Μακρο-οικονομία

Σούπερ μάρκετ: Ισχυρή ανοδική πορεία για το 2025 με πρωτοπόρα τα τρόφιμα – ποτά

Οι κατηγορίες που ξεχώρισαν για την ταχύτερη ανάπτυξη περιλαμβάνουν τα αντιηλιακά (+28,9%), τα έτοιμα γεύματα (+22,4%)

Ανοδική παραμένει η πορεία των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, με θετικές επιδόσεις τόσο σε αξία όσο και σε όγκο πωλήσεων για το διάστημα από τις αρχές του έτους έως και τις 11 Μαΐου 2025. 

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ, τα οποία αποτυπώνουν πλέον μια καθαρή εικόνα της αγοράς -απαλλαγμένη από εποχικές επιρροές, όπως το Πάσχα και άλλες αργίες- τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) κατέγραψαν αύξηση 6,7% σε αξία και 5,2% σε όγκο πωλήσεων συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Συγκεκριμένα, τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα κατέγραψαν αύξηση 6,7% σε αξία και 5,2% σε όγκο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, επιβεβαιώνοντας την ανθεκτικότητα και την προσαρμοστικότητα του κλάδου σε ένα περιβάλλον που παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, αλλά και ευαίσθητο στα επίπεδα των τιμών.

Τα τρόφιμα και ποτά αποτέλεσαν τον βασικό μοχλό ανάπτυξης, με αύξηση 7,8% σε αξία και 5,3% σε όγκο. Τα φρέσκα και χύμα προϊόντα, που περιλαμβάνουν κρέας, ψάρια, λαχανικά κτλ., σημείωσαν την μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο, με +11% σε αξία. Παράλληλα, τα προϊόντα Bazaar, που περιλαμβάνουν μη τρόφιμα όπως ρούχα, παιχνίδια και ηλεκτρικές συσκευές, κατέγραψαν ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 10,8%.

Αξιοσημείωτη είναι και η ενίσχυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 12,9% σε αξία, με το μερίδιό τους να φτάνει το 3,3% επί του συνόλου των πωλήσεων. Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη διείσδυση στο online κανάλι περιλαμβάνουν παιδικά-βρεφικά προϊόντα, καθαριστικά, εμφιαλωμένο νερό και τυριά, επιβεβαιώνοντας τη στροφή των καταναλωτών, ειδικά για κάποιες κατηγορίες, προς την ευκολία και την ταχύτητα των ψηφιακών αγορών.

Σε επίπεδο καταστημάτων, όλοι οι τύποι εμφάνισαν θετική πορεία, με τα Hypermarkets να καταγράφουν αύξηση 9,1%, ενώ οι Superettes (καταστήματα μεταξύ 100 – 400 τ.μ.) παρουσιάζουν ακόμη πιο έντονη θετική τάση στο +10,6%.

Η γεωγραφική ανάλυση δείχνει ότι η ανάπτυξη είναι ευρέως διασκορπισμένη, με την Κρήτη (+9,6%) και τα νησιά (+11,5%) να ξεχωρίζουν για τις υψηλότερες αυξήσεις, ενώ η Αττική, η οποία συγκεντρώνει το 43% της αξίας της κατανάλωσης, παρουσιάζει την πιο μετριοπαθή τάση στο +6,8%.

Η εικόνα των ιδιωτικών ετικετών παραμένει σταθερή, με μερίδιο 24,4% στο σύνολο των FMCGs, ενώ αξιοσημείωτη είναι η μείωση στην ένταση των προωθητικών ενεργειών για τα επώνυμα προϊόντα, ιδιαίτερα στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και φροντίδας (73% από 86,1%) αλλά και στα τρόφιμα και ποτά (33,8% από 41,9%), καταδεικνύοντας ότι οι κυβερνητικές ρυθμίσεις μέσω του κώδικα δεοντολογίας είχαν σημαντική επίδραση στην στρατηγική των προμηθευτών όσον αφορά στα προωθητικά, σύμφωνα με την NielsenIQ.

Τέλος, οι κατηγορίες που ξεχώρισαν για την ταχύτερη ανάπτυξη περιλαμβάνουν τα αντηλιακά (+28,9%), τα έτοιμα γεύματα (+22,4%) και τις σοκολάτες (+19,4%), ενώ πτωτική πορεία σημειώθηκε σε προϊόντα όπως τα απολυμαντικά χεριών (-14,8%), τα εντομοκτόνα (-13,5%) και τα ελαιόλαδα (-9,7%).

Σύμφωνα με την NielsenIQ, η τάση αυτή οφείλεται, κατά περίπτωση, στην αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, στις διαφορετικές καταναλωτικές συνήθειες που αναδύονται, αλλά και στις καιρικές συνθήκες που επικράτησαν σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2024.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Μακρο-οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Μακρο-οικονομία: Περισσότερα άρθρα