Οικονομία

Αυτές είναι οι απώλειες που θα έχει η ΔΕΗ από την πώληση λιγνιτικών μονάδων

Έξι ποσοστιαίες μονάδες στην παραγωγή και δέκα στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας εκτιμά το Εργαστήριο Ενέργειας, Οικονομίας και Περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου ότι θα είναι οι απώλειες στα μερίδια αγοράς της ΔΕΗ από την πώληση των λιγνιτικών μονάδων της επιχείρησης, που προβλέπεται από τη συμφωνία της κυβέρνησης με τους εταίρους.

Συγκεκριμένα, όπως επεσήμανε ο καθηγητής Ενεργειακής Οικονομίας του ΕΜΠ, διευθυντής του Εργαστηρίου Ε3ΜLab και πρώην πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Παντελής Κάπρος, σε πρόσφατο συνέδριο του ΙΕΝΕ, οι αλλαγές στα μερίδια αγοράς της ΔΕΗ συνέπεια της πώλησης των μονάδων είναι σχετικά μικρές: στην περίπτωση που δεν πουληθούν οι μονάδες, το μερίδιο της ΔΕΗ στην παραγωγή που είναι εφέτος 56,4% θα πέσει το 2030 στο 45,5%, ενώ αν υλοποιηθεί η αποεπένδυση θα φθάσει στο 39,2%. Δηλαδή, το μερίδιο που χάνει η ΔΕΗ στην παραγωγή ενέργειας πουλώντας τις λιγνιτικές μονάδες κυμαίνεται στις 6 ποσοστιαίες μονάδες.

Αντίστοιχα, στο επίπεδο της προμήθειας, δηλαδή της πώλησης ενέργειας στους τελικούς καταναλωτές, το μερίδιο της ΔΕΗ από 84% εφέτος προβλέπεται να πέσει στο 70% αν δεν γίνει η πώληση και στο 60,2 % αν γίνει (μείωση 9,8 ποσοστιαίων μονάδων).

Σε κάθε περίπτωση πάντως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του εργαστηρίου, ο μνημονιακός στόχος να περιοριστεί κάτω από το 50% το μερίδιο της ΔΕΗ τόσο στην παραγωγή όσο και στην προμήθεια ως το τέλος του 2019, δεν επιτυγχάνεται ούτε μια δεκαετία αργότερα. Αντίστοιχη πρόβλεψη κάνει και η ΔΕΗ επισήμως, εκτιμώντας ότι ο στόχος του 50 % είναι όχι μόνο ανέφικτος αλλά και αχρείαστος.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τη συμφωνία που επιτεύχθηκε στο πλαίσιο της τρίτης αξιολόγησης, προς πώληση τίθενται οι μονάδες 3 και 4 της Μεγαλόπολης και ο ΑΗΣ Φλώρινας (υφιστάμενη μονάδα και η άδεια για κατασκευή δεύτερης) μαζί με τα λιγνιτωρυχεία που τις τροφοδοτούν. Η γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ είναι υπεύθυνη για την υλοποίηση του market test το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2018 και θα καθορίσει τις προδιαγραφές του διαγωνισμού (π.χ. αν θα αφορά το σύνολο των μονάδων ή ξεχωριστά κάθε σταθμό).

Θα ακολουθήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο η προκήρυξη του διαγωνισμού από τη ΔΕΗ ενώ παράλληλα θα τρέξει η διαδικασία αποτίμησης της αξίας των μονάδων που θα αποτελέσει το «κατώφλι» για το τίμημα που θα γίνει αποδεκτό.

Η ΔΕΗ επεξεργάζεται ήδη τα «σενάρια» των αλλαγών στην παραγωγική δομή, το μετασχηματισμό της και τη διείσδυση σε νέες αγορές τόσο γεωγραφικά (Τουρκία, Αλβανία κ.α.) όσο και θεματικά (φυσικό αέριο, ενεργειακές υπηρεσίες κ.α.) προκειμένου να αντισταθμιστούν οι απώλειες της αποεπένδυσης με στροφή σε πιο αποδοτικές επενδύσεις.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Οι περισσότερες περικοπές Οκτωβρίου εδώ και δύο δεκαετίες στις ΗΠΑ λόγω τεχνητής νοημοσύνης και περικοπών δαπανών
Οι αμερικανικές εταιρείες, ανακοίνωσαν 153.074 περικοπές θέσεων εργασίας τον περασμένο μήνα, σχεδόν τριπλάσιες σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και οφείλονται στους τομείς της τεχνολογίας και της αποθήκευσης
Xρηματοοικονομικά γραφήματα
Βρετανία: «Χιλιομετρικό φόρο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συζητά η κυβέρνηση για να αυξήσει τα κρατικά έσοδα
Σύμφωνα με την εφημερίδα Daily Telegraph, η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς, που θα παρουσιάσει τον προϋπολογισμό στις 26 Νοεμβρίου, εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβληθεί φόρος ύψους 3 πενών (3,5 λεπτά του ευρώ) για κάθε μίλι (1,6 χλμ.)
Ηλεκτρικά οχήματα
Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών δικτύων να συμβαδίσει με την επενδυτική έκρηξη της Τεχνητής Νοημοσύνης
Ο κ. Μανουσάκης ανέφερε ότι η επενδυτική έκρηξη των τελευταίων χρόνων στη βιομηχανία της Τεχνητής Νοημοσύνης, δημιουργεί την ανάγκη αξιοποίησης όλων των απαραίτητων δικτυακών υποδομών ώστε να εξυπηρετούνται οι πελάτες υψηλού φορτίου
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης
Πιερρακάκης: Κλειδί για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες
Η εικόνα αυτή αδικεί τη σημαντική πρόοδο των τελευταίων ετών, σημειώνοντας ότι η απερχόμενη διοίκηση παρέλαβε τα ΕΛΤΑ στην πέμπτη θέση της αγοράς ταχυμεταφορών και τα ανέβασε στη δεύτερη, είπε ο ΥΠΟΙΚ
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης
Παπασταύρου: Γιατί πήγαμε πρώτα σε Τέξας και Χιούστον για τις γεωτρήσεις
«Εδώ και δεκαετίες δεν το χουμε κάνει πράξη στους υδρογονάνθρακες, αλλά ο Κυριάκος Μητσοτάκης το κάνει. Σε δύο χρόνια θα ξέρουμε αν έχουμε εκμεταλλεύσιμα κοιτάσματα», υπογράμμισε ο κ. Παπασταύρου
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρος Παπασταύρου