Οικονομία

Σόιμπλε: Θα ήθελα να παραμείνω υπουργός

Την επιθυμία του να συνεχίσει στο υπουργείο Οικονομικών εξέφρασε ο Σόιμπλε σε συνέντευξη στην Handelsblatt, που εκτιμάει πως "οι τράπεζες και όχι τα κράτη προκάλεσαν την κρίση".

Μπορεί τα ονόματα των υπουργών που θα στελεχώσουν τη νέα κυβέρνηση μεγάλου συνασπισμού στο Βερολίνο να θεωρούνται επτασφράγιστο μυστικό μέχρις ότου η κομματική βάση των Σοσιαλδημοκρατικών, σε εσωκομματικές εκλογές αποφανθεί για την προγραμματική συμφωνία, ωστόσο οι φήμες που κυκλοφορούν «δείχνουν» τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε να παραμένει στο πόστο του και την επόμενη τετραετία.

«Δεν ξέρω περισσότερα από σας»

Το επιβεβαιώνει εμμέσως πλην σαφώς και ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών σε συνέντευξη που παραχωρεί στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας Handelsblatt.
Ο 71ενός χρονών πολιτικός εκφράζει την προθυμία του να συνεχίσει στο ίδιο υπουργείο. «Αν η καγκελάριος Μέρκελ μου προσφέρει τη θέση, τότε δεν πρόκειται να την απορρίψω. Για μένα ήταν πολύ σημαντικό να περιμένω για να δω αν η βάση είναι υπέρ μιας σταθερής δημοσιονομικής πολιτικής. Κατά την άποψή μου αυτή η προϋπόθεση έχει εκπληρωθεί» δηλώνει στη συνέντευξη ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.

Τα ονόματα που θα αναλάβουν υπουργικά χαρτοφυλάκια θα δοθούν στη δημοσιότητα κατά τα μέσα Δεκεμβρίου. Ο Σόιμπλε αποκαλύπτει ότι συμβούλευσε το κόμμα του, το Χριστιανοδημοκρατικό, να κρατήσει το υπουργείο Οικονομικών ακόμη και σε περίπτωση συγκρότησης κυβέρνησης μεγάλου συνασπισμού και διαβεβαιώνει ότι δεν έχει πληροφορίες για το πώς και σε ποια κόμματα της νέας κυβέρνησης θα μοιραστούν τα υπουργεία. «Κάνετε λάθος, αν νομίζετε, ότι ξέρω περισσότερα από σας» σπεύδει να διευκρινίσει στην ίδια συνέντευξη.

«Δεν είναι ώρα για χαλάρωση στον τραπεζικό τομέα»

Στην ίδια συνέντευξη ο Σόιμπλε προειδοποίησε για τους κινδύνους σε περίπτωση χαλάρωσης των προσπαθειών να τεθούν κανόνες στον τραπεζικό τομέα. «Η δημιουργικότητα των τραπεζών για να ξεγλιστρήσουν από τους κανόνες συνεχίζει να είναι μεγάλη», είπε στην Handelsblatt.
«Βέβαια η αυστηροποίηση των κανόνων για τα ίδια κεφάλαια έχει συμβάλει στην σταθερότητα και οι τράπεζες θεωρούν ότι επαρκούν, αλλά εγώ όμως θα πω στα χρηματοπιστωτικά ινστιτούτα, ότι δεν ήταν τα κράτη που προκάλεσαν την κρίση, αλλά οι τράπεζες. Γι αυτό η ρύθμιση του τραπεζικού τομέα θα συνεχιστεί».

Ο Σόιμπλε εξέφρασε τον σκεπτικισμό του για την επίσπευση υιοθέτησης του φόρου χρηματοπιστωτικών συναλλαγών στην Ευρώπη. «Υποστηρίζουμε με όλες τις δυνάμεις μας το συγκεκριμένο φόρο, αλλά στην πραγματικότητα στο απώτερο μέλλον δεν θα αποφέρει το ποθούμενο ποσό. Τέλος, ο υπηρεσιακός υπουργός Οικονομικών εξέφρασε την αμφιβολία του για το εάν στο επόμενο Ecofin θα επιτευχθεί συμφωνία για τον κεντρικό πυλώνα της τραπεζικής ένωσης που είναι ο ενιαίος μηχανισμός εκκαθάρισης και εποπτείας των τραπεζών. «Ίσως χρειαστούν συνεδριάσεις και τη νύχτα, όμως επιθυμία μας είναι η εξεύρεση λύσης εντός της χρονιάς» δήλωσε ο Β. Σόιμπλε.

Διαβάστε επίσης:

Ρύθμιση ”ανάσα” για επιχειρήσεις με δάνεια

Ο οίκος Moody’s αναβάθμισε την προοπτική εξέλιξης της ισπανικής οικονομίας

Πηγή Deutsche Welle

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Μάριο Ντράγκι: Η αδράνεια δεν απειλεί μόνο την ανταγωνιστικότητά μας, αλλά και την κυριαρχία μας
Να «δράσουμε από κοινού και χρειαζόμαστε περισσότερη ταχύτητα», και ανάγκη για «μια διαφορετική πορεία που απαιτεί νέα ταχύτητα, κλίμακα και ένταση», επεσήμανε ο Ντράγκι
Μάριο Ντράγκι 2
ΤτΕ: Πρωτογενές πλεόνασμα 8,1 δισ. ευρώ εμφάνισε ο Κρατικός Προϋπολογισμός στο οκτάμηνο 2025
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ η αύξηση του πρωτογενούς πλεονάσματος κατά περίπου 65%, αντανακλά τόσο την αύξηση των φορολογικών εσόδων του τακτικού προϋπολογισμού στα 46,7 δισ. ευρώ έναντι 43,3 δισ. ευρώ πέρυσι
Η Τράπεζα της Ελλάδος 2
Η Ford περικόπτει επιπλέον 1.000 θέσεις εργασίας – Χαμηλή η ζήτηση για τα ηλεκτρικά μοντέλα της
Σύμφωνα με την ανακοίνωσή της Ford, λόγω της περιορισμένης ζήτησης των ηλεκτρικών οχημάτων της, προχωρά σε κατάργηση από τον Ιανουάριο της δεύτερης βάρδιας εργασίας στην γραμμή παραγωγής στην Κολωνία
Ford logo
Γιατί οι ΗΠΑ βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα ναυπηγικό «Περλ Χάρμπορ» από την Κίνα
Θα έπρεπε να κατασκευάζονται 2,3 έως 2,5 επιθετικά υποβρύχια ετησίως για να καλυφθούν οι ανάγκες των ΗΠΑ, αντ' αυτού, οι ΗΠΑ έχουν περιοριστεί στην κατασκευή 1,2 επιθετικών υποβρυχίων ετησίως
Σημαίες της Κίνας και των ΗΠΑ