Επιχειρήσεις

BSH Οικιακές Συσκευές: Η διατήρηση της ηγετικής θέσης στις μεγάλες οικιακές συσκευές – Οι προοπτικές για το 2025

Σε ποιες κατηγορίες προϊόντων δίνει προτεραιότητα ο γερμανικός όμιλος το 2025

Στα 175 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών (τζίρος) της BSH Οικιακές Συσκευές στην ελληνική αγορά το 2024, παρουσιάζοντας μείωση 8,3% συγκριτικά με το 2023, αλλά διατηρώντας την ηγετική της θέση στην αγορά των μεγάλων οικιακών συσκευών, όπως δήλωσε χθες (29.4.2025) ο CEO της εταιρείας, Γιάννης Γρατσώνης, σε δημοσιογραφική ενημέρωση.

Ειδικότερα, η BSH Οικιακές Συσκευές εμφάνισε θετικά αποτελέσματα στις περισσότερες κατηγορίες των μεγάλων οικιακών συσκευών, όπως η πλύση πιάτων (+11%), η φροντίδα ρούχων (+8%), τα καταναλωτικά προϊόντα, όπως σκούπες και μικρές συσκευές κουζίνας (+7%), και το μαγείρεμα (+3%), ενώ η μόνη κατηγορία που κατέγραψε απώλειες ήταν αυτή της της ψύξης (-38%), κάτι που αναμενόταν.

«Στην Ελλάδα και στην Κύπρο πήγαμε εξαιρετικά -το 2024 ήταν καλή χρονιά. Βλέπουμε βέβαια μία πτώση, η οποία ήταν αναμενόμενη -όλοι θυμάστε το πρόγραμμα “Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή”, το οποίο έδωσε μία ώθηση στην αγορά το 2022 και το 2023 και σε εμάς φυσικά. Άρα το 2024 υπήρξε μία μικρή πτώση φαινομενικά στους αριθμούς, αλλά αν απομονώσουμε την επίδραση από το πρόγραμμα ουσιαστικά είχαμε αύξηση των πωλήσεων», τόνισε ο CFO της BSH, Γιώργος Φενδάκης, κατά την διάρκεια της ενημέρωσης.

Στην ελληνική αγορά, ο γερμανικός όμιλος έχει το μεγαλύτερο μερίδιο (περίπου 32%) σε αξία στις μεγάλες οικιακές συσκευές συνολικά, ενώ στις μικρές συσκευές είναι στο 19%. Ηγετική θέση κατέχει, επίσης, στις σκούπες με μερίδιο που φθάνει το 25%, εάν εξαιρέσεις τις ρομποτικές που δεν διαθέτει παρουσία ακόμη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο συνολικός τζίρος της εταιρείας στην παγκόσμια αγορά ανήλθε σε 15,3 δισ. ευρώ το 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 7,5%. Η αύξηση αυτή προήλθε κατά κύριο λόγο από την βόρεια Αμερική (με άνοδο 2,8%, κυρίως από τις ΗΠΑ), το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία, την Αυστρία και την Γερμανία, ενώ στην Ευρώπη παρατηρήθηκε μία ήπια υποχώρηση κατά 2%, όπως και στην Κίνα. Σημαντική άνοδος (13,7%) καταγράφηκε και στις αναδυόμενες αγορές, όπως η Μέση Ανατολή, η Ινδία, η Τουρκία και η Αφρική, σύμφωνα με τα μέλη της διοίκησης.

Στοχεύοντας στην επιτάχυνση της μετατροπής καινοτόμων ιδεών σε εμπορικά προϊόντα, η BSH, με τα επώνυμα σήματα Bosch, Pitsos, Neff και Gaggenau, προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 835 εκατ. ευρώ στην Έρευνα και Ανάπτυξη το 2024, ποσό που αντιστοιχεί στο 5,5% του τζίρου της. Το ποσοστό αυτό είναι πάνω από το μέσο όρο της αγοράς.

Συνολικά, οι επενδύσεις της BSH ανήλθαν στο 3,4% του τζίρου της, δίνοντας προτεραιότητα στην ενίσχυση της ψηφιοποίησης και της ενεργειακής αποδοτικότητας.

Οι απώλειες από την διακοπή διάθεσης συσκευών Siemens

Τη διανομή των λευκών οικιακών συσκευών Siemens αποφάσισε να διακόψει ο γερμανικός όμιλος BSH Home Appliances Group σε Ελλάδα και Κύπρο τον Οκτώβριο του 2024.

«Υπήρχε μία στρατηγική αποχώρησης καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, οπότε αυτή τη στιγμή έχουμε καταφέρει να καλύψουμε την απώλεια. Το ότι σταματάμε να πουλάμε καινούργιες συσκευές Siemens δε σημαίνει ότι δε συνεχίζουμε να προσφέρουμε τεχνική υποστήριξη», επισήμανε ο κ. Γρατσώνης.

Εκτιμήσεις για τον τζίρο του 2025

«Το 2024 ήταν εξαιρετική χρονιά και το 2025 αισιοδοξούμε ότι θα είμαστε στα ίδια επίπεδα», σχολίασε χαρακτηριστικά ο CFO της BSH.

Για την φετινή χρονιά ο κ. Γρατσώνης εκτιμά ότι «θα είναι μία χρονιά που θα έχει ελαφρά άνοδο (μικρό μονοψήφιο) στον αριθμό των συσκευών που θα πουληθούν, αλλά επειδή περιμένουμε μία πτώση στην μέση αξία αυτών των συσκευών, σε επίπεδο αξιακό θα είμαστε στο ίδιο και ίσως ελαφρά αρνητικό».

Αυτό θα συμβεί, διότι οι μέσες τιμές θα πέσουν. Σύμφωνα με τον ίδιο, από την αρχή της φετινής χρονιάς φαίνεται ότι ο καταναλωτής έχει αρχίσει και αγοράζει πιο οικονομικά προϊόντα κατά μέσο όρο και στο σύνολο του. «Κυνηγάμε, ακόμη κι αν πέσει η μέση τιμή της αγοράς, εμείς να είμαστε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι», καταλήγει ο κ. Γρατσώνης.

Αν και η αγορά των λευκών οικιακών συσκευών παίρνει δυναμική από τον Αύγουστο και μετά, οι πρώτες ενδείξεις φανερώνουν ότι η κατηγορία του μαγειρέματος τα πηγαίνει καλύτερα από τις υπόλοιπες. Αυτό σημαίνει ότι η ζήτηση για φούρνους, απορροφητήρες και εστίες αυξάνεται στατιστικά περισσότερο απ’ ότι η ζήτηση για ψυγείο, που αναμένεται στα ίδια επίπεδα με το 2024, με εξαίρεση τα στεγνωτήρια.

Η αγορά των στεγνωτηρίων εξακολουθεί να είναι η κατηγορία με τις περισσότερες πωλήσεις σε ποσοστό λόγω χαμηλής βάσης. Φέτος, αναμένεται αύξηση από 3,5% έως και 4% σε τεμάχια στο σύνολο της αγοράς.

Ο τζίρος της BSH στις μεγάλες λευκές συσκευές πρόκειται να διαμορφωθεί στα 560 εκατ. ευρώ έναντι 570 εκατ. ευρώ το 2024, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του CEO της εταιρείας, ο οποίος δήλωσε ότι φέτος θα δοθεί προτεραιότητα στην κουζίνα και τον εντοιχισμό, με τα στεγνωτήρια και τα πλυντήρια πιάτων να ακολουθούν. 

Οι επιδράσεις των δασμών Τραμπ στην αγορά των οικιακών συσκευών

Μιλώντας για τις επιδράσεις των δασμών των ΗΠΑ, ο κ. Φενδάκης ανέφερε ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη για να σχολιάσουν την κατάσταση στην Αμερική, εφόσον οι αποφάσεις αλλάζουν μέρα με την μέρα.

Ωστόσο, σχολίασε ότι θεωρούν πως είναι αρκετά ευέλικτοι και ανθεκτικοί και προσφέρουν σεμινάρια και trainings στους εργαζομένους τους για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα. «Τα άλλα θα τα δούμε βήμα βήμα», κατέληξε ο ίδιος.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα