη αφής με διαγώνιο 9 ιντσών του εύκολου στη χρήση συστήματος πολυμέσων Honda CONNECT, το οποίο υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay και, πλοήγηση, ραδιόφωνο DAB κ.ά. Εννοείται, πως υπάρχουν όλα τα κομφόρ (διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι για τις κρύες μέρες και νύχτες του χειμώνα, επαγωγική φόρτιση κινητού, σύστημα κάμερα πολλαπλών προβολών με 360 μοίρες απεικόνιση του περιβάλλοντος) για το ευ ζην των επιβατών.

Τα εύσημα παίρνει και στον τομέα της εργονομίας, αφού οι φυσικοί διακόπτες λάμπουν διά της… παρουσίας τους για τις κύριες λειτουργίες του οχήματος. Επιπλέον, υπάρχουν πολλές θήκες για τα μικρά ή πιο μεγάλα αντικείμενα.

Ο λεβιές ταχυτήτων έχει αντικατασταθεί από τέσσερα κουμπιά σε κατακόρυφη σειρά για την επιλογή της κίνησης – P, R, N και D/B, τα οποία μπορεί αρχικά να ξενίσουν κάποιον, αλλά άπαξ και τα συνηθίσει είναι εύκολα και βολικά. Στη δεξιά πλευρά συναντάμε το χειριστήριο για την επιλογή των 4 προγραμμάτων οδήγησης: Normal, Sport και Econ. Επιπλέον, υπάρχει και το νέο πρόγραμμα λειτουργίας Snow που μειώνει τη στάνταρ απόκριση του γκαζιού για να ελαχιστοποιήσει το σπινάρισμα των τροχών και να μεγιστοποιήσει την πρόσφυση σε ολισθηρές συνθήκες. Επίσης, εκεί τοποθετείται και ο διακόπτης για το σύστημα Hill Descent Control, το οποίο επιτρέπει πιο ομαλό έλεγχο σε επιφάνειες με χαμηλότερο συντελεστή τριβής και ταυτόχρονα μεγάλη κλίση.

Το εσωτερικό του υβριδικού Honda CR-V είναι ευρύχωρο και εργονομικό.

Χωροταξικά, το CR-V διακρίνεται για την ευρυχωρία και την άνεσή του. Θα μπορούσε άνετα να στηθεί ένα… 5×5 για τους ποδοσφαιρόφιλους με το μεταξόνιο των 2,7 μ.! Και αν δε γίνει προφανώς αυτό, πέντε ενήλικες μπορούν να ταξιδέψουν ευχάριστα και άνετα, αφού ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι μεγάλος. Έχουν πολύ χώρο για τα πόδια, ακόμα και αν μπροστά κάθονται ψηλού αναστήματος οδηγός και συνοδηγός. Για την ακρίβεια, κανένας από τους τρεις πίσω επιβάτες δεν αισθάνεται αδικημένος ούτε αποπνικτικά. Εάν το CR-V, ήταν διαμέρισμα θα το χαρακτηρίζαμε ευάερο και ευήλιο!

Το CR-V εξασφαλίζει άνετες και ποιοτικές μετακινήσεις για οδηγό, συνοδηγό, καθώς και για τους πίσω επιβάτες.

Οδηγός, συνοδηγός και υπόλοιποι επιβάτες έχουν ακόμη ένα λόγο να χαρούν, αφού η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ φτάνει τα 587 λίτρα, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει περιθώριο άνεσης για τις αποσκευές τους. Με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.642 λίτρα. Επιπλέον, για την… απογείωση της άνεσης και της βολής των πίσω, η πλάτη μπορεί να ρυθμιστεί σε 8 θέσεις.

Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών φτάνει τα 587 λίτρα και είναι ο… εχθρός του μινιμαλισμού!

Αναμενόμενα για την κατηγορία και το ύφος του Honda CR-V, η θέση οδήγησης είναι ψηλή και προσφέρει πολύ καλή ορατότητα, ρυθμίζεται εύκολα στην ιδανική στα μέτρα του κάθε σωματότυπου, ενώ τα καθίσματα είναι άνετα και παρέχουν σωστή στήριξη.

Η τέταρτη γενιά του 2-Motor Hybrid System, του συστήματος e:HEV, το οποίο έχουμε γνωρίσει στα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας, μπορεί να συνδυαστεί και με σύστημα μετάδοσης κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Το εν λόγω σύστημα απαρτίζεται από έναν δίλιτρο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα i-VTEC άμεσου ψεκασμού που λειτουργεί στον αποδοτικό κύκλο Atkinson, αποδίδει 148 ίππους στις 6.100 σ.α.λ. και χρησιμοποιείται κυρίως για να παράγει ρεύμα, δηλαδή για τη φόρτιση της μπαταρίας. Στη συνέχεια, ένας ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος έχει το ρόλο της γεννήτριας, αναλαμβάνει τη διαχείριση της ενέργειας, η οποία αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου, συνολικής χωρητικότητας 1.06 kWh, τοποθετημένη κάτω από το πορτ-μπαγκάζ. Τέλος, δίπλα από την ηλεκτρογεννήτρια συναντάμε έναν μεγάλο ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 184 ίππους και 335 Nm ροπής και αναλαμβάνει κατά κύριο λόγο την κίνηση. Η Μονάδα Ελέγχου Ισχύος PCU (Power Control Unit), τοποθετημένη κάτω από το καπό για εξοικονόμηση χώρου, φροντίζει για να λειτουργήσουν τα παραπάνω ως ένα πακέτο.

Το ιαπωνικό SUV είναι… πραγματικό υβριδικό με αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης και όχι mild hybrid τεχνολογίας. Επιπλέον, διατίθεται και σε plug-in hybrid έκδοση.

Το σύστημα εναλλάσσει τη λειτουργία μεταξύ ηλεκτρικής, υβριδικής και θερμικής κίνησης, χωρίς αυτό να γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό. Η συμμετοχή από την πλευρά μας βρίσκεται στο να ρυθμίζουμε το βαθμό ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση σε τέσσερα επίπεδα, μέσω των paddles πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού.

Πρακτικά, το CR-V κινείται κατά βάση αμιγώς ηλεκτρικά, εκτός του cruising στον αυτοκινητόδρομο ή κατά την επιτάχυνση, όπου ο βενζινοκινητήρας εμπλέκεται και αυτός στη μετάδοση της κίνησης ως η πιο αποδοτική επιλογή υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες. Με άλλα λόγια, επιταχύνει ο ηλεκτροκινητήρας και μετά σε συγκεκριμένη σταθερή ταχύτητα αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας σε συγκεκριμένο εύρος στροφών.

Μιλώντας με νούμερα το τετρακίνητο CR-V από στάση πιάνει τα 100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητά του αγγίζει τα 187 χλμ./ώρα.

Στην πράξη, με το Honda CR-V απολαμβάνεις άνεση και υψηλού επιπέδου διαδρομές. Είναι σβέλτο και αθόρυβο. Το στιβαρό πλαίσιο συνεργάζεται άψογα με την ανάρτηση και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό σε όποιο περιβάλλον κι αν επιλέξετε να κινηθείτε. Η ανάρτηση ισορροπεί ιδανικά μεταξύ άνεσης και σταθερότητας. Και όλα αυτά σε συνδυασμό με τη χαμηλή κατανάλωση, παρά το βάρος των 1.806 κιλών του αμαξώματος. Η μέση κατανάλωση που είδαμε στο trip computer κυμαίνεται από 7,0 (με προσεκτική οδήγηση) έως 7,5 λτ./100 χλμ. (6,7 λτ./100 χλμ., σύμφωνα με τον κατασκευαστή).

Πολύ καλή ποιότητα κύλισης από το CR-V και οδηγική συμπεριφορά όπως αρμόζει σε ένα Honda.

Στην πόλη, διακρίνεται για την άνεση και τις ξεκούραστες διαδρομές όσο δύσκολες και… τεταμένες και αν είναι οι συνθήκες στον αστικό ιστό. Καμία κακοτεχνία ή εγκάρσια ανωμαλία δεν αποτελεί βραχνά για το ιαπωνικό D-SUV. Λόγω μεγέθους η ευελιξία και η ευκολία στα στενά δεν είναι το ατού του. Παρ’ όλ’ αυτά, το σύστημα κάμερα πολλαπλών προβολών παρέχει καθαρή απεικόνιση 360 μοίρες του περιβάλλοντος στην οθόνη Honda Connect, ώστε να πραγματοποιείται με ασφάλεια ελιγμούς σε στενούς χώρους. Επιπλέον, το πακέτο ασφαλείας Sensing 360, το οποίο προσφέρει όλες τις απαραίτητες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, προσφέρει και περιμετρική κάλυψη, με την προσθήκη επιπλέον δύο πλευρικών ραντάρ, έτσι δεν υπάρχουν τυφλά σημεία γύρω από το όχημα.

Στον αυτοκινητόδρομο, το CR-V πατάει άψογα με ασφάλεια και αίσθημα σιγουριάς ακόμα και σε υψηλή ταχύτητα. Η ποιότητα κύλισης εξαιρετική και μέσα στο CR-V, άπαντες απολαμβάνουν την premium αίσθηση που προσφέρει στο ταξίδι. Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή και ελάχιστοι αεροδυναμικοί θόρυβοι εισχωρούν στην καμπίνα. Τα ταξίδια είναι άνετα και ξεκούραστα ακόμα και έπειτα από πολλά χιλιόμετρα.

Σε επαρχιακό δρόμο, απολαμβάνουμε την οδήγηση στη φύση πίσω από το τιμόνι του CR-V, ενώ σε απαιτητικό ρυθμό σε διαδρομή με στροφές, η οδηγική συμπεριφορά είναι αυτή που αρμόζει σε ένα Honda. Ωραία αίσθηση στο τιμόνι, είναι άμεσο και κατευθύνει το μπροστινό μέρος εκεί που ορίζει ο οδηγός. Το CR-V έχει φιλικές αντιδράσεις, ενώ σε υπερβολή από την πλευρά μας υποστρέφει. Παρά το μεγάλο όγκο του, αλλά και τον προσανατολισμό στην άνεση, το CR-V δεν «πλέει» στις στροφές, αλλά είναι σταθερό χάρη στην πολύ καλή λειτουργία της ανάρτησης.

Στη σταθερότητα, συμβάλει και η τετρακίνηση, την οποία συναντάμε στην έκδοση της δοκιμής μας. Το σύστημα All-Wheel Drive (i-AWD, όπως το ονομάζει η Honda) πραγματοποιεί ενεργή κατανομή της ροπής εμπρός-πίσω και διατηρεί συνεχώς τον έλεγχο του πίσω άξονα για αυξημένη πρόσφυση σε δρόμους με στροφές ή σε πιο ολισθηρές επιφάνειες.

Σε εκτός δρόμου διαδρομή, το σύστημα τετρακίνησης σε συνδυασμό με τα 20 εκ. απόστασης από το έδαφος τα καταφέρνει μια χαρά. Παρά την… κοσμοπολίτικη εμφάνιση, το CR-V δε διστάζει να σε μεταφέρει και σε πιο σκληρές διαδρομές που οδηγούν συνήθως σε πανέμορφα μέρη. Δεν είναι για extreme off-road, αλλά σε δύσκολα οδοστρώματα θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο.

Εν κατακλείδι, το Honda CR-V e:HEV AWD με το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα είναι πιο ολοκληρωμένο από κάθε άλλη γενιά. Δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με φανταχτερά gadgets ή προκλητική σχεδίαση. Είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος και ανήκει πλέον στην D-SUV κατηγορία, εξαιρετικά ευρύχωρο και άνετο, πολυτελές, ποιοτικό και με κατανάλωση που αντιστοιχεί σε μικρότερης κατηγορίας μοντέλο. Η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι… Honda. Και αν κάποιος δε θέλει να μπει στη διαδικασία της ηλεκτροκίνησης, το υβριδικό CR-V είναι η πιο ισορροπημένη επιλογή.

Το Honda CR-V e:HEV δεν είναι το SUV που εντυπωσιάζει φωναχτά, αλλά μεταμορφώνει την κάθε διαδρομή σε εμπειρία υψηλού επιπέδου.

Η τιμή του δικίνητου Honda CR-V 2WD e:HEV ξεκινάει από 49.400 ευρώ. Οι τιμές στις τετρακίνητες εκδόσεις Honda CR-V ΑWD e:HEV με το προωθητικό πρόγραμμα Honda Dream Offers διαμορφώνονται ως εξής: Η έκδοση Elegance AWD MY24 με έκπτωση 1.200 ευρώ (και 5 χρόνια δωρεάν service) στα 54.700 ευρώ και η έκδοση Advance AWD με έκπτωση 1.200 ευρώ (και 5 χρόνια δωρεάν service) στα 58.700 ευρώ.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version