Site icon NewsIT
08:50 Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025

Peugeot: Το Polygon Concept φέρνει σήμερα τεχνολογίες του αύριο

Με επαναστατικό έλεγχο διεύθυνσης Hypersquare και τεχνολογία Steer-by-Wire

Peugeot polygon-concept
Δημήτρης Μπαλής

Ένα πολύ πρωτότυπο αυτοκίνητο, πραγματικό και όχι εικονικό, παρουσίασε η Peugeot.

Το Polygon Concept εισάγει τεχνολογίες τις οποίες η γαλλική μάρκα θα λανσάρει στα αυτοκίνητα παραγωγής, όπως την τεχνολογία ηλεκτρονικού συστήματος διεύθυνσης Steer-by-Wire, στην οποία δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των τροχών, και μόνο ηλεκτρονικός έλεγχος. Αυτή η τεχνολογία θα είναι διαθέσιμη σε όχημα παραγωγής Peugeot από το 2027.

Με μήκος κάτω από 4 μέτρα, το πρωτότυπο… Πολύγωνο, αποτελεί ένα πραγματικό δυναμικό πεδίο δοκιμών, κι ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι το τιμόνι, που αλλάζει σχήμα, σύμφωνα με το Hypersquare που αποτελεί μια νέα εργονομική προσέγγιση στο Peugeot i-Cockpit.

Tο Hypersquare συνδυάζεται με  την τεχνολογία ηλεκτρονικού συστήματος διεύθυνσης Steer-by-Wire και πέρα από την παραδοσιακή υποβοήθηση στο τιμόνι, το σύστημα καινοτομεί προσαρμόζοντας τη σχέση διεύθυνσης ανάλογα με την ταχύτητα. Σε χαμηλές ταχύτητες – για στάθμευση ή ελιγμούς – το Hypersquare επιτρέπει γρήγορους και εύκολους χειρισμούς χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να μετακινεί τα χέρια του ή να κάνει πολλαπλές περιστροφές (μέγιστη περιστροφή 170 μοιρών σε κάθε κατεύθυνση – λίγο λιγότερο από μία πλήρη στροφή – σε σύγκριση με τρεις πλήρεις στροφές σε ένα παραδοσιακό τιμόνι).

Σε υψηλότερες ταχύτητες, μια μικρή κίνηση του Hypersquare αρκεί για να προσαρμόσει την πορεία του αυτοκινήτου.

Ο συνδυασμός Hypersquare και Steer-by-Wire προσφέρει εξαιρετική απόκριση και ακρίβεια στις υψηλές ταχύτητες, απαράμιλλη άνεση κατά τους ελιγμούς και μια μοναδική αίσθηση υπερ-ευελιξίας.

Επιπλέον, η τεχνολογία Steer-by-Wire παρέχει την ιδανική αίσθηση του δρόμου, φιλτράροντας ανεπιθύμητους κραδασμούς ενώ προσφέρει χρήσιμη πληροφόρηση στον οδηγό ώστε να κατανοεί καλύτερα τις συνθήκες οδήγησης.

Το επαναστατικό σχήμα του τιμονιού Peugeot Hypersquare φέρνει τα βασικά χειριστήρια στην άκρη των δαχτύλων μέσω τεσσάρων κυκλικών pods σε κάθε γωνία, επιτρέποντας στον οδηγό να κρατά τα χέρια του πάντα στο τιμόνι.

Επίσης, το παρμπρίζ γίνεται οθόνη, καθώς καταργούνται οι παραδοσιακές οθόνες του ταμπλό κι όλες οι πληροφορίες προβάλλονται στο παρμπρίζ μέσω ενός Micro-LED πάνελ που βρίσκεται πίσω από το Hypersquare.

Αυτή η καινοτομία προσφέρει μια καθηλωτική εμπειρία για τον οδηγό, με εξαιρετικό μέγεθος προβολής: πλάτος 24 εκ. πλάτος Χ 74 εκ. ύψος, που ισοδυναμεί με οθόνη 31 ιντσών.

Ο οδηγός μπορεί επίσης να  εξατομικεύσει τις πληροφορίες που προβάλλονται στο παρμπρίζ.

Σχεδιαστικά, τα Micro-LED διαμορφώνουν επίσης τη νέα μπροστινή όψη της Peugeot. Η εμβληματική φωτεινή υπογραφή της μάρκας με τις τρεις νυχιές επανασχεδιάζεται σε οριζόντια διάταξη.

Επιπλέον, μια ειδική οθόνη Micro-LED βρίσκεται στην κολόνα C του οχήματος, παρέχοντας εμπειρία φόρτισης, δίπλα στην αναδυόμενη υποδοχή καλωδίου. Αυτή η οθόνη επιτρέπει στους χρήστες να ελέγχουν το επίπεδο φόρτισης του οχήματος χωρίς να μπουν στο αυτοκίνητο.

Πέρα από το εμπρός μέρος, το πρωτότυπο προαναγγέλλει την συνολική σχεδιαστική γλώσσα των μελλοντικών Peugeot, με καθαρά, απλά και γεωμετρικά σχήματα.

Ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες ενισχύεται περαιτέρω από μια προσαρμόσιμη διάταξη στο ταμπλό. Κάθε επιβάτης μπορεί να επιλέξει τα αγαπημένα του αντικείμενα ανάλογα με τον τρόπο ζωής και τις ανάγκες του, χάρη σε ειδικές θέσεις για αντικείμενα όπως κινητά τηλέφωνα, ακουστικά, καπέλα, σακίδια πλάτης, ακόμη και skateboards!

Η μεγάλη φωτεινότητα της καμπίνας είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό, με αυξημένη διαφανή καθώς προωθείται το παρμπρίζ προς τα εμπρός και προς τα κάτω, καταργώντας την κολόνα Β.

Νέα σε σχεδίαση είναι και τα καθίσματα, ενώ εκτενής είναι η χρήση ανακυκλωμένων υλικών σε όλο το όχημα, όπως το «σφυρηλατημένο ύφασμα» που καλύπτει δάπεδο, οροφή, πάνελ θυρών κ.λπ. και προέρχεται από ανακυκλωμένα καθίσματα αποσυναρμολογημένων οχημάτων Peugeot.

Τα καθίσματα διαθέτουν μοναδικό σχεδιασμό με κέλυφος από ανακυκλωμένο πλαστικό (R-PET), που παράγεται με χρήση 3D εκτύπωσης μεγάλης κλίμακας – για πρώτη φορά στην αυτοκινητοβιομηχανία, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την ισπανική εταιρεία Nagami.

Και ακόμα, το Polygon Concept περιέχει λιγότερα εξαρτήματα από ένα παραδοσιακό όχημα, που το κάνουν ελαφρύτερο, με μεγαλύτερη απόδοση και ευκολότερη συναρμολόγηση και αποσυναρμολόγηση στο τέλος του κύκλου ζωής του.

Τα καθίσματα αποτελούνται από μόλις τρία κύρια μέρη αντί για δεκάδες σε ένα παραδοσιακό κάθισμα, φέρει μόνο δύο XXL πόρτες τύπου «πεταλούδας» αντί για τέσσερις συμβατικές, τα καλύμματα των τροχών είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο πλαστικό (R-PET) και παράγονται ως ενιαίο κομμάτι χρησιμοποιώντας 3D εκτύπωση, ενώ πολλά εξαρτήματα αντικαθίστανται εύκολα.

Περιμένουμε να αποκαλυφτούν περισσότερα, όσον αφορά τις τεχνολογίες σε συστήματα κίνησης.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version