Ελλάδα

Διεθνές ρεζιλίκι για την ομηρεία των πλοίων

Προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή των Ιταλών για την επταήμερη ομηρεία των πλοίων τους. Στο κενό όλες οι απόπειρες συμβιβασμού. Το υπουργείο Ναυτιλίας φαίνεται να πελαγοδρομεί .

 

Την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ώστε να εφαρμοστεί άμεσα η δικαστική απόφαση της Εισαγγελίας Κορίνθου για την απελευθέρωση των υπό αγγλική σημαία και ιταλικών συμφερόντων οχηματαγωγών πλοίων «RoΡax 1» και «Ro-Ρax 2» ζητά η ιταλική εταιρεία Αdriatic Lines, καθώς ναυτικοί-μέλη της ΠΝΟ κρατούν τα δύο πλοία για έβδομη ημέρα αποκλεισμένα στο λιμάνι της Κορίνθου ζητώντας την άμεση ναυτολόγηση Ελλήνων ναυτικών.
 
Σύμφωνα με την εφημερίδα “Το Βήμα”, το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας που έχει αναλάβει και τις σχετικές διαπραγματεύσεις εμφανίζεται να πελαγοδρομεί δημιουργώντας την εντύπωση ότι περιμένει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί να λυθεί από μόνο του. Όσες απόπειρες συμβιβασμού πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των περασμένων ημερών έπεσαν στο κενό, με τους εκπροσώπους της Αdriatic Lines να ζητούν την άμεση εφαρμογή της απόφασης των ελληνικών δικαστικών Αρχών, τις οποίες δεν εφαρμόζει το υπουργείο.
 
Ο ιταλός ιδιοκτήτης των δύο σκαφών κ. Μάρκο Αλμπέρτι από την πλευρά του επαναλαμβάνει ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχει σε καμία από τις συναντήσεις που του έχει προτείνει το ΥΠΟΙΑΝ και προσπαθεί να διεθνοποιήσει το πρόβλημα, προσθέτοντας ότι θα συναντηθεί με τους εκπροσώπους του υπουργείου μόνο παρουσία των πρεσβευτών της Ιταλίας και της Βρετανίας και μόνο εφόσον η συνάντηση αυτή αφορά την απελευθέρωση των δύο σκαφών που παραμένουν δεμένα στο λιμάνι της Κορίνθου.
 
Από την πλευρά της η ΠΝΟ εμμένει στις θέσεις της, θεωρώντας ότι αν κάνει πίσω στην περίπτωση των συγκεκριμένων δύο σκαφών θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου για το σύνολο των θέσεων εργασίας που διατηρούν σήμερα οι έλληνες ναυτικοί στις διεθνείς γραμμές που συνδέουν με πλοία την Ελλάδα με την Ιταλία.
 
Ωστόσο και με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία η Αdriatic Lines δεν είναι παράνομη και για τον λόγο αυτόν οι νομικοί της σύμβουλοι κατάφεραν με ευκολία να αποσπάσουν θετική απόφαση από τις ελληνικές δικαστικές αρχές. Οχυρωμένη η εταιρεία πίσω από την απόφαση αυτή αλλά και από το κοινοτικό δίκαιο έχει πετάξει την «καυτή πατάτα» της λύσης του προβλήματος στα χέρια του γενικού γραμματέα Ναυτιλιακής Πολιτικής καθηγητή κ. Γ. Βλάχου.
 
Ο κ. Βλάχος, παρά τις έντονες προσπάθειες των πρώτων ημερών, δεν κατάφερε να βρει λύση στο πρόβλημα καθώς και η Αdriatic Lines έχει απορρίψει κάθε πιθανότητα συμβιβασμού με την ΠΝΟ, διασύροντας με τον τρόπο αυτόν το ΥΠΟΙΑΝ σε Ιταλία και Βρετανία, κατηγορώντας το ότι και αυτό παρανομεί αφού αρνείται να εφαρμόσει δικαστικές αποφάσεις της ελληνικής Δικαιοσύνης.
 
Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση της Αdriatic Lines, «τα δύο πλοία έχουν ακινητοποιηθεί παράνομα από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία,ενώ η απόφαση των ασφαλιστικών μέτρων υπέρ της εταιρείας, που εκδόθηκε από το ελληνικό δικαστήριο, με την οποία διατάχθηκε η αποδέσμευση των πλοίων δεν έχει ακόμη εκτελεστεί. Οι ελληνικές αρχές», προσθέτει στην ίδια ανακοίνωση, «έπρεπε να έχουν άρει την ακινητοποίηση αλλά δεν το έχουν πράξει, με αποτέλεσμα να μην εκτελούν απόφαση ασφαλιστικών μέτρων που έχει εκδοθεί από την ελληνική Δικαιοσύνη».
 
Από την πλευρά του ο κ. Βλάχος υιοθετεί την άποψη της ΠΝΟ περί προβλημάτων ασφάλειας ναυσιπλοΐας των δύο πλοίων, καθώς σε σχετική ανακοίνωση του ΥΠΟΙΑΝ για το θέμα αναφέρει τα ακόλουθα: «Η ελληνική κυβέρνηση, λόγω και της ηγετικής θέσης της χώρας στη διεθνή ναυτιλία, λαμβάνει πάρα πολύ σοβαρά κάθε θέμα που αφορά την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, των επιβατών και των εργαζομένων,καθώς και τη συναφή ναυτιλιακή νομοθεσία».
 
Αξίζει όμως να σημειωθεί πως χθες κανονικά και χωρίς προβλήματα κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά το κρουαζιερόπλοιο «Ζenith», το οποίο αποβίβασε 970 επιβάτες και επιβίβασε άλλους 1.000 χωρίς προβλήματα εξαιτίας κινητοποιήσεων των ναυτεργατών. Πάντως έως και χθες το σχέδιο νόμου για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα δεν είχε προωθηθεί στη Βουλή για κύρωση. 
 
Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Όλες οι φορές που η Αγγελική Νικολούλη είχε «ξεσκεπάσει» την Ειρήνη Μουρτζούκου στην εκπομπή της - «Κακώς βγαίνεις στην τηλεόραση, γιατί παγιδεύεσαι»
Η δαιμόνια ρεπόρτερ είχε καταλάβει από πολύ νωρίς τη σοκαριστική αλήθεια και είχε κάνει κομβικές ερωτήσεις στην 25χρονη
Ειρήνη Μουρτζούκου
Καταγγελίες πως ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα σε νησιά δεν δέχονται παραπεμπτικά του ΕΟΠΥΥ: Σύγκρουση ΠΟΕΔΗΝ και γιατρών
Στην Κω και στην Τήνο παρατηρήθηκαν τα μεγαλύτερα προβλήματα - Η Ομοσπονδία των Εργαστηριακών Ιατρών κατήγγειλε πως οι μηχανισμοί επιστροφών και εκπτώσεων έχουν μετατρέψει τη λειτουργία των εργαστηρίων σε ζημιογόνα δραστηριότητα
Μικροβιολόγος 1
Η μητέρα της Ειρήνης Μουρτζούκου θα δηλώσει παράσταση κατηγορίας για τις δολοφονίες των παιδιών
«Τα τεράστια λάθη και οι παραλείψεις βαραίνουν τους ιατροδικαστές και την εσφαλμένη προανάκριση», ξεκαθάρισε η δικηγόρος της μητέρας της Ειρήνης Μουρτζούκου, Σοφία Πολυζωγόπουλου
Η Ειρήνη Μουρτζούκου
Έφτασαν στο Λαύριο οι 520 μετανάστες που διασώθηκαν στα ανοιχτά της Κρήτης: Οδηγούνται στη δομή της Μαλακάσας
Οι μετανάστες πριν φύγουν για Μαλακάσα θα υποβληθούν σε σωματικό έλεγχο και στη συνέχεια οι ελληνικές αρχές θα καταγράψουν τα στοιχεία των ταυτοτήτων τους
Μετανάστες
6
Πώς η Ειρήνη Μουρτζούκου γλίτωνε τόσα χρόνια την σύλληψη: Τα λάθος ιατροδικαστικά πορίσματα και η ημιτελής αστυνομική έρευνα
Σε αναστολή η ιατροδικαστική υπηρεσία της Πάτρας - Αν και όσο πέρναγαν τα χρόνια οι καταγγελίες σε βάρος της πλήθαιναν, οι έρευνες για τους θανάτους των μωρών σταματούσαν χωρίς να ερευνηθούν σε βάθος οι υποθέσεις
Η Ειρήνη Μουρτζούκου 2