Ελλάδα

ΟΠΕΚΑ: Αυτές είναι οι δυνατότητες επικοινωνίας και ενημέρωσης του πολίτη – Ποιες υπηρεσίες εξυπηρετούνται

Ο ΟΠΕΚΑ (Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης) ανακοίνωσε μία σειρά από υπηρεσίες που διευκολύνουν την ενημέρωση των πολιτών και την επικοινωνία τους με τον Οργανισμό.

Γνώμονας του ΟΠΕΚΑ είναι – όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση – η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πολιτών. Οι δυνατότητες εξυπηρέτησης για τους πολίτες είναι οι ακόλουθες:

«Α) Ο πολίτης εξυπηρετείται με φυσική παρουσία στις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΑ, κατόπιν ραντεβού. Τα ραντεβού μπορούν να προγραμματιστούν, καλώντας στο τηλεφωνικό κέντρο του Οργανισμού, τηλ. 1555 ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας.

Tο κοινό εισέρχεται, κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:

α) πιστοποιητικού εμβολιασμού, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 9 ή

β) πιστοποιητικού νόσησης, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9 ή

γ) βεβαίωσης αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορονοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test), σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9 και

δ) με την επίδειξη δελτίου αστυνομικής ταυτότητας.

Ο εργαστηριακός έλεγχος με τη μέθοδο PCR για κορονοϊό COVID-19 πρέπει να έχει διενεργηθεί εντός των τελευταίων 72 ωρών και ο έλεγχος με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) πρέπει να έχει διενεργηθεί εντός 48 ωρών από την προσέλευση στις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΑ.

Β) Ο πολίτης ανά πάσα στιγμή μπορεί να αναζητήσει και να βρει όλες τις πληροφορίες που αφορούν στη χορήγηση επιδομάτων, αλλά και όλων των δικαιωμάτων που έχει στη διάθεσή του σε περίπτωση απόρριψης της αίτησής του, στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.opeka.gr), στο gov.gr, έχοντας παράλληλα και τη δυνατότητα συμπλήρωσης της φόρμας επικοινωνίας στην ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ.

Γ) Για οποιοδήποτε θέμα σχετικά με τα επιδόματα, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επικοινωνεί με το νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών, στο τηλ. 1555, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες τον χρόνο, με ελάχιστο χρόνο αναμονής.

Δ) Ο πολίτης μπορεί να ελέγχει την ορθότητα των στοιχείων του και να παρακολουθεί την πορεία της αίτησής του για τα επιδόματα για τα οποία έχει υποβάλει αίτηση, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Ε) Σε περίπτωση που κάποιος πολίτης αδυνατεί να χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο ή δεν έχει πρόσβαση σε αυτό μπορεί να απευθύνεται στα Κέντρα Κοινότητας του δήμου στον οποίον κατοικεί. Στα Κέντρα Κοινότητας μπορεί να αναζητήσει πληροφορίες για τα εξής επιδόματα: Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, επίδομα στέγασης, επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης ανασφάλιστων υπερηλίκων, επίδομα στεγαστικής συνδρομής, αναπηρικά προνοιακά επιδόματα και επίδομα γέννησης. Στα ίδια Κέντρα Κοινότητας μπορεί να υποβάλει το σύνολο των δικαιολογητικών που απαιτούνται για κάθε ένα από τα αιτούμενα επιδόματα και να πληροφορηθεί για την πορεία των αιτήσεών του.

Z) Όσον αφορά στις αιτήσεις οικονομικής ενίσχυσης ορεινών και μειονεκτικών περιοχών και στις παροχές του Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να εξυπηρετηθεί μόνον στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).

ΣΤ) Για τις υπηρεσίες πρωτοκόλλου, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν είτε να αποστείλουν σκαναρισμένα τα δικαιολογητικά, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στην ηλεκτρονική δ/νση protokollo@opeka.gr είτε ταχυδρομικά (Πατησίων 30, Τ.Κ. 10170, Αθήνα) είτε να τα καταθέσουν στο πρωτόκολλο του ΟΠΕΚΑ (Πατησίων 30, Τ.Κ. 10170, Αθήνα), ώρες λειτουργίες από τη Δευτέρα έως την Παρασκευή, από τις 08:00 έως τις 13:00».

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Οδηγός λεωφορείου στην Κοζάνη που μετέφερε εργαζόμενους της ΔΕΗ πέθανε από ανακοπή «πάνω στο τιμόνι» – Επιβάτης ακινητοποίησε το όχημα
Ένας από τους επιβαίνοντες αντιλήφθηκε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και φέρεται να έπιασε το τιμόνι πατώντας φρένο και ακινητοποιώντας το λεωφορείο
Το ακινητοποιημένο λεωφορείο στην Κοζάνη
Επεισοδιακή σύλληψη 49χρονου που πουλούσε ηρωίνη: Κατάπιε τα ναρκωτικά και κλώτσησε αστυνομικούς – Χειροπέδες και σε λιμενικό
Έκρυβε τα ναρκωτικά στη σέλα ή στη ρόδα της μηχανής του και την αποκαλούσε «μπλούζα» για να μην καρφωθεί - Καθημερινός πελάτης του ο λιμενικός
Περιπολικό
Μεγάλες καθυστερήσεις στην άνοδο του Κηφισού από τη σύγκρουση του φορτηγού με το αυτοκίνητο - Άνοιξαν ξανά οι λωρίδες κυκλοφορίας
Λάδια και μπάζα μπλόκαραν για 2 ώρες όλη την άνοδο, στο ύψος της Κηφισιάς - Συνεργεία του δήμου καθάρισαν τον δρόμο ενώ γερανός απομάκρυνε το φορτηγό
Κηφισός
Ανανεώθηκε πριν 2 ώρες
8