Ελλάδα

Αλλάζει ο ΚΟΚ! Άυλες κλήσεις, κράνος για μικρούς ποδηλάτες και ενεργοποίηση του Point System

Ξεχάστε όσα ξέρατε. Ο ΚΟΚ αλλάζει ξανά, οι χάρτινες κλήσεις μας… αποχαιρετούν κι όλα θα γίνονται ηλεκτρονικά. Που σημαίνει πως και το «σβήσιμο» των κλήσεων θα αποτελέσει (;) αμαρτωλό παρελθόν.

Τις αλλαγές στον ΚΟΚ προανήγγειλε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, μιλώντας χθες (20.07.2020) εκδήλωση του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), στο πλαίσιο παρουσίασης του συστήματος SAFESTRIP.

Πέρα από την υποχρεωτική χρήση κράνους για παιδιά έως 12 ετών που κάνουν ποδήλατο, ο Γιάννης Κεφαλογιάννης προανήγγειλε επίσης πως τα πρόστιμα θα μειωθούν, αλλά αν κανείς δεν τα πληρώσει έγκαιρα, θα το… πληρώσει.

Παρελθόν θα αποτελέσουν οι κλήσεις που «κόβουν» οι τροχονόμοι. Όχι πως δεν θα «κόβουν», απλά το… ραβασάκι θα είναι ηλεκτρονικό… Ο Γιάννης Κεφαλογιάννης εξήγγειλε την ψηφιοποίηση της βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του ΚΟΚ, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ενεργοποίηση του Point System.

athina panepistimiou kinisi

Οι βεβαιώσεις και οι καταχωρήσεις των παραβάσεων του ΚΟΚ θα γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα, αφού σε πολλές περιπτώσεις ο οδηγός δεν είναι παρών (π.χ. παράβαση παράνομης στάθμευσης, υπερβολική ταχύτητα). Επίσης, θα δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM. Στην περίπτωση μη καταβολής προστίμου εντός της προθεσμίας, ο παραβάτης θα το βλέπει να βεβαιώνεται στο TAXIS.

Το επόμενο διάστημα θα υπάρξει αναθεώρηση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με τις κυριότερες παρεμβάσεις να αφορούν:

την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανά βαθμό επικινδυνότητας
τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος
τη μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές
τη ρύθμιση πλαισίου για ασφαλής κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων (μικροκινητικότητα)
την υποχρεωτική χρήση κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών
την υιοθέτηση χαμηλών προστίμων, αλλά και την προσαύξησή τους σε περιπτώσεις μη έγκαιρης πληρωμής.

Στόχος, είπε ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, είναι η εγκαθίδρυση μηχανισμού ώστε τα πρόστιμα να επενδύονται σε έργα ενίσχυσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας, στον ίδιο Δήμο μέσω ενός Ταμείου Οδικής Ασφάλειας. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να αξιοποιήσει αυτούς τους πόρους και μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
«Πρεμιέρα» για το «βραχιολάκι» στο νοσοκομείο «Άγιοι Ανάργυροι»: Τι έδειξαν τα στοιχεία της πρώτης ημέρας
Το νέο σύστημα με το «βραχιολάκι» εφαρμόζεται μέχρι στιγμής πιλοτικά στα ΤΕΠ δύο μεγάλων νοσοκομείων της Αττικής, και συγκεκριμένα στα Νοσοκομεία «Ευαγγελισμός» και Ογκολογικό «Άγιοι Ανάργυροι»
Bραχιολάκι για τους ασθενείς στα ΤΕΠ
Η ανώνυμη καταγγελία στο «100» για το μωρό που παράτησαν οι γονείς του στο μπαλκόνι στη Θεσσαλονίκη - «Ακούγονταν κραυγές, όχι κλάμα»
«Όταν ο συνάδελφος πήρε στην αγκαλιά του τη μικρή, σταμάτησε το κλάμα, την κραυγή. Με έπιασε μία τρομάρα ακούγοντας το βρέφος να σπαράζει», αναφέρει ένας από τους αστυνομικούς που μπήκε στο σπίτι της οικογένειας
Σπίτι
2