Οικονομία

Εγνατία Οδός: Στην τελική ευθεία για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης

Στην τελική ευθεία για να ολοκληρωθεί βαίνει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, εξέλιξη που θα βάλει στα ταμεία του κράτους περίπου 1,4 δια ευρώ και θα δώσει το έναυσμα για την αναβάθμιση ενός εξαιρετικά σημαντικού οδικού άξονα που για χρόνια έχει μείνει χωρίς ουσιαστική συντήρηση.

Όπως έγινε γνωστό, προ ημερών το Ελεγκτικό Συνέδριο (Ε.Σ.) ενέκρινε τη σύμβαση και το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία, τουλάχιστον σε ότι αφορά στην υπογραφή της σύμβασης. Ορόσημο που είχε τοποθετηθεί από στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλά και την Κομισιόν εντός του α’ τριμήνου 2024, αν και πάντα αυτά τα χρονοδιαγράμματα είναι σχετικά σε πολύπλοκους διαγωνισμούς όπως ο συγκεκριμένος.

Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (75%) και Egis (25%) εχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την 35ετη παραχώρηση της Εγνατία Οδού, του μεγαλύτερου σε μήκος αυτοκινητόδρομου της χώρας (σχεδόν 670 χλμ., αλλά με τους κάθετους άξονες ξεπερνά συνολικά τα 900 χλμ.).

Η ολοκλήρωση της έγκρισης από το Ελεγκτικό Συνέδριο είναι ένα σημαντικό βήμα όμως πρέπει ακόμα να γίνουν αρκετά για να δούμε την ολοκλήρωση της παραχώρησης του οδικού άξονα. Πχ δεν έχει γίνει γνωστή κάποια απόφαση του υπουργείου Υποδομών με την οποία να ανοίγει ο δρόμος για την αύξηση των διοδίων στην Εγνατία Οδό, όπως προβλέπει η σύμβαση του διαγωνισμού, και είναι ένας βασικός παράγοντας που έχει καθυστερήσει την ολοκλήρωση του. Ένα από τα βήματα που πρέπει να γίνουν είναι να εκδοθεί η ΚΥΑ από τα υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών της πρώτης αύξησης της τιμής των διοδίων από 3 λεπτά που είναι σήμερα σε 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Επίσης, θα πρέπει να ολοκληρωθεί η αδειοδότηση των σηράγγων και σειρά άλλων προαπαιτούμενων εκ μερους του ελληνικού Δημοσίου.

Σε κάθε περίπτωση όμως, το Ε.Σ. έδωσε το «πράσινο φως» ολοκληρώνοντας τον προσυμβατικό έλεγχο και με το «κλείσιμο» των άλλων εκκρεμοτήτων θα ανοίξει ο δρόμος για την υπογραφή της σύμβασης ύψους 1,35 δις ευρώ (τόσα προβλέπονται στον προϋπολογισμό του 2024 ως κρατικά έσοδα από το asset). Βέβαια, η σύμβαση θα πρέπει πρώτα να κυρωθεί από τη Βουλή και μετά να γίνει το οικονομικό κλείσιμο, διεργασίες που προφανώς θα χρειαστούν τον χρόνο τους και ίσως να φτάσουμε σε επόμενα τρίμηνα του 2024.

Στο νέο σχήμα θα περάσουν η Εγνατία Οδός, δηλαδή ο οδικός άξονας Ηγουμενίτσα-Θεσσαλονίκη-Κήποι Έβρου αλλά και τρεις κάθετοι άξονες: Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή. Στο πλαίσιο της σύμβασης θα υλοποιηθούν και σημαντικές κατασκευαστικές εργασίες αναβάθμισης – συντήρησης εκατοντάδων εκατ. ευρώ (από την ΤΕΡΝΑ) κ.α.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Μερτς κατά των δασμών και του προστατευτισμού – Ζητά πιο ευέλικτη πορεία στην αποχώρηση από τους θερμικούς κινητήρες
«Το ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο σημαίνει και ένα κομμάτι ελευθερίας και αυτό θα εξακολουθήσει να ισχύει για πολλούς ανθρώπους στη Γερμανία», δήλωσε ο Μερτς
O Φρίντριχ Μερτς
Ουκρανία: Επίσημο αίτημα στο ΔΝΤ για νέο δανειακό πρόγραμμα από το Κίεβο
Η Ουκρανία δαπανά περίπου το 60% του συνολικού προϋπολογισμού της για να χρηματοδοτήσει την πολεμική προσπάθεια και βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην οικονομική υποστήριξη των δυτικών της συμμάχων
National flag of Ukraine waving outside on a wing facing the bright sky and the Sun
Στροφή της Ουγγαρίας – Δεκαετής συμφωνία φυσικού αερίου με Shell καθώς η ΕΕ απομακρύνεται από τη Ρωσία
Η συμφωνία αφορά 2 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου που θα παραδοθούν σε διάστημα μιας δεκαετίας, αρχής γενομένης από το 2026, δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών Πέτερ Σιγιάρτο
REUTERS
Πιερρακάκης: «Η περιφέρεια είναι στον πυρήνα της κυβερνητικής στρατηγικής»
Ο Υπουργός σημείωσε ότι η κυβέρνηση προχωρά σε συγκεκριμένα κίνητρα προς αυτή την κατεύθυνση, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ σε βάθος διετίας σε 12.700 οικισμούς έως 1.500 κατοίκους
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης 1