Οικονομία

Φυσικό αέριο: «Παραθυράκι» της Κομισιόν για τις πληρωμές στην Gazprom

Η Κομισιόν έδωσε διευκρινίσεις για το πως οι εταιρείες της ΕΕ μπορούν να πληρώνουν για το ρωσικό φυσικό αέριο χωρίς να παραβιάζουν τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας.

Τον περασμένο μήνα η Επιτροπή είπε στις χώρες ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες θα μπορούν να πληρώνουν για το ρωσικό φυσικό αέριο, αλλά μόνο αν ακολουθούν ορισμένους όρους, αφού η Ρωσία ζήτησε από τους ξένους αγοραστές να αρχίσουν να πληρώνουν για το αέριο σε ρούβλια διότι διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος να χάσουν τις προμήθειές τους.

Στην επικαιροποιημένη οδηγία, την οποία γνωστοποίησε την Παρασκευή στις χώρες της ΕΕ, η Επιτροπή επιβεβαίωσε την προηγούμενη οδηγία της σύμφωνα με την οποία οι κυρώσεις της ΕΕ δεν εμποδίζουν τις εταιρείες να ανοίξουν λογαριασμό σε μια προκαθορισμένη τράπεζα.

Οι εταιρείες μπορούν να πληρώνουν για το ρωσικό αέριο – εφόσον πληρώνουν στο νόμισμα που έχει συμφωνηθεί στα υφιστάμενα συμβόλαιά τους – και κηρύσσουν ολοκληρωμένη τη συναλλαγή όταν καταβληθεί το νόμισμα αυτό, ακόμα κι αν μετρατραπεί μετά σε ρούβλι για να πάει στην Ρωσία.

Σχεδόν όλα τα συμβόλαια προμήθειας που έχουν συνάψει εταιρείες της ΕΕ με τη γιγάντια ρωσική εταιρεία αερίου Gazprom είναι σε ευρώ ή σε δολάρια.

«Παραθυράκι» για να δοθούν λύσεις

Η Ρωσία σταμάτησε την προμήθεια αερίου στην Πολωνία και τη Βουλγαρία τον περασμένο μήνα επειδή οι δύο χώρες αρνήθηκαν να συμμορφωθούν με την απαίτησή της για πληρωμή σε ρούβλια. Κυβερνήσεις της ΕΕ και μεγάλοι εισαγωγείς ζήτησαν περισσότερη σαφήνεια από τις Βρυξέλλες για το αν μπορούν να εξακολουθήσουν να αγοράζουν αέριο, το οποίο ζεσταίνει σπίτια, παράγει ηλεκτρισμό και τροφοδοτεί εργοστάσια σε όλη την Ευρώπη.

Οι εταιρείες θα πρέπει να κάνουν μια «σαφή δήλωση» που να λέει πως, όταν πληρώνουν σε ευρώ ή δολάρια, θεωρούν πως έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις τους βάσει των υφιστάμενων συμβολαίων, αναφέρεται στην οδηγία.

Θα πρέπει να είναι κατανοητό ότι «τέτοιες πληρωμές στο νόμισμα αυτό απαλλάσσουν οριστικά την επιχείρηση από τις υποχρεώσεις πληρωμής βάσει αυτών των συμβολαίων, χωρίς οποιαδήποτε περαιτέρω ενέργεια από την πλευρά τους όσον αφορά την πληρωμή», προστίθεται.

Ολοκληρώνοντας τις υποχρεώσεις της μόλις καταθέσει τα ευρώ ή τα δολάρια, μια εταιρεία μπορεί να αποφύγει να εμπλακεί σε συναλλαγές με τη ρωσική κεντρική τράπεζα, στην οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις και η οποία θα μπορούσε να εμπλακεί στη μετατροπή των ευρώ σε ρούβλια.

Στο διάταγμα του προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν αναφέρεται πως μια συναλλαγή θα θεωρείται ολοκληρωμένη μόνο μετά τη μετατροπή του ξένου συναλλάγματος σε ρούβλια.

«Η θεμελιώδης θέση μας παραμένει αναλλοίωτη. Η διαδικασία της πληρωμής, που προβλέπεται από το ρωσικό Διάταγμα της 31ης Μαρτίου, θα παραβίαζε τις κυρώσεις της ΕΕ, όμως υπάρχουν επιλογές διαθέσιμες ώστε οι εταιρείες της ΕΕ να συνεχίσουν να πληρώνουν σε ευρώ ή σε δολάρια όπως προβλέπεται από τα συμφωνηθέντα συμβόλαια», δήλωσε εκπρόσωπος της Κομισιόν.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Οι περισσότερες περικοπές Οκτωβρίου εδώ και δύο δεκαετίες στις ΗΠΑ λόγω τεχνητής νοημοσύνης και περικοπών δαπανών
Οι αμερικανικές εταιρείες, ανακοίνωσαν 153.074 περικοπές θέσεων εργασίας τον περασμένο μήνα, σχεδόν τριπλάσιες σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και οφείλονται στους τομείς της τεχνολογίας και της αποθήκευσης
Xρηματοοικονομικά γραφήματα
Βρετανία: «Χιλιομετρικό φόρο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συζητά η κυβέρνηση για να αυξήσει τα κρατικά έσοδα
Σύμφωνα με την εφημερίδα Daily Telegraph, η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς, που θα παρουσιάσει τον προϋπολογισμό στις 26 Νοεμβρίου, εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβληθεί φόρος ύψους 3 πενών (3,5 λεπτά του ευρώ) για κάθε μίλι (1,6 χλμ.)
Ηλεκτρικά οχήματα
Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών δικτύων να συμβαδίσει με την επενδυτική έκρηξη της Τεχνητής Νοημοσύνης
Ο κ. Μανουσάκης ανέφερε ότι η επενδυτική έκρηξη των τελευταίων χρόνων στη βιομηχανία της Τεχνητής Νοημοσύνης, δημιουργεί την ανάγκη αξιοποίησης όλων των απαραίτητων δικτυακών υποδομών ώστε να εξυπηρετούνται οι πελάτες υψηλού φορτίου
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης
Πιερρακάκης: Κλειδί για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες
Η εικόνα αυτή αδικεί τη σημαντική πρόοδο των τελευταίων ετών, σημειώνοντας ότι η απερχόμενη διοίκηση παρέλαβε τα ΕΛΤΑ στην πέμπτη θέση της αγοράς ταχυμεταφορών και τα ανέβασε στη δεύτερη, είπε ο ΥΠΟΙΚ
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης