Ελλάδα

Hellenic Train για Τέμπη: «Ο μετασχηματιστής η κύρια πηγή της έκρηξης» αναφέρει το πόρισμα

«Το βαγόνι Β2 κάηκε εντελώς, επειδή ένα τμήμα του βρισκόταν ακριβώς πάνω από τη ζώνη πυρκαγιάς του μετασχηματιστή»

Σε «ατυχή σύμπτωση» και συγκεκριμένα σε ηλεκτρικά τόξα και βραχυκύκλωμα στον εναέριο ηλεκτροφόρο αγωγό» αποδίδει η Hellenic Train την έκρηξη και τη φωτιά που σημειώθηκε στην επιβατική αμαξοστοιχία στα Τέμπη, σύμφωνα με το πόρισμα του Βέλγου εμπειρογνώμονα Yves Carton, το οποίο έχει παραδώσει στις Αρχές.

Όπως επισημαίνεται στο πόρισμα για τα Τέμπη η Hellenic Train, το οποίο και έφερε στο «φως» το ethnos.gr, «με εύλογα υψηλή πιθανότητα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η έκρηξη ήταν αποτέλεσμα των ηλεκτρικών τόξων και του βραχυκυκλώματος της αλυσοειδούς γραμμής επαφής που συνέβησαν πολύ κοντά ή πάνω στον μετασχηματιστή, με τελικά πρόσθετα βραχυκυκλώματα των πυκνωτών, δημιουργώντας ανάφλεξη και έκρηξη του ψυκτικού υγρού το οποίο στη συνέχεια κάηκε (2,4 τόνοι) μέχρις εξάντλησης».

Μάλιστα, σύμφωνα με το πόρισμα «αρκετές ενδείξεις δείχνουν ότι ο μετασχηματιστής και πιο συγκεκριμένα το ψυκτικό υγρό είναι η κύρια πηγή της έκρηξης και της πυρκαγιάς, με την Hellenic Train να χαρακτηρίζει το γεγονός ως «μία ατυχής σύμπτωση».

Την ίδια στιγμή στο πόρισμα σημειώνεται πως το βαγόνι Β2 κάηκε εντελώς, επειδή ένα τμήμα του βρισκόταν ακριβώς πάνω από τη ζώνη πυρκαγιάς του μετασχηματιστή. Στη συνέχεια, όπως αναφέρεται στην τεχνική έκθεση, η φωτιά εξαπλώθηκε οριζόντια σε ολόκληρο το βαγόνι μέσω των υλικών (εσωτερικού, καθισμάτων, κ.λπ.) του ίδιου του βαγονιού και τελικά τροφοδοτήθηκε από άλλα εύφλεκτα υγρά από μπαταρίες και ψυκτικά μέσα κλιματιστικών.

Σχετικά με το βαγόνι Β3 αναφέρει πως αν και επίσης δεν απέχει πολύ από την εστία προέλευσης, εμφανίζει κάποια σημάδια φωτιάς και εξάπλωσης κοντά στη θέση του μετασχηματιστή, χωρίς όμως να έχει πάρει φωτιά.

Το πόρισμα, της Hellenic Train, το οποίο έχει ήδη κατατεθεί από την εταιρία τόσο στις ανακριτικές αρχές όσο και στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), στηρίχθηκε στην εξέταση υλικού από δύο κάμερες και στη σύγκρισή του με τις φωτογραφίες από τον τόπο του δυστυχήματος και των συντριμμιών και είναι αποτέλεσμα διερεύνησης μεταξύ άλλων της αιτίας της έκρηξης και της πυρκαγιάς στην ηλεκτράμαξα και τα πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας αμέσως μετά τη σύγκρουση.

Παράλληλα, σύμφωνα με το ethnos.gr αναφέρεται σε πιθανές τεχνικές βελτιώσεις στο τροχαίο υλικό ή στις διαδικασίες συντήρησης που θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο ή τον αντίκτυπο μιας τέτοιας καταστροφής, ενώ δεν αναλύει ούτε καταλήγει σε κανένα συμπέρασμα σχετικά με την κίνηση των δύο τρένων στην ίδια γραμμή για αρκετά λεπτά πριν από τη σύγκρουση.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Στον ανακριτή η 36χρονη μετά την πισώπλατη επίθεση με μαχαίρι σε βάρος Τούρκου οδηγού στην Θεσσαλονίκη - Ελεύθερος ο 36χρονος
Σε βάρος της 36χρονης γυναίκας ασκήθηκε ποινική δίωξη για ληστεία, επικίνδυνη σωματική βλάβη και παράβαση του νόμου περί όπλων, ενώ μέχρι να απολογηθεί παραμένει υπό κράτηση
Αστυνομία
Ο Βρεταννικός αποκαλύπτει τα μυστικά του στη Τζιά – Τα σπάνια ευρήματα που βρέθηκαν στα σπλάχνα του
Μια ερευνητική αποστολή, εγκεκριμένη από το ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού, επέτρεψε για πρώτη φορά την ανέλκυση ευρημάτων από τον Βρεταννικό, το πλωτό νοσοκομείο που βυθίστηκε το 1916 στο Αιγαίο
Η υποβρύχια αποστολή στο ναυάγιο του Βρετανικού
«Οργή, μίσος, θυμός» – Η Πόπη κατηγορεί ευθέως την Ειρήνη Μουρτζούκου για τον θάνατο του παιδιού της
Συγκλονιστικά λόγια από τη μητέρα του μικρού Παναγιωτάκη, η οποία ξεσπά δημόσια εναντίον της Ειρήνης Μουρτζούκου και δηλώνει αποφασισμένη να φτάσει την υπόθεση μέχρι τέλους
Η Ειρήνη Μουρτζούκου