Site icon NewsIT
00:43 | 14.07.25

Αεροπορική τραγωδία Air India: Τι υποστηρίζει η Boeing για τους διακόπτες καυσίμου στα αεροπλάνα της

Air India

REUTERS / Adnan Abidi /Air India crash

Newsit Newsroom

Η Boeing αλλά και η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ λένε με απλά λόγια, ότι το «κλείδωμα» του διακόπτη καυσίμου στα αεροπλάνα της εταιρείας είναι ασφαλές

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) και η Boeing, υποστηρίζουν ότι το «κλείδωμα» του διακόπτη καυσίμου στα αεροπλάνα της Boeing είναι ασφαλές. Αυτό δημοσιεύει το Reuters επικαλούμενο σχετικό έγγραφο. Όλα αυτά, με αφορμή την πολύνεκρη αεροπορική τραγωδία με το Boeing της Air India, στην οποία έχασαν τη ζωή τους 260 άνθρωποι. 

Η τραγωδία με το αεροσκάφος της Air India και η προκαταρκτική έκθεση που δημοσιοποιήθηκε την Παρασκευή, προκάλεσαν ερωτήματα για τους διακόπτες διακοπής καυσίμου, καθώς η έκθεση έδειξε ότι οι διακόπτες που ελέγχουν τη ροή καυσίμου στους δύο κινητήρες του αεροσκάφους απενεργοποιήθηκαν… 

Η ειδοποίηση της FAA προς τις Αρχές Πολιτικής Αεροπορίας, την οποία επικαλείται το Reuters, αναφέρει: «Παρόλο που ο σχεδιασμός του διακόπτη ελέγχου καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας κλειδώματος, είναι παρόμοιος σε διάφορα μοντέλα αεροσκαφών Boeing, η FAA δεν θεωρεί ότι το ζήτημα αυτό αποτελεί ανασφαλή κατάσταση που θα δικαιολογούσε οδηγία αξιοπλοΐας σε οποιοδήποτε μοντέλο αεροσκάφους Boeing, συμπεριλαμβανομένου του μοντέλου 787».

Όταν της ζητήθηκε να σχολιάσει, η FAA δήλωσε ότι δεν έχει να προσθέσει κάτι πέραν της κοινοποίησης.
Η Boeing αναφέρθηκε επίσης στην ειδοποίηση της FAA που εστάλη στις αεροπορικές εταιρείες τις προηγούμενες ημέρες, η οποία ανέφερε ότι η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών δεν συνιστά καμία ενέργεια, όπως δήλωσαν δύο από τις πηγές με άμεση γνώση.

Όταν της ζητήθηκε σχόλιο, η Boeing παρέπεμψε τις ερωτήσεις του Reuters στην FAA.

Η προκαταρκτική έκθεση διερεύνησης της συντριβής από το Γραφείο Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB), αναφερόταν σε μια συμβουλή της FAA του 2018, η οποία συνιστούσε, αλλά δεν έδινε εντολή, στους χειριστές αρκετών μοντέλων Boeing, συμπεριλαμβανομένου του 787, να επιθεωρούν τη λειτουργία κλειδώματος των διακοπτών διακοπής καυσίμου για να διασφαλίσουν ότι δεν μπορεί να μετακινηθεί κατά λάθος.

Η έκθεση ανέφερε ότι η Air India είχε δηλώσει ότι δεν πραγματοποίησε τις προτεινόμενες από την FAA επιθεωρήσεις, καθώς η συμβουλευτική της FAA του 2018 δεν αποτελούσε εντολή. Η έκθεση σημείωσε ότι «όλες οι ισχύουσες οδηγίες αξιοπλοΐας και τα δελτία προειδοποιητικών υπηρεσιών τηρήθηκαν στο αεροσκάφος καθώς και στους κινητήρες».

Η ALPA India, η οποία εκπροσωπεί τους Ινδούς πιλότους στη Διεθνή Ομοσπονδία Συνδέσμων Πιλότων Αεροπορικών Γραμμών με έδρα το Μόντρεαλ, σε ανακοίνωσή της το Σάββατο απέρριψε το τεκμήριο του σφάλματος του πιλότου και ζήτησε σε μια «δίκαιη, βασισμένη στα γεγονότα έρευνα».

«Το σώμα των πιλότων πρέπει τώρα να γίνει μέρος της έρευνας, τουλάχιστον ως παρατηρητής», δήλωσε την Κυριακή στο Reuters ο πρόεδρος της ALPA India, Sam Thomas.

Η ALPA India, σε επιστολή που αναρτήθηκε στο X, δήλωσε ότι η έκθεση προκαταρκτικής έρευνας αναφέρεται στη συμβουλή της FAA του 2018 «σχετικά με τις πύλες του διακόπτη ελέγχου καυσίμων, η οποία υποδεικνύει πιθανή δυσλειτουργία του εξοπλισμού».

Τις τελευταίες στιγμές της πτήσης, ο ένας πιλότος ακούστηκε στον καταγραφέα φωνής του πιλοτηρίου να ρωτάει τον άλλον γιατί έκοψε τα καύσιμα. «Ο άλλος πιλότος απάντησε ότι δεν το έκανε», ανέφερε η έκθεση.

Ανέφερε ότι οι διακόπτες καυσίμων είχαν σχεδόν ταυτόχρονα γυρίσει από λειτουργία σε διακοπή αμέσως μετά την απογείωση. Η έκθεση δεν αναφέρει πώς οι διακόπτες θα μπορούσαν να έχουν αλλάξει κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Δύο Αμερικανοί εμπειρογνώμονες σε θέματα ασφάλειας δήλωσαν το Σάββατο ότι υποστήριξαν το αίτημα της ALPA India να είναι παρατηρητές στην έρευνα, αλλά δήλωσαν ότι η έκθεση έρευνας δεν υποδηλώνει προκατάληψη προς το σφάλμα του πιλότου

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version