Για όσους πραγματοποιούν πολλά χιλιόμετρα σε μετακινήσεις, ακόμη μία λύση είναι τα μοντέλα που διαθέτουν ρεζερβουάρ βενζίνης και μαζί δεξαμενή υγραερίου ή πεπιεσμένου φυσικού αερίου κίνησης.
Συγκεντρώσαμε, λοιπόν, τέσσερις αξιόλογες προτάσεις για όποιον θέλει να καλύπτει αρκετά χιλιόμετρα στην καθημερινότητά του με μικρό κόστος, αφού πλέον το καύσιμο αποτελεί σημαντικό κομμάτι του μηνιαίου προϋπολογισμού. Με σημερινή τιμή περίπου στα 1,209 ευρώ το κιλό το φυσικό αέριο και κατά μέσο όρο 0,850 ευρώ το λίτρο η τιμή του υγραερίου μειώνεται το κόστος μετακίνησης κατά πολύ.
Με ενδελεχή αναζήτηση και τα μάτια σας ανοιχτά, μπορείτε να βρείτε καλές ευκαιρίες σε διαφορετικές τιμές ανάλογα τη χρονολογία του μοντέλου στις γενιές που σας προτείνουμε.
Value for money μοντέλα, λοιπόν, που ξεχωρίζουν για τη χαμηλή κατανάλωση, την πρακτικότητα, αλλά και τη λειτουργικότητά τους: Renault Clio LPG, Dacia Sandero LPG, Fiat Panda CNG και Skoda Scala G-Tec.
Σημειώστε ότι προτείνουμε μοντέλα διπλής δεξαμενής καυσίμου με εργοστασιακή εγκατάσταση και όχι after market για να τηρούν τις προδιαγραφές και την ποιότητα του κατασκευαστή.
Renault Clio TCe LPG (5η γενιά)
Το Renault Clio TCe LPG με το 1.000άρη κινητήρα διπλού καυσίμου, αποτελεί μία συμφέρουσα εναλλακτική επιλογή στην κατηγορία Β. Το Clio διαθέτει δύο δεξαμενές καυσίμου, χωρητικότητας 39 λίτρα για βενζίνη και 32 λίτρα για υγραέριο. Πιο συγκεκριμένα, το Clio TCe LPG εξοπλίζεται με τον τρικύλινδρο turbo 1.0 κινητήρα, ο οποίος συνδυάζεται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο για ακόμη καλύτερη κατανάλωση. Σημειώστε ότι όταν το Renault Clio κινείται με υγραέριο, η ισχύς διατηρείται στους 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. με τη μέγιστη ροπή στα 170 Nm. Όταν το γαλλικό supermini κινείται με βενζίνη αποδίδει 91 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 160Nm ροπής στις 3.750 σ.α.λ. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η μέση κατανάλωση σε μεικτό κύκλο κυμαίνεται από 5,4-6,0 λίτρα/100 χλμ. στη λειτουργία βενζίνης και 6,9-7,8 λίτρα/100 χλμ. με υγραέριο. Οι δύο δεξαμενές καυσίμου συνολικά μπορούν να καλύψουν περισσότερα από 900 χλμ. Το ρεζερβουάρ του LPG είναι τοποθετημένο στη θέση της ρεζέρβας, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ που παραμένει στα 317 λίτρα. Η δεξαμενή του υγραερίου είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και είναι απολύτως ασφαλής σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Renault. Το αυτοκίνητο εκκινεί χρησιμοποιώντας βενζίνη και μετά γυρίζει στο υγραέριο. Η μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός. Φυσικά, στην περίπτωση που αδειάσει η μία δεξαμενή, αυτόματα γυρίζει στην άλλη. Η εναλλαγή καυσίμου μπορεί να γίνει και με το πάτημα ενός διακόπτη με LED λυχνίες, οι οποίες δείχνουν τη διαθέσιμη ποσότητα LPG, στην αριστερή πλευρά του οδηγού. Δεδομένης της τιμής της βενζίνης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε περιπτώσεις ανάγκης, αφού με το υγραέριο καλυπτόμαστε πλήρως και η τιμή του θα είναι πάντα χαμηλότερη συγκριτικά με τη βενζίνη. Στη λειτουργία LPG ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας είναι σπιρτόζικος από χαμηλές στροφές, κάτι που βολεύει στην οδήγηση στην πόλη, ενώ στο ταξίδι κινεί σβέλτα με ευρύ φάσμα απόδοσης το αμάξωμα των 1.216 κιλών. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή για την κατηγορία του, όπως, επίσης, και το επίπεδο ηχομόνωσης. Ενδεικτικά, ένας μέσος όρος τιμών είναι τα 13.000 ευρώ. Με την τιμή των μοντέλων του 2019 να ξεκινάει από 10.000 ευρώ και να ανεβαίνει αναλόγως τη χρονολογία και την κατάσταση.
Dacia Sandero TCe LPG (3η γενιά)
H τρίτη γενιά του Dacia Sandero είναι πιο ποιοτική και αναβαθμισμένη σε όλους τους τομείς συγκριτικά με τους προκατόχους, αποτελώντας μία ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία των B-SUV. Στο Sandero συναντάμε τον 1.0 TCe της Renault, ο οποίος αποδίδει 100 ίππους με το LPG και 91 ίππους με τη βενζίνη και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, σε μεικτό κύκλο η κατανάλωση με τη χρήση βενζίνης είναι 5,8 λτ./100 χλμ. και με υγραέριο 7,4 λτ./100 χλμ. Η δεξαμενή του υγραερίου, χωρητικότητας 40 λίτρων, έχει τοποθετηθεί στο χώρο της ρεζέρβας και έτσι δε χρησιμοποιεί μέρος από το πορτ-μπαγκάζ, του οποίου η χωρητικότητα φτάνει τα 410 λίτρα. Το ρεζερβουάρ της βενζίνης είναι 50 λίτρα και το πιο συμφέρον θα ήταν να χρησιμοποιούνται για ώρα ανάγκης. Το Dacia Sandero είναι μία συνολικά καλή πρόταση και «τίμιο» σε κάθε περιβάλλον. Στην πόλη και στο συνεχές σταμάτα-ξεκίνα είναι άνετο, αφού η ροπή έρχεται από σχετικά χαμηλά, περίπου στις 2.000 σ.α.λ. Επίσης, στην εξοχή και στον αυτοκινητόδρομο, οι διαδρομές πραγματοποιούνται ευχάριστα. Το Sandero είναι ένα value for money SUV για όσα προσφέρει, οικονομικό στην κτήση και τη χρήση. Ο μέσος όρος τιμής που βρίσκουμε στην αγορά των μεταχειρισμένων είναι τα 14.000 ευρώ, με την τιμή των 10.500 για τις χρονολογίες του 2020.
Fiat Panda CNG (3η γενιά)
Η Fiat έχει μεγάλη παράδοση στα μοντέλα με φυσικό αέριο από το 1997, όταν και λανσαρίστηκε το πρώτο ιταλικό μοντέλο με χρήση CNG. Το Panda πρωταγωνιστεί στην κατηγορία των μοντέλων διπλού καυσίμου, ενώ αποτελεί συνώνυμο της ευελιξίας και της πρακτικότητας. Η έκδοση με διπλό καύσιμο CNG και βενζίνη απογειώνει την έννοια της οικονομίας. To Panda είναι μία από τις πιο προσιτές επιλογές για όσους επιθυμούν να απολαμβάνουν τα οφέλη της χρήσης του φυσικού αερίου. Εκτός της χαμηλής κατανάλωσης, το φυσικό αέριο αποτελεί το πιο φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο, με μηδενικές εκπομπές σωματιδίων και πολύ χαμηλότερες εκπομπές όλων των υπολοίπων ρύπων (86 γρ./χλμ.) συγκριτικά με τους κινητήρες βενζίνης, diesel ή LPG. Ο σχεδιασμός του Panda CNG επιτρέπει την παρουσία δύο δεξαμενών χωρητικότητας 12 κιλών για το φυσικό αέριο και ένα ρεζερβουάρ βενζίνης των 35 λίτρων. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να επιλέγει ανά πάσα στιγμή το καύσιμο που θέλει να χρησιμοποιήσει. Η συνολική αυτονομία ξεπερνά τα 750 χλμ., κατά τον WLTP. Σημειώστε πως συνιστάται η περιοδική εναλλαγή της λειτουργίας του κινητήρα και με βενζίνη, ώστε να μην παρατηρηθεί το φαινόμενο της παλαίωσης του καυσίμου στο ντεπόζιτο. Ο δικύλινδρος turbo κινητήρας TwinAir 0,9 λίτρων ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του φυσικού αερίου. Η απόδοσή του ανέρχεται στους 85 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με τη χρήση βενζίνης, ενώ στην περίπτωση χρήσης φυσικού αερίου στους 80 ίππους, επίσης, στις 5.500 σ.α.λ. Η κατανάλωση με το φυσικό αέριο είναι στα 3,5 κιλά/100 χλμ., καθιστώντας το Panda ως ένα από τα πιο οικονομικά στη χρήση αυτοκίνητα. Ως μεταχειρισμένο, το Fiat Panda CNG αποτελεί μία από τις πιο αξιόπιστες λύσεις για όσους πραγματοποιούν πολλές αστικές μετακινήσεις, με την τιμή των 7.000 ευρώ να είναι ο μέσος όρος.
Skoda Scala G-TEC
Το Skoda Scala G-TEC θα μπορούσε να θεωρηθεί μονού καυσίμου και συγκεκριμένα CNG, αλλά επειδή φέρει και ένα επιπλέον ρεζερβουάρ βενζίνης χωρητικότητας 9 λίτρων, το οποίο ουσιαστικά λειτουργεί ως λύση ανάγκης εάν τελειώσει το φυσικό αέριο, σας το προτείνουμε. Για τους οικογενειάρχες ή όσους χρειάζονται ευρυχωρία και περισσότερους χώρους, αλλά δε θέλουν να θυσιάσουν την οικονομία, το Scala G-TEC αποτελεί ιδανική πρόταση. Το οικογενειακό hatchback της Skoda εξοπλίζεται με το γνωστό τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 TGΙ του Group, ο οποίος έχει δεχθεί αρκετές αλλαγές για να λειτουργεί αξιόπιστα με CNG. Η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 90 ίππους στις 2.000-3.500 σ.α.λ., ενώ το εν λόγω σύνολο έχει μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά 25% συγκριτικά με τον αντίστοιχο συμβατικό βενζινοκινητήρα. Οι τρεις φιάλες του φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 13,8 κιλών είναι τοποθετημένες κάτω από το χώρο αποσκευών. Γι’ αυτό το λόγο η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ είναι στα 339 λίτρα, ενώ στις συμβατικές εκδόσεις στα 467 λίτρα. Πρακτικά, ο κινητήρας λειτουργεί μόνο με φυσικό αέριο, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα επιλογής καυσίμου. Η βενζίνη χρησιμοποιείται αποκλειστικά ως καύσιμο έκτακτης ανάγκης, στην περίπτωση, δηλαδή, που αδειάσουν οι δεξαμενές του φυσικού αερίου και ως καύσιμο εκκίνησης του κινητήρα σε συνθήκες χαμηλής θερμοκρασίας. Κατά WLTP, η αυτονομία φτάνει τα 500 χλμ. Το Skoda Scala G-Tec είναι φιλικό και άνετο στην καθημερινότητα και κυρίως οικονομικό, σε κατανάλωση, αλλά και στον ανεφοδιασμό συγκριτικά με το ποσό που θα χρειαζόταν σε βενζίνη ή diesel. Μέσος όρος τιμής του Skoda Scala G-Tec είναι τα 14.000 ευρώ.
Συμπέρασμα
Τα μοντέλα διπλού καυσίμου είτε συνδυάζουν βενζίνη με υγραέριο είτε με φυσικό αέριο προσφέρουν εντυπωσιακή οικονομία, μειωμένες εκπομπές CO₂ και μεγαλύτερη αυτονομία σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα. Μπορείτε να επιλέξετε ανάλογα με τις ανάγκες σας αυτοκίνητο πόλης, supermini ή SUV και αναλόγως τη χρονολογία και την κατάσταση του μοντέλου κυμαίνονται και οι τιμές. Όπως προαναφέραμε σημαντικό είναι το γεγονός ότι η εργοστασιακή εγκατάσταση προσφέρει αξιοπιστία, εγγύηση ποιότητας και ανθεκτικότητα σε βάθος χρόνου. Γι’ αυτό το λόγο προτείνουμε να εστιάσετε την έρευνά σας στα εργοστασιακά μοντέλα διπλού καυσίμου, παράλληλα με όσα άλλα χρειάζεται να προσέξετε για την αγορά ενός καλού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.