Από το 1989, όταν η Endless στεγαζόταν σε έναν μικρό χώρο στο Περιστέρι, μέχρι σήμερα, που αποτελεί έναν όμιλο με τζίρο 70 εκατ. ευρώ, η ελληνική χαρτοβιομηχανία, υπό τη διοίκηση της πρώτης και της δεύτερης γενιάς, έχει γράψει σημαντικά κεφάλαια. Ο CEO της εταιρείας και γιος του ενός εκ των ιδρυτών, Γιώργος Τρακάκης ανοίγει τα χαρτιά του στο newsit.gr.
«Μεγάλωσα μέσα στην επιχείρηση», σημειώνει. «Το περιβάλλον μου είναι αρκετά οικείο, αλλά η αλήθεια είναι ότι έχει αρκετές προκλήσεις».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Endless, με την επωνυμία Ευρωχαρτική, ιδρύθηκε το 1993, ωστόσο η ιστορία της ανατρέχει στο 1985, όταν συστάθηκε στο Περιστέρι η ομόρρυθμη εταιρεία «Ν. Χριστόπουλος – Ι. Τρακάκης» με τον διακριτικό τίτλο «ΧΡΙΣΤΡΑΚ Ο.Ε.». Από ένα μικρό εργαστήριο μεταποίησης, η εταιρεία μεγεθύνθηκε χάρη σε μια καινοτομία: το χάρτινο τραπεζομάντηλο με υπόστρωμα πολυαιθυλενίου.
«Αυτό ήταν ένα σημείο σταθμός στην πορεία της εταιρείας», υπογραμμίζει.
«Θυμάμαι που μας έλεγαν οι μέτοχοι ότι δημιουργούνταν ουρές για να το αγοράσουν. Οι πωλήσεις αυτού του προϊόντος παραμένουν υψηλές – είναι η κληρονομιά μας και θα συνεχίσουμε να τη στηρίζουμε».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετασχηματισμός
Η εταιρεία βρίσκεται σε φάση συνολικού μετασχηματισμού. «Ξεκινάμε από την κουλτούρα και καταλήγουμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό», αναφέρει. Για την επόμενη πενταετία, η διοίκηση θέτει τον πήχη του κύκλου εργασιών σε περίπου 100 εκατ. ευρώ, επιδιώκοντας διπλασιασμό της κερδοφορίας.
Οι επιδόσεις της τρέχουσας χρήσης (2025), όπως προσθέτει, είναι στα ίδια επίπεδα σε σύγκριση με πέρυσι. Στα σχέδια της Endless εντάσσονται συνέργειες μέσω εξαγορών αλλά και η ενίσχυση των εξαγωγών.
«Κατά καιρούς υπάρχουν συζητήσεις, αλλά κάτι ώριμο που να μπορεί να ανακοινωθεί δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή», υπογραμμίζει. «Θέλουμε να αυξήσουμε το ποσοστό των εξαγωγών επί του τζίρου στο μέτρο του δυνατού. Μέχρι σήμερα δεν είχαμε δώσει μεγάλη βαρύτητα, διότι τα προϊόντα μας είναι είδη πρώτης ανάγκης και η μεταφορά τους επηρεάζει σημαντικά το κόστος».
Διεύρυνση δραστηριοτήτων
Η Endless ξεκίνησε την παραγωγή απορρυπαντικών από το 1995, ενώ τα τελευταία χρόνια επιδιώκει τη διεύρυνση της παρουσίας των συγκεκριμένων προϊόντων στα ράφια των μεγάλων σούπερ μάρκετ.
Για τον ανταγωνισμό, ο κ. Τρακάκης σημειώνει ότι ο κλάδος έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. «Παλαιότερα, ο αριθμός των εταιρειών ήταν πολύ μεγαλύτερος, αλλά καταγράφεται συγκέντρωση, κάτι που συμβαίνει σε όλους τους κλάδους της οικονομίας», επισημαίνει. «Ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός, καθώς οι μεγάλοι μεγαλώνουν ακόμη περισσότερο — και αυτό μας βοηθά να γινόμαστε καλύτεροι».
Ο κ. Τρακάκης θεωρεί επιβεβλημένο τον μετασχηματισμό του παραγωγικού μοντέλου της χώρας. «Χωρίς ισχυρή βιομηχανία, η οικονομία δεν μπορεί να παραμείνει ανταγωνιστική», καταλήγει.
Οι επιδόσεις του 2024
Το 2024, η Endless πέτυχε έναντι του 2023 αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 4,5%, ενώ τα μέτρα συγκράτησης της τελικής τιμής των προϊόντων της οδήγησαν σε μείωση τζίρου κατά 1,8%. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το αυξημένο κόστος πρώτων υλών και ενέργειας, προκάλεσε μείωση κατά 0,8% των μικτών περιθωρίων κερδοφορίας (21,6% το 2024 έναντι 22,4% το 2023).
Ο δανεισμός και τα χρηματοοικονομικά έξοδα της εταιρείας υποχώρησαν κατά 9,45% και 13,2% αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2023.