Στο πλαίσιο συζήτησης για την επικείμενη αύξηση της φορολογίας στα καπνικά προϊόντα που προωθεί η Κομισιόν, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Imperial Brands Hellas, Νίκος Νικηφορίδης, έστειλε σαφές μήνυμα για την ανάγκη «η όποια αλλαγή να γίνει με λογική, συνέπεια και σαφές χρονοδιάγραμμα».
Μιλώντας σε συγκέντρωση δημοσιογράφων που πραγματοποιήθηκε χθες (13.10.2025), ο επικεφαλής της εταιρείας υπογράμμισε ότι η φορολογία στα καπνικά προϊόντα «προφανώς και μας επηρεάζει, όπως μας επηρεάζει οποιαδήποτε άτακτη κίνηση που θα μπορούσε να γίνει», τονίζοντας πως η σταθερότητα στο φορολογικό περιβάλλον αποτελεί προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα του κλάδου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Το 2015 είχαμε πέντε αυξήσεις φορολογίας μέσα σε 15 μήνες και το λαθραίο εμπόριο εκτοξεύτηκε από 3-4% στο 23,5%», υπενθύμισε χαρακτηριστικά. «Παρά τις προσπάθειες των επόμενων ετών, το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί μόνο στο 17,5%. Από αυτό καταλαβαίνουμε ότι το λαθραίο εμπόριο ανεβαίνει πολύ εύκολα, αλλά μειώνεται πολύ δύσκολα», πρόσθεσε ο ίδιος, επισημαίνοντας την ανάγκη αποφυγής παρόμοιων λαθών.
Θετικά τοποθετήθηκε, επίσης, ο κ. Νικηφορίδης απέναντι στη στάση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας, Κυριάκου Πιερρακάκη, ο οποίος ζήτησε μια μεταβατική περίοδο προσαρμογής, προκειμένου να διασφαλιστούν τα κρατικά έσοδα και να προστατευθούν οι νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου. Ο επικεφαλής της Imperial Brands Hellas εκτίμησε ότι η ελληνική κυβέρνηση «δείχνει πως γνωρίζει τα προβλήματα» και αντιλαμβάνεται τις λεπτές ισορροπίες που απαιτούνται σε μια αγορά με έντονες κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις.
Όπως σημείωσε ο κ. Νικηφορίδης, η επόμενη τριετία έως την έναρξη εφαρμογής του νέου καθεστώτος το 2028 θα είναι «ένα μεγάλο ταξίδι» για την αγορά, καθώς κάθε κράτος-μέλος θα ακολουθήσει διαφορετικό χρονοδιάγραμμα, κάτι που ενδέχεται να δημιουργήσει στρεβλώσεις και πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Υπενθυμίζεται ότι προ ολίγων ημερών η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε το σχέδιο αναθεώρησης της οδηγίας για τους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης, το οποίο προβλέπει σημαντικές αυξήσεις στη φορολόγηση των καπνικών προϊόντων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η εφαρμογή του νέου πλαισίου θα μπορούσε να αυξήσει την τελική τιμή ενός πακέτου τσιγάρων έως και κατά 139%, ανεβάζοντας το κόστος του στα 6,5 έως και 8 ευρώ. Αντίστοιχα, αυξήσεις προβλέπονται και για τα προϊόντα νέας γενιάς, όπως ο θερμαινόμενος καπνός και τα υγρά ηλεκτρονικών τσιγάρων, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης ευρωπαϊκής πολιτικής για την ενίσχυση των εσόδων και την προστασία της δημόσιας υγείας.
Η δυναμική της Imperial Brands στην ελληνική αγορά
Ο επικεφαλής της Imperial Brands Hellas αναφέρθηκε και στη δυναμική πορεία της εταιρείας τα τελευταία χρόνια. Η Imperial Brands Hellas αποτελεί μέλος του διεθνούς ομίλου Imperial Brands, με παρουσία σε 120 αγορές και περισσότερους από 25.000 εργαζόμενους. Στην Ελλάδα, η ιστορία της ξεκινά το 1981 με την ίδρυση του υποκαταστήματος της Reemtsma και την εξέλιξή της σε Reemtsma Hellas το 1984. Η συνεργασία με τον όμιλο Imperial Tobacco το 1993 και η εδραίωση το 2003 με τη δημιουργία της Imperial Tobacco Hellas σηματοδότησαν τη σταθερή ανάπτυξη της εταιρείας, η οποία το 2023 μετονομάστηκε σε Imperial Brands Hellas, αντικατοπτρίζοντας τον επιχειρηματικό μετασχηματισμό και τη στροφή της προς τα προϊόντα νέας γενιάς.
Σήμερα, η εταιρεία απασχολεί περισσότερους από 100 εργαζόμενους και εκτιμά ότι στην ελληνική αγορά υπάρχουν περίπου 3 εκατομμύρια χρήστες νικοτίνης — με το 75% να αφορά παραδοσιακούς καπνιστές και το υπόλοιπο 25% να στρέφεται στα εναλλακτικά προϊόντα. Το 2024, τα Προϊόντα Νέας Γενιάς αντιπροσώπευαν το 43% της καθαρής αξίας πωλήσεων, σημειώνοντας θεαματική αύξηση μέσα σε μόλις πέντε χρόνια δραστηριοποίησης στον τομέα. Ο καθαρός κύκλος εργασιών (τζίρος) αυξήθηκε κατά 14% και τα κέρδη προ φόρων κατά 20%, ενώ η συνολική φορολογική συνεισφορά ανήλθε στα 317 εκατομμύρια ευρώ.
«Το 2025 για εμάς σηματοδοτεί το κλείσιμο της πρώτης φάσης της πενταετίας μας και τώρα περνάμε στη δεύτερη», ανέφερε ο κ. Νικηφορίδης, εξηγώντας ότι προτεραιότητα της εταιρείας είναι να προστατεύσει την ηγετική της θέση στα ηλεκτρονικά προϊόντα, να κινηθεί ταχύτερα από την αγορά στα θερμαινόμενα και να συνεχίσει να προσφέρει ποιοτικές επιλογές στα παραδοσιακά καπνικά, με αιχμή τη ναυαρχίδα της, το Davidoff. Όπως σημείωσε, «στόχος μας είναι να διατηρήσουμε διψήφιο ποσοστό αύξησης, γύρω στο 10–12%, στην επόμενη πενταετία».