Site icon NewsIT
16:32 | 03.01.22

Ταμείο τηλεθέασης 2021: Οι κερδισμένοι, οι χαμένοι και ο σκληρός ανταγωνισμός

Γρηγόρης Μελάς

Μία ακόμα χρονιά πέρασε στην ιστορία, ενώ μία καινούργια ξεκινά με δυσκολίες, αλλά και με αισιοδοξία.

Ίσως τα μαθήματα της προηγούμενης πρέπει να χρησιμεύσουν σε πολλά επίπεδα ώστε να μην γίνουν παθήματα. Αυτό ισχύει και για όσους βρίσκονται στο τηλεοπτικό τοπίο, στο οποίο ιδιαίτερα την περυσινή χρονιά σημειώθηκαν πολλές αλλαγές, ενώ μάλιστα η φετινή προμηνύεται ακόμα πιο ανταγωνιστική.

Χαρακτηριστικό του σκληρού ανταγωνισμού είναι το ετήσιο ταμείο της τηλεθέασης με τα περισσότερα ιδιωτικά κανάλια να βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής μεταξύ τους, με κάποια από αυτά να μετρούν… χασούρα, ενώ ορισμένα είδαν τους κόπους τους, δηλαδή τα προγράμματά τους, να φέρνουν κέρδη.

Πάμε, λοιπόν, να δούμε την κατάταξη των τηλεοπτικών σταθμών για το 2021 όπως προέκυψε από τις μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen και απεικονίζονται στον παρακάτω πίνακα, αλλά και τις διαφορές τους σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, το 2020, που αναφέρονται εντός παρένθεσης, αποδεικνύοντας ποιοι κέρδισαν και ποιοι έχασαν.

Στην κορυφή του γενικού συνόλου λοιπόν βρέθηκε ξανά ο ΣΚΑΪ, έχοντας όμως, μειώσει τα έσοδά του σε τηλεθεατές, αλλά έχοντας κρατήσει ασφαλή απόσταση από τον ΑΝΤ1 που είδε κι αυτός στη συχνότητά του λιγότερους τηλεθεατές από την προηγούμενη χρονιά. Μείον στο ταμείο και για τον ALPHA που ακολουθεί από την τρίτη θέση, αλλά κατάφερε να ξεπεράσει το STAR που είδε τη μεγαλύτερη… έξοδο τηλεοπτικού κοινού από το πρόγραμμά του. Αντίθετα το MEGA είναι ο πιο κερδοφόρος σταθμός αφού το ταμείο τηλεθέασής του σημείωσε αύξηση, ιδιαίτερα με τις εισπράξεις τους πρώτους μήνες της φετινής σεζόν που έχει παρουσιάσει γεμάτο πρόγραμμα με καινούργιες εκπομπές και σειρές. Ωστόσο την ίδια περίοδο, τους πρώτους μήνες της φετινής σεζόν, το ΟΡΕΝ με αρκετές κακές επιλογές σημειώνει δικαιολογημένα όλο και πιο χαμηλές πτήσεις στους πίνακες τηλεθέασης με αποτέλεσμα το ετήσιο ταμείο να βγάζει έλλειμμα και να βρίσκεται ελάχιστα πιο μπροστά από την ΕΡΤ1 που έχει ενισχύσει το πρόγραμμά της. Η κατάταξη ολοκληρώνεται με τα υπόλοιπα κανάλια της δημόσιας τηλεόρασης, την ΕΡΤ2 και ΕΡΤ3, που είδαν ελάχιστη αύξηση κερδών στο… ελάχιστο ετήσιο εισόδημα τηλεθέασής τους.

Διαφορετική κατάταξη παρατηρείται στο δυναμικό κοινό, ενώ ο ανταγωνισμός ήταν ακόμα πιο σκληρός. Έτσι, όπως φαίνεται στη δεύτερη στήλη του πίνακα οι περισσότεροι τηλεθεατές ηλικίας 18-54 ετών το 2021 μπήκαν στον ΑΝΤ1 που σημείωσε μικρότερο έλλειμμα από το STAR που κατέληξε στη δεύτερη θέση με ελάχιστη διαφορά. Με ελάχιστη διαφορά όμως, ακολουθεί από την τρίτη θέση ο ΣΚΑΪ που ανέβασε τα έσοδά του στο δυναμικό κοινό ξεπερνώντας έτσι τον ALPHA που παρέμεινε σχεδόν στα ίδια ποσοστά. Το μεγαλύτερο κέρδος το σημειώνει και εδώ το MEGA έχοντας μέσα σε έναν χρόνο ανεβάσει αρκετά τα έσοδά του στο ταμείο της τηλεθέασης και στο δυναμικό κοινό, ενώ αντίθετα το ΟΡΕΝ με τις επιλογές του … τους άνοιξε την πόρτα εξόδου. Κερδισμένα είναι τα κανάλια της ΕΡΤ, αλλά με ελάχιστη αύξηση εσόδων, αφού οι τηλεθεατές ηλικίας 18-54 ετών είναι επιπέδου… πουρμπουάρ!

Αναλυτικά λοιπόν στον παρακάτω πίνακα είναι η κατάταξη που προκύπτει στο γενικό σύνολο από τις μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen τη χρονιά που πέρασε, το 2021, ενώ εντός παρένθεσης αναφέρεται ο μέσος όρος που είχαν σημειώσει την προηγούμενη χρονιά, το 2020, όπου αποτυπώνεται ποιων το ταμείο έδειξε κέρδος και ποιων χασούρα!

tiletheasipinaka

Αυτά λοιπόν έβγαλε το ταμείο της Nielsen για κάθε έναν από τους τηλεοπτικούς σταθμούς τη χρονιά που πέρασε, οπότε τη χρονιά που ξεκίνησε θα αποδειχτεί για ποιους ήταν μάθημα και ποιοι θα συνεχίσουν… το πάθημα…!

Τελευταίες ειδήσεις

Καμπάνες: Γυμναστήριο μετά τις γιορτές… αλλά με τηλε-βάρη και απωθημένα Ο Πανόπουλος και το κόλλημα με το παρελθόν Λιάγκας: πατέντα infotainment με κόπιράιτ OPEN: το πρωτάθλημα ξεκινά κι εκεί… κάνουν προπόνηση! Ο Καράβας με γυαλιά ηλίου και πείραμα «Λιανού» Το κουίζ της επιστροφής έχει σασπένς
Καμπάνα: Μυθοπλασία σε υπερπαραγωγή, 30+ σειρές και… ακόμα μετράμε Voice σε αγώνα δρόμου με τον ΣΚΑΪ να καραδοκεί Ψυχαγωγικές εκπομπές: τα κεφάλια μέσα και τα μανίκια ψηλά ΑΝΤ1 και ινφλουένσερς με σπόνσορινγκ μέιντ ιν Μαρούσι Παρασκήνιο με έντονη λογομαχία σε παραγωγή μυθοπλασίας
Καμπάνα: Σκληρός πόλεμος για την τηλεθέαση Η «Γκουέρνικα» του προγράμματος και τα πανηγύρια Καλημέρα Ελλάδα με Στάθη και Λιβαθυνού και ο αγώνας του Λιάγκα Prime time συμμαχίες και ο ΣΚΑΪ… μόνος του στο ρινγκ μετά τα δεμένα κορδόνια Ανοιχτά σενάρια για το ΟΡΕΝ και τον τηλεοπτικό χάρτη
Exit mobile version