Ελλάδα

Μέχρι τέλη Μαρτίου η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Όλες οι ρυθμίσεις

Ανοίγει ο δρόμος για την ρύθμιση των θεμάτων κρατικών ενισχύσεων του ΟΣΕ που θα διευκολύνει σημαντικά και τη διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδίδεται από το Υπουργικό Συμβούλιο και στην οποία περιλαμβάνονται ρυθμίσεις του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για θέματα μεταφορών και ταχυδρομείων.

Στη συνεδρίαση εκφράστηκε η βούληση της κυβέρνησης και η προτεραιότητα του υπουργείου, να προχωρήσει η εξυγίανση του ΟΣΕ με συγκεκριμένα στοχοδιαγράμματα και η εφαρμογή συγκεκριμένου σχεδίου αποκρατικοποίησης για τις εμπορικές δραστηριότητες του οργανισμού.

Ακόμη, εκτιμάται ότι με την προώθηση των σχετικών διατάξεων που είναι σε απόλυτη συμβατότητα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, ανοίγει ο δρόμος για την ρύθμιση των θεμάτων κρατικών ενισχύσεων του ΟΣΕ -ζήτημα ανοιχτό μέχρι σήμερα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή- γεγονός που θα διευκολύνει σημαντικά και τη διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Συγκεκριμένα, καλύπτεται νομικά η σύσταση της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού του Ελληνικού Δημοσίου (ROSCO) σε συνδυασμό με την απόσχιση της σχετικής δραστηριότητας, των μισθώσεων τροχαίου υλικού και της ΓΑΙΑΟΣΕ, από τον ΟΣΕ.

Πιο αναλυτικά εισάγονται οι εξής ρυθμίσεις:

– Ίδρυση εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού του Ελληνικού Δημοσίου, με βάση τις δεσμεύσεις της χώρας στο πλαίσιο εξυγίανσης του ΟΣΕ. Κύριες δραστηριότητες της νέας εταιρείας (ROSCO) θα είναι να παρέχει σε τρίτους υπηρεσίες συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής του τροχαίου και λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς, αλλά και η διαχείριση και η εκμίσθωση τροχαίου υλικού σε τρίτους. Για να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της εταιρείας θα απορροφήσει τον κλάδο συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (Γενική Διεύθυνση Συντήρησης Τροχαίου Υλικού) όπως αυτή ορίζεται στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του οργανισμού. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να καθοριστούν λεπτομέρειες ως προς τις υπάρχουσες συμβάσεις που αφορούν στον προσδιορισμό του τροχαίου υλικού καθώς και θέματα προσωπικού με μέριμνα για τους εργαζόμενους.

– Μεταβίβαση χωρίς αντάλλαγμα του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ στο Δημόσιο ή σε φορέα του Δημοσίου, τους επόμενους δύο μήνες, για εμπορική εκμετάλλευση. Τροχαίο υλικό μπορεί να παραμείνει στον ΟΣΕ, εφόσον συνδέεται με τη δραστηριότητα του διαχειριστή υποδομής.

– Μεταβίβαση χωρίς αντάλλαγμα στο Ελληνικό Δημόσιο το σύνολο των μετοχών της ΓΑΙΑΟΣΕ, της εταιρείας διαχείρισης της σιδηροδρομικής ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, υπό την εποπτεία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το Ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει την περιουσία ως αντάλλαγμα για την ανάληψη του χρέους του ΟΣΕ. Στο πλαίσιο αυτό, δύναται να καθοριστούν ακίνητα που εξυπηρετούν λειτουργικά την Εθνική Σιδηροδρομική Υποδομή και άρα πρέπει να παραμείνουν στο διαχειριστή (ΟΣΕ).

Η λειτουργική απόσχιση θα ολοκληρωθεί το ταχύτερο δυνατόν με την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων και την μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων όπως ορίζει η σχετική νομοθεσία.

– Στο πλαίσιο της διαδικασίας αποκρατικοποίησης των ΕΛΤΑ έχει κριθεί απαραίτητος ο διαχωρισμός του Φιλοτελικού και Ταχυδρομικού Μουσείου των ΕΛΤΑ από την οργανωτική δομή της εταιρείας, προκειμένου το εν λόγω μουσείο να παραμείνει στο δημόσιο. Με τις ρυθμίσεις που εισάγονται μεταφέρεται το Φιλοτελικό Μουσείο ως υπηρεσία από τα ΕΛΤΑ στο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και ειδικότερα στη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Με τον τρόπο αυτό, καθίσταται δυνατή η απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας του.

Ο υπουργός κ. Κ. Χατζηδάκης δήλωσε σχετικά: «Αυτά που ανακοινώνονται σήμερα, μαζί με την ολοκλήρωση του επιχειρησιακού πλάνου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την τοποθέτηση συμβούλων αποκρατικοποίησης πολύ σύντομα, δημιουργούν τις βασικές προϋποθέσεις για να ξεπεραστούν τα προβλήματα των κρατικών ενισχύσεων του ΟΣΕ με τις Βρυξέλλες. Έτσι ώστε στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2013, έχοντας προχωρήσει εν τω μεταξύ αυτές τις αλλαγές, να καταστεί δυνατόν να ξεκινήσει η διαδικασία αποκρατικοποίησης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

H TΡΑΙΝΟΣΕ εξετάζει την επαναλειτουργία της στην ανατολική Πελοπόννησο

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
SEAJETS: Δίπλα στους κατοίκους των νησιών – Δωρεάν ιατρικές εξετάσεις στην Αλόννησο
Με κοινό όραμα τη θωράκιση της υγείας στο νησί, με πνεύμα συνεργασίας και δράσης, η SEAJETS, ο Μάριος Ηλιόπουλος και ο Δήμος Αλοννήσου ένωσαν τις δυνάμεις τους για την υλοποίηση μιας σημαντικής υγειονομικής δράσης
Στιγμιότυπο από οφθαλμολογική εξέταση κατά τη διάρκεια της δράσης
Εθνικός Χάρτης Δεδομένων ESG: Μια καινοτόμα πρωτοβουλία για την βιωσιμότητα των ελληνικών επιχειρήσεων
Συγκεντρώνει, αναλύει και οπτικοποιεί έως σήμερα δεδομένα από 14.293 επιχειρήσεις από τις 13 περιφέρειες της χώρας καλύπτοντας 11 κλάδους οικονομικής δραστηριότητας
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ)
Δύο τροχαία με λεωφορεία και τραμ σε διάστημα 2 μηνών: Αίτια και ομοιότητες των συγκρούσεων σε Βούλα και Πειραιά με 77 τραυματίες
Οι δύο περιπτώσεις οδηγών ΜΜΜ που ένιωσαν αδιαθεσία μέσα σε διάστημα 2 μηνών, και προκάλεσαν τροχαία ατυχήματα και τραυματισμένους επιβάτες - Τι συνέβη στη σύγκρουση των 2 λεωφορείων και του λεωφορείου με τραμ
Σύγκρουση αστικού λεωφορείου του ΟΑΣΑ με συρμό του τράμ στον Πειραιά
3
Gov.gr : Νομικά πρόσωπα και πολίτες μπορούν να συνυπογράφουν έγγραφα μέσω μιας νέας υπηρεσίας
Η «Ψηφιακή βεβαίωση ή συνυπογραφή προτυποποιημένου ιδιωτικού εγγράφου» αποτελεί επέκταση των υπηρεσιών «Ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου» και «Ψηφιακή βεβαίωση ιδιωτικού συμφωνητικού»
Gov.gr : Νομικά πρόσωπα και πολίτες μπορούν να συνυπογράφουν έγγραφα μέσω μιας νέας υπηρεσίας