Διεθνή

Δασμοί 25% στα αυτοκίνητα: Η Porsche και η Mercedes θα υποστούν τις μεγαλύτερες πληγές

«Χτύπημα» 3,7 δισ. δολαρίων προβλέπεται να υποστούν οι δύο γνωστές γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες από τους δασμούς Τραμπ

Τις μεγαλύτερες πληγές από όλες τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να υποστούν η Porsche και η Mercedes, αντιμετωπίζοντας πιθανό πλήγμα ύψους 3,4 δισ. ευρώ (3,7 δισ. δολαρίων) από τους δασμούς του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στα εισαγόμενα αυτοκίνητα.

Οι πρόσθετοι δασμοί 25% του Τραμπ, που θα εισπραχθούν από τις 3 Απριλίου, θα μπορούσαν να εξαλείψουν περίπου το ένα τέταρτο των προβλεπόμενων λειτουργικών κερδών της Porsche και της Mercedes για το 2026, σύμφωνα με την Bloomberg Intelligence. Για να αντισταθμίσουν τον αντίκτυπο, οι κατασκευαστές ενδέχεται να χρειαστεί να αυξήσουν τις τιμές ή να μεταφέρουν μεγαλύτερη παραγωγή στις ΗΠΑ.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν περισσότερο, καθώς στέλνουν περισσότερα οχήματα στις ΗΠΑ από οποιαδήποτε άλλη χώρα, συμπεριλαμβανομένων πολλών μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης με υψηλότερο περιθώριο κέρδους, όπως το σπορ αυτοκίνητο 911 της Porsche και το σεντάν S-Class της Mercedes.

Οι μετοχές της Porsche υποχώρησαν έως και 5% στη Φρανκφούρτη, με τη μετοχή της Mercedes να υποχωρεί έως και 5,2% και την BMW να σημειώνει πτώση 4,9%. Η Volkswagen, στην οποία ανήκουν, επίσης, η Audi και η Lamborghini, υποχώρησε έως και 4,3%, ενώ η Aston Martin Lagonda Global Holdings σημείωσε πτώση 8,9% στο Λονδίνο.

Η τελευταία κίνηση του Τραμπ είναι «ένα μοιραίο σημάδι για το ελεύθερο και βασισμένο σε κανόνες εμπόριο», δήλωσε η Γερμανική Ένωση της Αυτοκινητοβιομηχανίας VDA, προτρέποντας τις Βρυξέλλες να διαπραγματευτούν με την Ουάσινγκτον για μια συμφωνία. Πέρα από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας, οι εισφορές απειλούν, επίσης, να πλήξουν τους κατασκευαστές εξαρτημάτων, όπως η Robert Bosch και η Continental.

Οι περισσότερες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες λειτουργούν εργοστάσια στις ΗΠΑ, όπου παράγουν αυτοκίνητα τόσο για τους τοπικούς αγοραστές όσο και για εξαγωγές. Με την Ευρωπαϊκή Ένωση να ζυγίζει μια απάντηση, οποιαδήποτε κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου θα μπορούσε να βλάψει περαιτέρω μια βιομηχανία που ήδη παλεύει με την αύξηση του κόστους και τη συγκρατημένη ζήτηση.

Η Porsche, η οποία αγωνίζεται με μειωμένες πωλήσεις στην Κίνα, μπορεί να είναι περισσότερο εκτεθειμένη. Η κατασκευάστρια εταιρεία πολυτελών αυτοκινήτων αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία 15 χρόνια στις ΗΠΑ, αλλά οι αντιπρόσωποι της Porsche εκεί εξαρτώνται εξ ολοκλήρου από τις εισαγωγές, καθώς δεν υπάρχει εργοστάσιο εκεί.

«Οι δασμοί επιβαρύνουν σημαντικά τις εταιρείες και τις στενά συνυφασμένες παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού του κλάδου», δήλωσε η πρόεδρος του VDA, Χίλντεγκαρντ Μιούλερ. Η κίνηση αυτή έχει «αρνητικές συνέπειες για τους καταναλωτές, ιδίως στη Βόρεια Αμερική», κατέληξε η ίδια.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Διεθνή
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Διεθνή: Περισσότερα άρθρα
ΗΠΑ: Το αναμενόμενο πάγωμα των επιτοκίων αυξάνει το κόστος δανεισμού
Η κίνηση αυτή αντανακλά μια μετατόπιση στο κλίμα της αγοράς, με τα συμβόλαια ανταλλαγής επιτοκίων που συνδέονται με τη συνεδρίαση της Fed τον Δεκέμβριο να υποδηλώνουν πλέον περίπου ισόποσες πιθανότητες μείωσης των επιτοκίων
iStock
Η Γαλλική Εθνοσυνέλευση απορρίπτει προτάσεις για φόρο πλούτου για τον προϋπολογισμό
Η κυβέρνηση αντιτάχθηκε στις προτάσεις, λέγοντας ότι η Γαλλία δεν έχει ποτέ φορολογήσει επιχειρηματικά περιουσιακά στοιχεία και ότι τα μέτρα πιθανότατα θα καταργηθούν από το συνταγματικό δικαστήριο
Alexis Sciard
Serafin: Ανταγωνιστικότητα, ασφάλεια και άμυνα χωρίς υποχώρηση των ευρωπαϊκών πολιτικών – Οι προτάσεις της Κομισιόν
Ο κ. Serafin επισήμανε ότι ο μακροπρόθεσμος ευρωπαϊκός προϋπολογισμός δεν έχει να κάνει απλά με νούμερα, αλλά κυρίως και πρωτίστως με πολιτικές και στρατηγικές επιλογές, για το πού θέλουμε και πού πρέπει να επενδύσουμε μαζί
Σημαίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης