Η απώλεια μεριδίων αγοράς από τις τηλεοπτικές πωλήσεις συνιστά πρόσθετο αγκάθι για τον κλάδο, οι εκπρόσωποι του οποίου παρακολουθούν με προσοχή και την εξέλιξη του φαινομένου των ενεχυροδανειστηρίων κι ανταλλακτηρίων χρυσού, που τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει μαζικά την εμφάνισή τους σε όλες τις μεγάλες πόλεις.
Απαντώντας σε ερωτήματα δημοσιογράφων, με την ευκαιρία συνέντευξης Τύπου για τις εκθέσεις “Ελλήνων Κόσμημα”, “Detrop Boutique” και “Artozyma”, ο πρώτος αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών και Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ) Αναστάσιος Κανακάρης σημείωσε ότι «ειδικά στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Μας σώζει λίγο ότι είμαστε λαός που κρατάει τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις, κάτι που σημαίνει ότι σε έναν γάμο ή μια γέννηση θα αγοράσουμε κάποιο κόσμημα, αλλά σίγουρα υπάρχει διαφορά στον τζίρο μας».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Όπως λέει, πάντως, ο προϋπολογισμός των καταναλωτών ακόμη και για τέτοιες αγορές κοσμημάτων έχει πέσει, με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί προϊόντα πιο ελαφριά ή “κούφια”, ώστε να μειωθεί το κόστος αγοράς τους και τα κοσμηματοπωλεία να ανταποκριθούν στις ανάγκες της εποχής.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει ζήτηση για το ελληνικό κόσμημα από ξένους τουρίστες λόγω της μοναδικότητάς του. «Οι ξένοι έρχονται και αγοράζουν ελληνικό κόσμημα, γιατί είναι κάτι μοναδικό που δεν θα το βρουν αλλού, αφού π.χ. έχει αρχαιοελληνικά μοτίβα. Βέβαια τα πάντα εξαρτώνται και από την οικονομική δυνατότητα των ξένων επισκεπτών που έχουμε», διευκρινίζει ο κ. Κανακάρης.
Ερωτηθείς για τις τηλεοπτικές πωλήσεις, τις χαρακτήρισε “αγκάθι”, επισημαίνοντας ότι δεν είναι δυνατόν ένα κόσμημα να βγαίνει προς πώληση με αρχική τιμή 800 ευρώ και τελικά να πωλείται στα 80. «Αυτά τα νούμερα δεν υπάρχουν, και πρέπει να κινούν κάποια υποψία στον καταναλωτή. Πάντα είναι καλύτερη η προσωπική σχέση [με τον κοσμηματοπώλη]», υποστήριξε
Κληθείς να σχολιάσει τον πολλαπλασιασμό των ανταλλακτηρίων και ενεχυροδανειστηρίων χρυσού, διευκρίνισε ότι αυτά δεν ανήκουν στον κλάδο των κοσμηματοπωλών και προσέθεσε ότι στην πρώτη μεγάλη άνθισή τους ο τότε πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ είχε κάνει πρόταση στο αρμόδιο υπουργείο για τον έλεγχό τους. Η πρόταση αυτή, όμως, δεν εισακούστηκε -όπως υποστήριξε-, με αποτέλεσμα «όποιος θέλει να ανοίγει». Σε σχέση με το πού καταλήγουν τα κοσμήματα που πωλούνται σε αυτά τα καταστήματα, σημείωσε ότι χρυσαφικά και πολύτιμα μέταλλα συχνά διατίθενται χωρίς παραστατικά ή εξάγονται με τον ίδιο τρόπο σε αγορές του εξωτερικού, όπως η ρωσική, η γερμανική και η τουρκική.