Site icon NewsIT
07:33 | 27.05.25

Honda HR-V e:HEV – Δοκιμή: Αξίζει τα λεφτά του

Honda HR-V eHEV
Δημήτρης Μπαλής

Μια πρόταση με αποδοτικό, υβριδικό κινητήριο σύστημα και πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου

Ένα από τα πιο αποδοτικά, σε κάθε επίπεδο, υβριδικά αυτοκίνητα είχα την ευκαιρία να οδηγήσω και πραγματικά μου άρεσε πολύ το Honda HR-V e:HEV.

Ξεκινώ με αυτόν τον σχολιασμό, διότι οι Ιάπωνες της Honda έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά σε εμφάνιση, φινίρισμα, χρηστικότητα, εξοπλισμό και βέβαια στο σύστημα μετάδοσης, που σε κάνει να ξεχνάς τι σημαίνει επίσκεψη σε βενζινάδικο.

Στην παρατεταμένη εποχή που ζούμε με τα υγρά καύσιμα σε πολύ υψηλά επίπεδα, είναι αλήθεια ότι όταν υπάρχουν αυτοκίνητα στην αγορά με πολύ μικρή κατανάλωση, τότε αν σου αρέσει και το σύνολο του μοντέλου, μπορεί να αποτελέσει πρώτη του επιλογή.

Το Honda HR-V e:HEV το γνωρίζαμε από παλιότερα, όμως στην 3η του γενιά και ειδικά στην αναβαθμισμένη έκδοση που υπάρχει τώρα στην αγορά, είναι ένα αυτοκίνητο που αξίζει να δοκιμάσεις, εφόσον θέλεις ένα SUV αμάξωμα, συμπαγών διαστάσεων B που κλείνει, όμως, το μάτι και στα μικρομεσαία αμαξώματα C.

Το επισημαίνω αυτό διότι με διαστάσεις 4,355μ. μήκος, 1,886μ. πλάτος και 1,582μ. ύψος, είναι μεγάλοι για Β και κάπου κοντά στα C, ενώ τα 2,610μ. μεταξονίου είναι ξεκάθαρα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Ένα καλοσχεδιασμένο αυτοκίνητο, με αυστηρές γραμμές που επιτάσσει το σχεδιαστικό τμήμα της Honda και χωρίς ακρότητες.

Η μάσκα με τις οριζόντιες γρίλιες φέρει το σήμα στη μέση και χρώμιο, που ταιριάζει στην περίπτωση του μοντέλου δοκιμής με το χρώμα που υπάρχει στους καθρέπτες, στην μπροστινή κολόνα, στη γραμμή οροφής, στην οροφή και στην πίσω αεροτομή. Τα διακριτικά μαύρα προστατευτικά στους θόλους των τροχών δίνουν τη νότα του SUV και το μαύρο χρώμα ταιριάζει με το περίγραμμα των παραθύρων.

Οι LED προβολείς εμπρός και πίσω (ενιαία μπάρα από τη μια πλευρά στην άλλη) συμπληρώνουν την εμφάνιση του αυτοκινήτου.

Εξίσου προσεγμένη είναι και η καμπίνα με τη χαρακτηριστική διχρωμία σε ταμπλό, πόρτες και καθίσματα, που φέρουν ύφασμα και συνθετικό δέρμα.

Σκληρά πλαστικά αλλά με φίνα συναρμολόγηση που χαρακτηρίζει τις ιαπωνικές κατασκευές, δερμάτινο τιμόνι με σπορτίφ το μαύρο γυαλιστερό στο κάτω μέρος να ταιριάζει με το περίγραμμα των χειριστηρίων, περιστροφικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, οθόνη αφής ψηλά τοποθετημένη, ποτηροθήκες, θύρες USB και TypeC για φόρτιση συσκευών, και θέση για επαγωγική φόρτιση smartphone.

Τα καθίσματα είναι πολύ σπορτίφ, ρυθμίζονται και παρέχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, ενώ η άνεση είναι υποδειγματική, ακόμα και για 5ο επιβάτη, καθώς το τούνελ μετάδοσης είναι αρκετά χαμηλό και δεν ενοχλεί στη μέση του πατώματος.

Ένα από τα μεγάλα χαρίσματα του HR-V, που προέρχεται από το Jazz, είναι η πατέντα της Honda, τα Magic Seats, τα πίσω καθίσματα που ο πάγκος τους σηκώνεται προς τα πίσω, ώστε να μπορείς να τοποθετήσεις κάθετα μεγάλα αντικείμενα, όπως μια γλάστρα με ψηλό φυτό που δεν θα το έβαζες στο πορτ-μπαγκάζ. Πραγματικά πολύ έξυπνη λύση.

Παράλληλα, η πλάτη των καθισμάτων αναδιπλώνεται και διαιρείται 60:40, δημιουργώντας έναν μεγάλο επίπεδο χώρο φόρτωσης, διευρύνοντας τα 335 λίτρα του χώρου αποσκευών.

Αναμφίβολα, η μεγάλη δουλειά έχει γίνει από τους μηχανικούς στο υβριδικό κινητήριο σύστημα. Οι Ιάπωνες της Honda (αλλά και της Nissan και της Toyota) χρησιμοποιούν διαφορετική φιλοσοφία. Δηλαδή, έχουν βάλει μεν, στην περίπτωση του HR-V έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.5 lt και δύο ηλεκτροκινητήρες, όμως το μοτέρ βενζίνης δεν είναι αυτό που κινεί τους τροχούς:

Αυτή η τεχνολογία θέλει το ένα από τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ να κινεί τους τροχούς, ο κινητήρας βενζίνης να παράγει ενέργεια, και το άλλο ηλεκτρικό μοτέρ που λειτουργεί ως γεννήτρια, να παίρνει αυτή την ενέργεια για να φορτίσει τη μικρή μπαταρία ή το άλλο ηλεκτρικό μοτέρ.

Με αυτόν τον τρόπο και με ένα κιβώτιο ταχυτήτων που έχει μια σχέση, επιτυγχάνεται μέση κατανάλωση που σε κάνει να τρίβεις τα μάτια σου. Σταθερά κάτω από τα 6 λίτρα, πολύ κοντά στα 5 και μέσα στην πόλη πλησιάζεις και τα 4,5 λίτρα στα 100 χλμ.

Αυτό θα το πετύχεις αν χρησιμοποιείς αρκετά το Electric Drive (ηλεκτρική οδήγηση, ως επί το πλείστον) από τον διακόπτη Drive Mode που βρίσκεται στην κονσόλα, μπροστά από το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Στον αυτοκινητόδρομο το Hybrid Drive είναι η επιλογή και αν θέλεις επιδόσεις το Engine Drive, δηλαδή που ο θερμικός κινητήρας βενζίνης μεταφέρει ισχύ στους τροχούς.

Για την υπεραπόδοση του συστήματος, όταν είσαι στην πόλη να το έχεις στο Β το κιβώτιο, διότι έχεις μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας και παράλληλα μπορείς να αλλάξεις τον βαθμό έντασης της ανάκτησης, από τα paddles πίσω από το τιμόνι.

Οδηγικά μόνο αν το ζορίσεις θα ακούσεις θόρυβο από το μοτέρ στις υψηλές στροφές, με τα συνολικά 131 άλογα και τα 253 Nm ροπής να προσφέρουν ανώτερη αίσθηση οδήγησης, σε ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο. Δεν έχεις εκρηκτικές επιδόσεις με 10,6 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα επιτάχυνση, όμως θα νιώσεις ξεπέταγμα για προσπέραση στο Engine Drive.

Καλορυθμισμένη η ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, για περισσότερους χώρους.

Αν η τιμή του αυτοκινήτου -που αξίζει τα λεφτά του- ήταν χαμηλότερη από τα 34.490 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση, θα είχε μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά, διότι, επαναλαμβάνω, το Honda HR-V e:HEV είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει χαρακτηριστικά μεγαλύτερης κατηγορίας και βέβαια φέρει πλήρες πακέτο ασφάλειας και συστημάτων υποστήριξης οδηγού.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version