Επιχειρήσεις

Η μάχη των ανεκτέλεστων: Ποιες εταιρείες κυριαρχούν και τι φρενάρει τα μεγάλα έργα

Υψηλά ανεκτέλεστα αλλά και μεγάλες προκλήσεις για τις τεχνικές εταιρείες

Παρά τη μεγάλη ευκαιρία που διανοίγεται για τον κατασκευαστικό τομέα, με το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων των μεγάλων εταιρειών να προσεγγίζει πλέον τα 20 δισ. ευρώ, ο κλάδος εξακολουθεί να βρίσκεται αντιμέτωπος με σοβαρές προκλήσεις.

Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσπαθεί να φέρει εις πέρας μερικά από τα πιο εμβληματικά έργα της προηγούμενης δεκαετίας, επιχειρώντας να κλείσει ένα σημαντικό κεφάλαιο στα κατασκευαστικά δεδομένα της χώρας.

Πέρα από τις γνωστές παθογένειες του Δημοσίου, που καθυστερούν την υλοποίηση των έργων, εδώ και χρόνια παρατηρείται ανεπάρκεια σε ειδικευμένο προσωπικό, ενώ οι διαδικασίες αδειοδότησης για εργαζόμενους από το εξωτερικό είναι ιδιαίτερα αργές. Μεγάλο πρόβλημα αποτελούν οι μελέτες πολλών έργων, που δεν είναι ώριμες, ενώ συχνά και η χρηματοδότηση παραμένει προβληματική.

Η κλιματική κρίση επίσης προσθέτει νέα δεδομένα, καθιστώντας πολλά από τα σχεδιασμένα έργα ανεπαρκή, ενώ υπογραμμίζεται η ανάγκη για ανθεκτικές και βιώσιμες υποδομές. Παρά μάλιστα τις πρωτοβουλίες της Πολιτείας, όπως το Μητρώο Γεφυρών, παραμένει ζητούμενο η ουσιαστική στήριξη, καλύτερη διαχείριση και λογοδοσία τόσο από το κράτος όσο και από τον ίδιο τον κλάδο.

Μέσα σ’ αυτό το κλίμα και μετά από σημαντικές καθυστερήσεις και προβλήματα, σύντομα όπως έχει ανακοινώσει και ο νέος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, θα ολοκληρωθούν ή θα μπουν σε τροχιά υλοποίησης σημαντικά οδικά και σιδηροδρομικά έργα.

Ήδη, προ ολίγων ημερών έπεσαν οι υπογραφές με τους αναδόχους για τα έργα αποκατάστασης ύψους 1,35 δισ. ευρώ από τις καταστροφές «Daniel και «Elias» στη Θεσσαλία. Τα σιδηροδρομικά πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα σε 15 μήνες, ενώ τα οδικά σε 48 μήνες.

Σε μία εβδομάδα αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), και συγκεκριμένα για το κύριο υποέργο Χανιά – Ηράκλειο.

Όσον αφορά τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, θα ολοκληρωθεί εντός του 2025, με τα πρώτα 65 χιλιόμετρα να παραδίδονται μέχρι τα τέλη Ιουλίου και τα υπόλοιπα 10 μέχρι το τέλος του έτους.

Για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), το Υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι το έργο θα είναι πλήρως ολοκληρωμένο την άνοιξη του 2026, με την παράδοση του τελευταίου (βόρειου) τμήματος Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός. Σε ό,τι αφορά το Μετρό Θεσσαλονίκης, έως τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους θα προστεθούν πέντε επιπλέον σταθμοί στο υπόγειο δίκτυο.

Ένα άλλο σημαντικό έργο είναι το FlyOver στη Θεσσαλονίκη, το οποίο, σύμφωνα με το υπουργείο, προχωρά με ταχείς ρυθμούς και αναμένεται σε συνδυασμό με το Μετρό – να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Τέλος, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται και η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης, με το ποσοστό ολοκλήρωσης να έχει ήδη ξεπεράσει το 50%.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα
Η μαγεία του θεάτρου, δώρο για τα παιδιά
Στα τέσσερα χρόνια υλοποίησης της πρωτοβουλίας, η Τράπεζα έχει διαθέσει περίπου 6.000 εισιτήρια για παιδιά και εφήβους, ενώ οι συμμετέχοντες, μαζί με τους συνοδούς τους, έχουν παρακολουθήσει συνολικά 128 εξαιρετικές χριστουγεννιάτικες παραστάσεις
O Μιχάλης Βλασταράκης, Γενικός Διευθυντής Marketing & Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου Eurobank, η Έλενα Ράπτη, Υφυπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας
και ο Κωνσταντίνος Γλούμης, Γενικός Γραμματέας Δημογραφικής & Στεγαστικής Πολιτικής
Ο ΑΔΜΗΕ προκηρύσσει τον διαγωνισμό για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω
Ο προϋπολογισμός για το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης ανέρχεται σε 1,35 δισ. ευρώ και η ανάθεση του έργου θα πραγματοποιηθεί με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά
Ο ΑΔΜΗΕ προκηρύσσει τον διαγωνισμό για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω
Τράπεζα Πειραιώς: Από σήμερα σε διαπραγμάτευση οι 1,23 δισ. νέες μετοχές στο Χρηματιστήριο Αθηνών
Στην κύρια αγορά του ΧΑ επέστρεψε σήμερα η Τράπεζα Πειραιώς, με τον CEO να χτυπά το καμπανάκι της έναρξης της συνεδρίασης, σηματοδοτώντας τη μετάβαση σε μια νέα εποχή για τον Όμιλο
Το logo της Τράπεζας Πειραιώς