Site icon NewsIT
08:40 | 17.07.25

Air India: «Γιατί έκλεισες τον διακόπτη;» – Ο ανατριχιαστικός διάλογος του συγκυβερνήτη με τον κυβερνήτη λίγο πριν συντριβεί το αεροπλάνο

Ο συγκυβερνήτης της μοιραίας πτήσης της Air India, Clive Kunder

Ο συγκυβερνήτης της μοιραίας πτήσης της Air India, Clive Kunder

Newsit Newsroom

Δημοσιεύματα θέλουν τον κυβερνήτη να υποφέρει από κατάθλιψη - Ο διακόπτης που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα

Νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως από την έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη για τη συντριβή του αεροπλάνου της Αir India με 260 νεκρούς στις 12 Ιουνίου με την ευθύνη να πέφτει στον κυβερνήτη.

Ηχογραφημένος διάλογος ανάμεσα στους δυο χειριστές του Boeing 787 της Air India το οποίο συνετρίβη τον περασμένο μήνα στην Αχμενταμπάντ, στην Ινδία, δείχνει ότι ο κυβερνήτης, ήταν αυτός που διέκοψε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα. Η αποκάλυψη έγινε από την εφημερίδα Wall Street Journal. 

Η αποκάλυψη της WSJ έρχεται λίγα 24ωρα μετά από δημοσιεύματα που θέλουν τον Σαμπαουάλ να υποφέρει από κατάθλιψη τα τελευταία χρόνια. «Είχε πάρει άδεια για ιατρικούς λόγους από το πτητικό έργο τα τελευταία 3-4 χρόνια» είπε Ινδός ειδικός σε θέματα ασφάλειας πτήσεων. Ο 56χρονος πιλότος είχε πάρει την αναρρωτική άδεια μετά τον θάνατο της μητέρας του, καθώς δεν ήταν σε καλή ψυχολογική κατάσταση.

Τι συνέβη τα κρίσιμα λεπτά στο πιλοτήριο

Σύμφωνα λοιπόν με την εφημερίδα, ο συγκυβερνήτης ο οποίος ήταν στο πηδάλιο του 787, ρώτησε τον πολύ έμπειρο κυβερνήτη γιατί γύρισε τους διακόπτες που ρύθμιζαν την τροφοδοσία των δυο κινητήρων στη θέση «διακοπή» (cutoff), δευτερόλεπτα αφού το αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων, που θα εκτελούσε πτήση προς το Λονδίνο, απογειώθηκε από τον διάδρομο. Ο κυβερνήτης αρνήθηκε πως το έκανε.

Όμως, σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας για το δυστύχημα, που έδωσε στη δημοσιότητα το Σάββατο (12/07/25) η ινδική υπηρεσία έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων (AAIB), ενώ το επιβατικό αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων είχε αναπτύξει ταχύτητα 180 κόμβων (333 χιλιομέτρων ανά ώρα) κι είχε μόλις απογειωθεί οι διακόπτες τροφοδοσίας των δυο κινητήρων γυρίστηκαν από τη θέση «λειτουργία» («run») στη θέση «διακοπή» («cutoff»), με διαφορά ενός δευτερολέπτου ο ένας από τον άλλο. Στο κείμενο δεν διευκρινίζεται από ποιον.

Οι κινητήρες αμέσως έχασαν κάθε ισχύ. Το προκαταρκτικό πόρισμα δεν απέδωσε ευθύνες για το δυστύχημα, ωστόσο ανέφερε πως όταν ο ένας από τους πιλότους ρώτησε τον άλλο γιατί σταμάτησε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα — ο άλλος του απάντησε πως δεν το είχε κάνει.

Συγκυβερνήτης ήταν ο Κλάιβ Κούντερ, 32 ετών, με πτητική εμπειρία 3.403 ωρών, ενώ κυβερνήτης ήταν ο Σουμίτ Σαμπαουάλ, 56 ετών, με πτητική εμπειρία 15.638 ωρών.

Το αεροπλάνο έχασε ύψος κι έπεσε πάνω σε κτίρια μέσα σε μισό λεπτό.

Στις εικόνες από κάμερες του συστήματος επιτήρησης του αεροδρομίου καταγράφηκε πως η μικρή, βοηθητική τουρμπίνα (η Ram Air Turbine, RAT), τέθηκε σε λειτουργία αμέσως μετά την απογείωση. Πρόκειται για μέρος του εφεδρικού συστήματος ισχύος (Auxiliary Power Unit, APU), σχεδιασμένου για την ηλεκτροδότηση καίριας σημασίας συστημάτων του αεροσκάφους σε περίπτωση διακοπής λειτουργίας των κινητήρων, ή όταν βρίσκεται στο έδαφος.

Στα συντρίμμια οι διακόπτες βρέθηκαν γυρισμένοι στη θέση «λειτουργία» (run)

Στα συντρίμμια που περισυνελέγησαν μετά το δυστύχημα, οι διακόπτες βρέθηκαν γυρισμένοι στη θέση «λειτουργία» (run). Τα δεδομένα από τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης υποδεικνύουν πως οι μηχανές πήραν ξανά μπροστά λίγο πριν από τη συντριβή, πλην όμως ήταν πλέον πολύ αργά για να αποτραπεί.

Σε εσωτερικό έγγραφό του τη Δευτέρα, ο διευθύνων σύμβουλος της Air India Κάμπελ Ουίλσον ανέφερε πως το πόρισμα δεν έδειξε κανένα πρόβλημα, μηχανικό ή συντήρησης, του Boeing 787, αντίθετα ανέφερε πως κάθε απαιτούμενη συντήρηση είχε γίνει.

Στο προκαταρκτικό πόρισμα της AAIB δεν διατυπώνεται καμιά σύσταση ασφαλείας, ούτε στη Boeing, ούτε στην κατασκευάστρια των κινητήρων GE. Ενημέρωση της ομοσπονδιακής υπηρεσίας πολιτικής υπηρεσίας των ΗΠΑ, της FAA, διαβεβαίωσε εξάλλου πως οι διακόπτες είναι απόλυτα ασφαλείς, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς, σε γνώση του οποίου περιήλθε το υπόμνημά της.

Συνολικά 241 άνθρωποι που επέβαιναν στο Boeing 787-8 Dreamliner της Air India σκοτώθηκαν –μόλις ένας επέζησε– όταν το αεροσκάφος συνετρίβη πάνω σε κτίρια σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο της Αχμενταμπάντ. Οι ινδικές αρχές ταυτοποίησαν επίσης 19 θύματα στο έδαφος.

Πάντως αξιωματούχοι των ΗΠΑ τους οποίους επικαλέστηκε η WSJ εκτίμησαν πως η διακοπή της τροφοδοσίας των κινητήρων με καύσιμα θα μπορούσε να είναι εσκεμμένη ενέργεια, κρίνοντας πως η έρευνα πρέπει πλέον να στραφεί σε εγκληματική ενέργεια.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version