Οικονομία

ΕΛΠΕ: Η επένδυση στην Ελευσίνα αυξάνει τις εξαγωγές και προστατεύει το περιβάλλον

Αλλαξαν επίπεδο τα ΕΛΠΕ με τον εκσυγχρονισμό του διυλιστηρίου της Ελευσίνας. Ο όμιλος χάρη στις επενδύσεις 1,4 δισ. ευρώ πέτυχε πολλαπλά οφέλη για τον ίδιο, αλλά και την εθνική οικονομία, αφού οι εξαγωγές του έκαναν μεγάλο άλμα.

Ειδικότερα, δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του διυλιστηρίου αυξήθηκε η παραγωγική ικανότητα με αποτέλεσμα να υπερδιπλασιαστούν οι εξαγωγές.

Πιο συγκεκριμένα τα ΕΛΠΕ από τα 2.378.000 μετρικούς τόννους που εξήγαγαν το 2011, έφτασαν το 2013 στους 5.519.000 μετρικούς τόννους από τους οποίους το 52% αντιστοιχεί σε ντίζελ.

Μάλιστα η φρενήρης πορεία των εξαγωγών διατηρήθηκε σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία και κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014.

Αλλά εκτός του εξαγωγικού επιτεύγματος, η επένδυση ήταν ωφέλιμη και αποδοτική και σε ένα άλλο κρίσιμο και ευαίσθητο τομέα, εκείνο του περιβάλλοντος αφού συνέβαλε αποφασιστικά στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων του διυλιστηρίου.

Μάλιστα για τον προστασία του περιβάλλοντος το ύψος της επένδυσης έφτασε σε πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα στον τομέα αυτό, στα 300 εκατομμύρια ευρώ.

Για παράδειγμα οι εκπομπές αερίων και τα απόβλητα όπως διοξείδιο του θείου, οξείδια του αζώτου, σωματίδια και υγρά έχουν μειωθεί έως και 84%, σε σύγκριση με την πριν τον εκσυγχρονισμό περίοδο.

Αλλα δύο ατού του εκσυγχρονισμένου διυλιστηρίου είναι η ποιότητα των παραγόμενων προϊόντων, καθώς και ο παραγωγικός προσανατολισμός στην αγορά της Μεσογείου.

Σύμφωνα με τις πλέον έγκυρες αναλύσεις της αγοράς, στις Μεσογειακές χώρες θα αυξάνει η ζήτηση πετρελαίου ντίζελ για αυτοκίνηση, με ρυθμό που δεν θα καλύπτεται από την παραγωγή των νέων μονάδων διύλισης. Έτσι στην περίπτωση που το διυλιστήριο Ελευσίνας δεν εκσυγχρονίζονταν, θα κατέληγε νομοτελειακά σε διακοπή της λειτουργίας του, με απώλεια θέσεων εργασίας, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής του, ήταν μαζούτ, χαμηλής εμπορικής αξίας.

Το πρώτο εξάμηνο 2014, η επίδοση του διυλιστηρίου Ελευσίνας ήταν θετική, παρά το προσωρινό σταμάτημα για απαραίτητες εργασίες συντήρησης και βελτίωσης το Μάρτιο και τον Απρίλιο. Μετά την ασφαλή και επιτυχή ολοκλήρωσή τους, το διυλιστήριο επανήλθε σε πλήρη λειτουργία με υψηλή δυναμικότητα και βελτιωμένες επιδόσεις.

Η παραγωγή του έφτασε τους 1,7 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, με το βαθμό απασχόλησης να φτάνει το στο 78%. Το σημαντικό είναι ότι οι κύριες μονάδες μετατροπής, λειτούργησαν σε επίπεδα που προσέγγισαν ή ξεπέρασαν τον αρχικό σχεδιασμό και τις προδιαγραφές τους, οδηγώντας σε καλύτερη απόδοση έναντι των ενδεικτικών περιθωρίων.

Από τα καταγεγραμμένα στοιχεία παρακολούθησης των μονάδων, προκύπτει ότι η Μονάδα Απόσταξης Κενού δυναμικότητας 45.300 βαρελιών την ημέρα (U-31) λειτουργεί στο 110% του σχεδιαστικού ρυθμού τροφοδοσίας. Η Μονάδα Υδρογονοδιάσπασης δυναμικότητας 39.000 βαρελιών την ημέρα (U-34) λειτουργεί στο 120%, ενώ η Μονάδα Παραγωγής Υδρογόνου δυναμικότητας 120.500 κυβικών μέτρων την ημέρα ( U-33) υπερκαλύπτει τις ανάγκες του Διυλιστηρίου λειτουργώντας με την οικονομικότερη τροφοδοσία.

Η μονάδα Θερμικής Πυρόλυσης (Flexicoking Unit) που θεωρείται ως η πιο δύσκολη και πολύπλοκη μονάδα είναι μόλις η 6η που λειτουργεί παγκοσμίως, ενώ στην Ευρώπη υπάρχει μόνο άλλη μία. Με δυναμικότητα 20.000 βαρελιών την ημέρα, μετατρέπει σε λευκά προϊόντα, δηλαδή υγραέρια, νάφθα και γκαζόιλ, το υπόλειμμα της μονάδας απόσταξης κενού, που είναι κυρίως πίσσα.

Το στερεό υπόλειμμα της διαδικασίας αυτής που είναι το κώκ, η ίδια μονάδα το μετατρέπει σε καθαρό αέριο καύσιμο, με το οποίο το διυλιστήριο καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειακών του αναγκών. Η συμβολή του Flexicoking στις περιβαλλοντικές επιδόσεις του διυλιστηρίου Ελευσίνας είναι τεράστια, καθώς διαφορετικά οι ενεργειακές του ανάγκες θα καλύπτονταν με υγρά καύσιμα οπότε θα αυξάνονταν οι συνολικές εκπομπές σε αέρια.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Συνάντηση του Υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου με τον Μάριο Ντράγκι
Σε ανάρτησή του στα social media, ο Υπουργός Ανάπτυξης αναφέρει πως «στο περιθώριο του 29ου Annual Government Roundtable που διοργανώνει ο Economist είχα τη δυνατότητα μιας ουσιαστικής συζήτησης με τον πρόεδρο Ντράγκι.
Ο Τάκης Θεοδωρικάκος με τον Μάριο Ντράγκι
Tesla: Μείωση 6,62% καταγράφει η μετοχή τoυ εταιρικού κολοσσού του Μασκ μετά τη νέα κόντρα του με τον Τραμπ
O μακροχρόνιος υπαρχηγός του Musk εγκατέλειψε την κατασκευάστρια εταιρεία EV τον περασμένο μήνα, το τελευταίο υψηλόβαθμο στέλεχος που αποχωρεί σε μια δύσκολη περίοδο για την Tesla
TESLA LOGO