Ελλάδα

Ξεκινά το τετραψήφιο 1566 για το ΕΣΥ και η αξιολόγηση των νοσοκομείων από ασθενείς μέσω sms

Το 1566, που θα λειτουργεί δωρεάν για όλους τους πολίτες, αποτελεί ένα νέο εργαλείο ενοποίησης και απλοποίησης της πληροφόρησης στο σύστημα Υγείας

Σε εφαρμογή τίθενται αυτή την εβδομάδα δυο νέα ψηφιακά εργαλεία για τα νοσοκομεία και γενικότερα το ΕΣΥ.

Πρόκειται για τον τετραψήφιο 1566, ένα «άλμα» στην εξυπηρέτηση των πολιτών για το ΕΣΥ που αναμένεται να μπει σε εφαρμογή από αύριο Τρίτη (15.7.2025), ενώ από σήμερα Δευτέρα οι πολίτες που παίρνουν εξιτήριο από τα δημόσια νοσοκομεία θα έχουν την ευκαιρία να πουν τη γνώμη τους ηλεκτρονικά για την ποιότητα των ιατρονοσηλευτικών υπηρεσιών που έλαβαν.

Για τον τηλεφωνικό αριθμό πληροφοριών στο ΕΣΥ 1566, ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, παραχωρεί συνέντευξη Τύπου σήμερα στις 12.00 το μεσημέρι στο Υπουργείο Υγείας. «Την Τρίτη ξεκινάει η καινούργια τηλεφωνική γραμμή 1566. Όλα τα της Υγείας σε ένα τηλέφωνο, με ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο. Πώς είναι το 1535 στο Υπουργείο Εργασίας για τον ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ, που άλλαξε τα πάντα εκεί; Εμείς θα έχουμε το 1566», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης.

Οι δύο φιλόδοξες παρεμβάσεις που ενεργοποιούνται εντός της εβδομάδας, αφορούν άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ).

Αφενός οι ασθενείς παίρνουν στα χέρια τους την ποιότητα των υπηρεσιών στα δημόσια νοσοκομεία μέσω ηλεκτρονικής αξιολόγησης, και αφετέρου με τη λειτουργία του τετραψήφιου αριθμού 1566, θα παίρνουν άμεσα και εύκολα όλες τις πληροφορίες για τις υπηρεσίες υγείας σε ολόκληρη τη χώρα.

Τα δύο αυτά κεντρικά ψηφιακά εργαλεία στην Υγεία, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Υγείας φιλοδοξούν να δώσουν φωνή στον πολίτη και πρόσβαση χωρίς ταλαιπωρία σε πληροφορίες και υπηρεσίες.

Στο κινητό του πολίτη η αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας

Από το πρωί της Δευτέρας (σήμερα 14/07), πολίτες που επισκέπτονται δημόσια νοσοκομεία μπορούν να αποτυπώνουν την εμπειρία τους (καλή ή κακή) μέσα από έναν σύντομο μηχανισμό αξιολόγησης μέσω του gov.gr, εντελώς ανώνυμα, με ένα sms μήνυμα που θα λάβουν στο κινητό τους 5 ημέρες μετά την το εξιτήριο τους από το νοσοκομείο.

Το σύστημα αξιολόγησης περιλαμβάνει 35 βασικά ερωτήματα για την εξυπηρέτηση, τις υποδομές, τον χρόνο αναμονής, την καθαριότητα και τη συμπεριφορά του προσωπικού, με στόχο να δημιουργηθεί ένας διαφανής και συνεχώς ανανεούμενος «χάρτης εμπειρίας» για τα δημόσια νοσοκομεία.

Το υπουργείο Υγείας υπόσχεται πως θα αξιοποιήσει τις πληροφορίες αυτές για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του iatropedia.gr, οι πρώτες αναλύσεις των αξιολογήσεων θα είναι διαθέσιμες στο Υπουργείο Υγείας μέσα στις επόμενες εβδομάδες, με στόχο να ενσωματωθούν στις τακτικές αναφορές των διοικήσεων των νοσοκομείων, ενώ σχεδιάζεται και δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων ανά μονάδα σε επόμενο στάδιο.

Η επιτυχία της αξιολόγησης, ωστόσο, θα εξαρτηθεί από το εάν θα εισακουστούν πραγματικά οι φωνές των πολιτών και εάν θα συνδεθεί η αξιολόγηση με πραγματικές διορθωτικές παρεμβάσεις και βελτιωτικές αλλαγές στις υγειονομικές μονάδες της χώρας.

Αυτό είναι και το πραγματικό ζητούμενο.

1566 – Ένα τηλέφωνο για όλη την πληροφορία της Υγείας

Το επόμενο μεγάλο βήμα ξεκινά την Τρίτη 15 Ιουλίου, με την επίσημη έναρξη λειτουργίας του τετραψήφιου τηλεφωνικού αριθμού 1566, τον οποίο ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης παρουσίασε ως ένα «τηλεφωνικό ΚΕΠ για την Υγεία».

Το 1566, που θα λειτουργεί δωρεάν για όλους τους πολίτες, αποτελεί ένα νέο εργαλείο ενοποίησης και απλοποίησης της πληροφόρησης στο σύστημα Υγείας, ενώ φιλοδοξεί να αποτελέσει το ενιαίο σημείο εξυπηρέτησης για τον πολίτη σε θέματα Υγείας.

Μέσω του 1566, οι πολίτες θα μπορούν να ενημερώνονται για διαθέσιμους συμβεβλημένους γιατρούς ανά περιοχή και ειδικότητα, αλλά και να προγραμματίζουν ραντεβού με γιατρούς του ΕΟΠΥΥ και δημόσιες δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας – όπως Κέντρα Υγείας, νοσοκομεία και διαγνωστικά κέντρα – μέσα από διασύνδεση με την ΗΔΙΚΑ.

Τι υπηρεσίες θα προσφέρει το 1566

Αρχικά, η γραμμή θα επιτρέπει τον προγραμματισμό ραντεβού με προσωπικούς γιατρούς και μονάδες υγείας του ΕΣΥ.

Στη συνέχεια, θα επεκταθεί ώστε να περιλαμβάνει:

  • Πληροφορίες για τις Τοπικές και Κινητές Ομάδες Υγείας (ΤΟΜΥ και ΚΟΜΥ).
  • Ενημέρωση για εφημερεύοντα φαρμακεία.
  • Καθοδήγηση για την εγγραφή σε προσωπικό γιατρό.
  • Πληροφορίες για δράσεις πρόληψης και δημόσιας υγείας, όπως εμβολιασμοί και προληπτικοί έλεγχοι.

Επιπλέον, μέσω της γραμμής 1566, ο πολίτης θα μπορεί να πληροφορηθεί:

  • Τι ισχύει με τις εφημερίες νοσοκομείων, τις επισκέψεις συγγενών, τη μεταφορά ασθενών και τη δυνατότητα για απογευματινά χειρουργεία.
  • Πληροφορίες για ειδικά φάρμακα, παρενέργειες, ιατρικές οδηγίες, άυλη συνταγογράφηση και προγραμματισμό ραντεβού στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.
  • Αναλυτικά ποιες εξετάσεις, φάρμακα, θεραπείες και αναλώσιμα καλύπτονται από τον ΕΟΠΥΥ.
  • Τι απαιτείται για την έκδοση συνταγών και γνωματεύσεων.

Το 1566 θα μπορεί επίσης να εξυπηρετεί πολίτες για:

  • Ερωτήματα σχετικά με την ασφαλιστική ικανότητα, όπως το αν είναι ενεργή ή πώς ανανεώνεται.
  • Υποστήριξη για άτομα με αναπηρία.
  • Καθοδήγηση πριν και μετά από χειρουργικές επεμβάσεις, εφόσον χρειάζεται.
  • Αναφορές και καταγγελίες

Τέλος, μέσω της γραμμής θα δίνεται η δυνατότητα στον πολίτη να υποβάλει παράπονα ή καταγγελίες, για παραδείγματα περιστατικά που αφορούν γιατρούς, φαρμακεία ή άλλες δομές που συνεργάζονται με τον ΕΟΠΥΥ.

Η ανάπτυξη του 1566 πραγματοποιείται με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και προϋπολογισμό περίπου 27 εκατομμύρια ευρώ, με πλήρη ανάπτυξη έως τον Ιούνιο του 2026.

Στα χνάρια του 1535

Το 1566 πατά στην επιτυχημένη συνταγή του 1535, του τηλεφωνικού κέντρου του Υπουργείου Εργασίας, που κατάφερε μέσα σε έναν χρόνο να διαχειριστεί πάνω από 12,5 εκατ. κλήσεις με χρόνο αναμονής μόλις 17 δευτερόλεπτα. Αντίστοιχη τεχνογνωσία και λογική επιχειρείται τώρα να μεταφερθεί στο πεδίο της Υγείας.

Το καλοκαίρι φαίνεται ότι είναι κάθε άλλο παρά «νεκρή περίοδος» για την Υγεία. Η κυβέρνηση επενδύει σε δύο κομβικές αλλαγές που, αν λειτουργήσουν όπως σχεδιάστηκαν, μπορούν να φέρουν τον πολίτη πιο κοντά σε ένα πιο λειτουργικό, διαφανές και ψηφιακό ΕΣΥ.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα