Κορονοϊός: Έχει μεταλλαχθεί τουλάχιστον μια φορά! Πιο επιθετικό το ένα στέλεχος

Ο κορονοϊός είναι, ακόμα, ένας άγνωστος ιός. Και κάθε μέρα, ενώ οι νεκροί και τα κρούσματα παγκοσμίως αυξάνονται, έρχεται στο φως και μια νέα ανακάλυψη από τους επιστήμονες.

Συχνά, οι ανακαλύψεις είναι τουλάχιστον ανησυχητικές. Όπως αυτή που έκαναν Κινέζοι επιστήμονες, που ανακοίνωσαν ότι ο κορονοϊός που προκαλεί τη νόσο Covid-19, έχει δυο στελέχη το ένα είναι πιο επιθετικό από το άλλο. Αυτό, θεωρούν, πως υποδηλώνει ότι ο κορονοϊός έχει μεταλλαχθεί τουλάχιστον μια φορά. Θεωρούν μάλιστα δυνατό ένας άνθρωπος να μολυνθεί και από τα δύο στελέχη.

Click4more Flybe: Η πρώτη αεροπορική εταιρεία που σκότωσε ο κορονοϊός;

Οι Κινέζοι ερευνητές της Σχολής Επιστημών της Ζωής του Πανεπιστημίου του Πεκίνου και του Ινστιτούτου Παστέρ της Σαγκάης, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “National Science Review” της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών, σύμφωνα με τους Times του Λονδίνου και την Telegraph.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι μετά τη μετάδοση του νέου κοροναϊού από τα ζώα στους ανθρώπους, το αρχικό στέλεχος εξελίχθηκε σε ένα νέο τύπο και από τότε και τα δύο στελέχη μεταδίδονται στους ανθρώπους.

Το πιο επιθετικό στέλεχος (L) εξαπλώνεται ταχύτερα και ευθύνεται περίπου για το 70% των περιστατικών, ενώ το λιγότερο επιθετικό (S), που ευθύνεται για τις υπόλοιπες περιπτώσεις, φαίνεται να είναι το αρχικό στέλεχος. Το επιθετικό στέλεχος L βρέθηκε να επικρατεί στο ξέσπασμα της επιδημίας στη Γουχάν, αλλά στις αρχές Ιανουαρίου άρχισε να χάνει έδαφος και να γίνεται συχνότερο το ηπιότερο στέλεχος S.

Click4more Ο κορονοϊός γονάτισε την Βρετανία! Λουκέτο έβαλαν στα γραφεία τους Sony, Apple και Nike!

Αυτό μπορεί να οφείλεται εν μέρει στο ότι στην αρχή της εξάπλωσης της νόσου, οι ασθενείς τύπου L είχαν εντονότερα συμπτώματα και έσπευσαν πρώτοι στα νοσοκομεία, γι’ αυτό διαγνώσθηκαν συχνότερα. Οι ερευνητές θεωρούν επίσης πιθανό ότι τα δρακόντεια μέτρα των κινεζικών αρχών είχαν μεγαλύτερη επίπτωση στο επιθετικό στέλεχος L, με αποτέλεσμα το ηπιότερο στέλεχος S να κερδίσει έδαφος στην πορεία.

Κορονοϊός: Το διπλό πρόσωπό του

Λόγω του μικρού δείγματος των ασθενών (103), στους οποίους βάσισαν τις εκτιμήσεις τους, οι Κινέζοι επιστήμονες τόνισαν ότι τα ευρήματα τους είναι προκαταρκτικά και χρειάζονται επιβεβαίωση από μεγαλύτερη μελέτη, με συνδυασμό γενετικών, επιδημιολογικών και κλινικών δεδομένων.

Click4more Κορονοϊός: 31 νεκροί σε μια μέρα στην Κίνα! Κατάσταση έκτακτης ανάγκης στην Καλιφόρνια

Άλλοι επιστήμονες στη Βρετανία χαρακτήρισαν ενδιαφέροντα τα πρώτα αυτά ευρήματα, αλλά εξέφρασαν την επιφύλαξη τους για την εξαγωγή οριστικών συμπερασμάτων. Εφόσον όντως ο νέος κοροναϊός έχει διπλό «πρόσωπο», η ανάπτυξη ενός μελλοντικού εμβολίου -κάτι που πλέον αναμένεται από το 2021- θα είναι πιο δύσκολη.

Η βρετανική κυβέρνηση θεωρεί ως χειρότερο δυνατό σενάριο να μολυνθεί έως το 80% του πληθυσμού της χώρας (με σχετικά υψηλό αριθμό θανάτων μεταξύ των ηλικιωμένων) και οι επιστήμονες της χώρας προβλέπουν ότι το ξέσπασμα του ιού θα διαρκέσει τέσσερις έως έξι μήνες.

Ισόβια στην γυναίκα από το Νεπάλ που έπνιξε τα τρία παιδιά της «για να τα πάρει μαζί της στον ουρανό»