Ελλάδα

Πανελλήνιες: Πως να φτάσεις βήμα-βήμα στη σχολή και στον κλάδο που σε ενδιαφέρει

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2021: Πως μπορείς να φτάσεις βήμα-βήμα στη σχολή και στον κλάδο που σε ενδιαφέρει. Το newsit.gr σε συνεργασία με τα φροντιστήρια Διακρότημα θα παρουσιάζουν χρήσιμες συμβουλές για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2021, καθώς και τις απαντήσεις/λύσεις στα εξεταζόμενα μαθήματα. 

Μια από τις σημαντικότερες αποφάσεις που καλείται να πάρει σήμερα ένας μαθητής Λυκείου, είναι ο σχεδιασμός της σταδιοδρομίας του. Μια απόφαση η οποία έχει αρκετά στάδια αλλά και σημαντικές «τεχνικές» λεπτομέρειες που πρέπει να γνωρίζει ο κάθε ενδιαφερόμενος, ειδικά έπειτα και από τις φετινές αλλαγές, με την ελάχιστη βάση εισαγωγής, το διπλό μηχανογραφικό κ.λπ.

Ωστόσο, πολύ συχνά, οι μαθητές και υποψήφιοι των Πανελληνίων, θέτουν ως μοναδικό κριτήριο για την επιλογή σπουδών, τα μαθήματα που τους αρέσουν ή τα μόρια που συγκεντρώνουν στο τέλος των εξετάσεων. Βέβαια, εάν επιλέξουμε με βασικό ή μοναδικό κριτήριο τα μόρια μας, ελλοχεύει ο κίνδυνος να βρεθούμε σε μια σχολή και σε ένα κλάδο ο οποίος πρακτικά θα είναι πολύ μακριά από αυτό που πράγματι θα μου ταίριαζε.

Για να μπορέσουμε λοιπόν να σχεδιάσουμε βήμα βήμα την πορεία μας στο Λύκειο αλλά και το ακαδημαϊκό και επαγγελματικό μας μέλλον, υπάρχουν ορισμένες βασικές αρχές που παρατίθενται ακολούθως, κωδικοποιημένες, που θα πρέπει να εφαρμόσει ο κάθε ενδιαφερόμενος προκειμένου να «ξεκλειδώσει» έξυπνα  τις προοπτικές του. Αναλυτικά:

  1. Προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα μας. Με τη συνδρομή επιστημονικών εργαλείων (τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού) αλλα και με μια διαρκή προσωπική αναζήτηση, ψάχνουμε να ανακαλύψουμε στοιχεία της προσωπικότητας μας και χαρακτηριστικά προκειμένου να τα συνδυάσουμε με ένα πρόγραμμα σπουδών και να τα αξιοποιήσουμε μελλοντικά στην επιλογή ενός κλάδου.
  2. Διερευνούμε προσεκτικά τα τμήματα και τις επιστήμες που βρίσκονται στο πεδίο / τομέα που μας ενδιαφέρει. Δεν περιοριζόμαστε αποκλειστικα στο να ψάξουμε πληροφορίες για τα τμήματα που μας ενδιαφέρουν αλλά -με ιδιαίτερη προσοχή- αναζητούμε πληροφορίες για το πρόγραμμα σπουδών κάθε τμήματος, τα επαγγελματικά δικαιώματα, τα συνδεόμενα επαγγέλματα κ.λπ.
  3. Δεν επιλέγουμε με κριτήριο τα μόρια ενός τμήματος. Η αξία της κάθε σχολής δεν ταυτίζεται πάντα με τα απαιτούμενα μόρια εισαγωγής. Συχνά, θα βρούμε τμήματα και στα μεσαία στρώματα της βαθμολογίας τα οποία οδηγούν σε δυναμικούς κλάδους και ειδικότητες. Απο την άλλη, υφίστανται τμήματα με υψηλά μόρια εισαγωγής τα οποία σχετίζονται με κορεσμένες ειδικότητες.
  4. Μην ψάχνετε «έτοιμες συνταγές» και σχολές «διαμάντια». Τα εφόδια που προσφέρει το κάθε πρόγραμμα σπουδών σε πολύ μεγάλο βαθμό εξαρτώνται από τον κάθε φοιτητη. Κατά πόσο θα τα αξιοποιήσει, πως θα καλλιεργήσει τις δεξιότητες του, ποια στοχευμένη εξειδίκευση θα ακολουθήσει κ.ο.κ. Το ότι κάποιος κλάδος ή κάποιο επάγγελμα έχει θετικές προοπτικές είναι ένα σημαντικό στοιχείο αλλά προαπαιτούμενο για να καρπωθούμε αυτές τις θετικές προοπτικές είναι να μας ταιριάζει!
  5. Ανακαλύψτε το εύρος των επιλογών και των δυνατοτήτων που μπορει να σας προσφέρει μια σχολή ευρείας βάσης. Είναι πολύ λογικό στην ηλικία των 15-16 ετών να μην μπορώ να αντιληφθώ την πραγματικότητα πολλών κλάδων της αγοράς εργασίας και των επιστημών, Όπως είναι και εντελώς αναμενόμενο να μην έχω κατασταλάξει επακριβώς σε κάποια εξειδίκευση ή κάποιο συγκεκριμένο επάγγελμα. Σε αυτήν την περίπτωση μια γενική επιστήμη, όπως για παράδειγμα τα Μαθηματικά, είναι μια επιλογή και ένας στόχος που θα μου δώσει μια γενική βάση ώστε στην πορεία -εν τέλει- να αποφασίσω αν θα γίνω εκπαιδευτικός, στατιστικός, αναλογιστής ή οποιαδήποτε άλλη συνδεόμενη ειδικότητα με τον κλάδο.

Μη ξεχνάτε πως το μέλλον είναι απρόβλεπτο και σχεδιάζετε τη σταδιοδρομία σας εν μέσω της 4ηςβιομηχανικής επανάστασης! Πολλά πράγματα τα οποία σήμερα θεωρούνται μακρινά, πολύ σύντομα θα τα δούμε να μπαίνουν στην καθημερινότητα μας και φυσικα πολλοί κλάδοι επιστημών και της οικονομίας να διαφοροποιούνται. Αυτός είναι και ο λόγος που συχνά υπογραμμίζουμε ως εκπαιδευτικοι και ως σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού το εξής: Αν επιθυμείς να σχεδιάσεις με τον καλύτερο τρόπο τα επόμενα σου βήματα αρχικά να ανακαλύψεις, τα θέλω σου και στη μετέπειτα να εξετάσεις προσεκτικά όλες τις δυνατότητες που σου προσφέρονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σίγουρα, σε ένα από τα 400+ τμήματα που θα βρεις στο μηχανογραφικό σου, κάποιο θα σε οδηγήσει στον κλάδο που μελλοντικά θα σε βοηθήσει να κάνεις το επάγγελμα που σου ταιριάζει.

Σύνταξη –  επιμέλεια:

Θεόδωρος Καλαϊτζίδης, Πρόεδρος Ομίλου ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ – AFTER SCHOOL – Μαθηματικός

Δρ Ταουσάνης Χρήστος, Επιστημονικός Διευθυντής EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
«Δεν υπήρχε νομική δυνατότητα σύλληψης του 67χρονου» στην Αμφιλοχία λέει η αστυνομία «καρφώνοντας» την εισαγγελία
«Το προανακριτικό υλικό υποβλήθηκε άμεσα στην εισαγγελική Αρχή, ωστόσο η νέα εισαγγελική παραγγελία δεν περιελάμβανε εντολή κράτησης», υποστηρίζει η ΕΛ.ΑΣ. σε ανακοίνωσή της
Το σπίτι όπου έμενε ο 67χρονος με τον 95χρονο πατέρα του στο Χαλκιόπουλο Αμφιλοχίας 1
Νίκος Πλακιάς για Λουίς Ενρίκε: Η τοποθέτησή του απαντά στο «πώς στέκεσαι όταν χάνεις το παιδί σου»
Ο Νίκος Πλακιάς, ανέβασε στον προσωπικό του λογαριασμό όσα είπε ο Ισπανός, απαντώντας στο πώς ένας γονιός μπορεί να σταθεί ξανά στα πόδια του μετά την απώλεια του παιδιού του
Ο Νίκος Πλακιάς
Κάηκε ζωντανός και απανθρακώθηκε ο άνδρας μέσα στο αυτοκίνητό του στο Μετς - Το «μυστήριο» με το καμινέτο
Το μυστήριο περιπλέκει ένα καμινέτο που βρέθηκε μέσα στο κόκκινο τζιπ και ερευνάται αν ήταν αυτό που προκάλεσε τη φωτιά που έκαψε ζωντανό τον μεσήλικα ιδιοκτήτη του οχήματος
Καμένο τζιπ στο Μετς 8