Την περικοπή 4.000 διοικητικών θέσεων εργασίας έως το 2030 σχεδιάζει η Deutsche Lufthansa, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας. Οι περικοπές αυτές σηματοδοτούν τις πιο απότομες μειώσεις στον μεγαλύτερο αεροπορικό όμιλο της Ευρώπης από τότε που η πανδημία έπληξε τον κλάδο, καθώς επιδιώκει να βελτιώσει τα μέτρα κερδοφορίας του.
Συγκριμένα, οι μειώσεις θέσεων εργασίας θα πραγματοποιηθούν μέσω ψηφιοποίησης, αυτοματοποίησης και ενοποίησης διαδικασιών, με την πλειονότητα των μειώσεων να σημειώνονται στη Γερμανία, σύμφωνα με ανακοίνωση ενόψει της ημέρας κεφαλαιαγοράς της εταιρείας τη Δευτέρα (29.9.25) στο Μόναχο, σύμφωνα με το Bloomberg.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Lufthansa δήλωσε ότι επιδιώκει να επιτύχει ελεύθερη ταμειακή ροή άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ (2,9 δισεκατομμύρια δολάρια) από το 2028 έως το 2030 και προσαρμοσμένη απόδοση απασχολούμενου κεφαλαίου 15% έως 20% σε αυτήν την περίοδο. Το προσαρμοσμένο λειτουργικό περιθώριο θα διαμορφωθεί στο 8-10% σε αυτό το χρονικό πλαίσιο, δήλωσε η Lufthansa.
Οι νέοι στόχοι έρχονται καθώς ο Διευθύνων Σύμβουλος Carsten Spohr επιδιώκει να βελτιώσει την απόδοση περιορίζοντας το κόστος. Πέρυσι, ο όμιλος αναγκάστηκε να μειώσει δύο φορές τις προβλέψεις του και δεν κατάφερε να πετύχει τους μεσοπρόθεσμους στόχους περιθωρίου κέρδους που είχε θέσει για το 2021, καθώς μια σειρά απεργιών επηρέασε την κερδοφορία.
H αεροπορική εταιρεία αντιμετωπίζει μια ανανεωμένη απειλή εργατικών αναταραχών. Οι πιλότοι πρόκειται να ολοκληρώσουν την απεργιακή τους ψήφο την Τρίτη (30.9.25) μέσω του συνδικάτου Vereinigung Cockpit, θέτοντας ενδεχομένως τις βάσεις για νέες απεργίες που θα μπορούσαν να διαταράξουν τις λειτουργίες και την οικονομική τους απόδοση.
Οι συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών εμποδίζουν επίσης την ανανέωση του στόλου της Lufthansa και τη μετάβαση σε μοντέλα με μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Η κυκλοφορία της νέας premium καμπίνας Allegris αντιμετωπίζει εμπόδια. Η πιστοποίηση για τα καθίσματα business class στο Boeing 787-9 εκκρεμεί ακόμη, αναγκάζοντας τον αερομεταφορέα να κρατήσει τα καθίσματα αποκλεισμένα από τους επιβάτες μέχρι την έγκρισή τους.
Η Lufthansa δήλωσε ότι αναμένει να προσθέσει περισσότερα από 230 αεροσκάφη έως το 2030, συμπεριλαμβανομένων 100 τζετ μεγάλων αποστάσεων.